Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

10-09-2009 om 10:02

Muizen verdrijven (als niets helpt)

Gisteren was het weer zo ver; ik zat rustig in de kamer toen er opeens een muisje vanuit de (open) keuken door de huiskamer kwam trippelen. Zo'n heel kleintje. Heel schattig, maar niet in mijn huis! Natuurlijk is zo'n beestje veel te snel om zelf te vangen. Dus ben ik maar naar school gegaan om kind op te halen. Tijdens de lunch kwam het beestje opnieuw door de kamer lopen ('mam, mag ik hem vangen voor in een kooitje?').
Het lijkt wel een soort van verdwaalde veldmuis, die wat verdwaasd om zich heen kijkt en af en toe zelfs stil blijft zitten (natuurlijk niet als je 'm probeert te vangen..:0). We hebben er de afgelopen jaren wel eens eerder eentje in de kamer gehad en van daar uit weet ik dat muizenvallen niet helpen. We hadden toen trouwens een hond, dat hielp ook niet. Ik heb nu gif gehaald, van die kartonnen doosjes waar je een gesloten plastic zakje korrels moet doen, maar je raad het al; vanochtend waren de zakjes onaangeroerd.

Er blijkt eigenlijk uit niets dat ik muizen heb; geen aangevreten voorraad in de kast, geen keutels. Misschien toch een verdwaalde veldmuis? Zou kunnen, maar ik schrik me steeds kapot... Is er nou echt niets dat ik kan doen om dit te voorkomen? Zo'n geluidsding (ultrasone golven) in het stopcontact misschien? Of een kat..)?

groeten Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En hier

Drie katten in huis. Nooit een muis te zien, tenzij dood voor mijn achterdeur, gedeponeerd door onze jachtpoes. Totdat we deze zomer op vakantie gingen. Bij thuiskomst vonden we op een aantal plekken muizenkeutels en ik ging door het lint (poetsfreak). Op zolder lag de muis trouwens, dat wil zeggen de aangevreten restanten. Wat was er gebeurd? De poezen waren tijdens de vakantie op zolder, mijn vader schilderde de trap, de deur stond open, de muis dacht heee, wandelde naar binnen, rook geen poezen vanwege de verflucht, poepte eens hier en daar, dacht, ik ga naar zolder en... einde muis. Katten helpen toch het best!

Geurmuizeval

Bij mijn zwager zag ik ze voor het eerst....en die woont op de boer en heeft op gezette tijden 'last' ervan en trouwens ook 2 katten, maar schijnbaar helpt dat niet afdoende (of is het huis te groot).
In ieder geval was zwager er erg over te spreken. En zowaar toen wij er later langs liepen zaten 2 vallen al dicht! Het zijn zwarte plastic muizevallen gelijkend op de ouderswets houten (die ken je w.s. wel). Aan de onderkant zit een soort kartonnetje/schuurpapierachtig en dat geeft een geur af waar muizen gek op zijn en bovenop een zwart plastic ampje met een wat breder uiteinde, dat je 'zet' met een veertje.
Volgens zwager zijn ze ideaal en zijn ze er nog niet zo lang. Zwager had ze gehaald bij de welkoop en ik zag ze zelf bij het onderdelenhuis en de locale 'handy' (weet niet of die ook verder in ned. zit). Dus heb ik er nu ook 2. Soms als er veel gemaaid wordt op het land om ons heen verdwalen ze wel eens deze kant op...
Ik heb al gegoogeld online, maar kan die muizeval die ik bedoel niet vinden. (maar waar zoek je dat onder, buitenleven? dierenleven?)
Maar misschien kom je er zo uit..........
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.