Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

17-07-2010 om 09:50

Muizen

Eten muizen ook banaan? Ik heb de indruk dat een banaan vanmorgen door muizen is aangevreten maar ben verbaasd daarover. Weet iemand dat?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van het net geplukt:

De meeste muizen eten ook graag fruit. Welke soort favoriet is, verschilt per dier. Bijna elke knager houdt wel van appel, peer, perzik, framboos, meloen, bessen en banaan. Citrusvruchten, zoals sinaasappel en mandarijn, vinden de meeste te zuur, maar sommige eten ze graag.

Het lijkt me helemaal niks, een muis in huis, heb je hem gezien?

rozenstruikje

rozenstruikje

17-07-2010 om 19:58

Muizenpoep

lagen er ook muizenpoepjes vlakbij die banaan?
Mijn ervaring is dat muizen altijd poepen en dus zo kun je mooi zien waar ze wel en niet kunnen komen.
Wel heel vervelend trouwens, muizen, wil je er iets tegen doen?

Rozenstruikje

liora

liora

17-07-2010 om 20:19

Ach ja

Hier in het gebouw heeft iedereen last van muizen. Ik heb al twee jaar af en toe een muis. Soms zie ik ergens een keutel, soms maanden niks, ook wel periodes gehad dat er op sommige plekken elke ochtend weer twee of drie keutels lagen.

Gif helpt wel maar durf ik met een kruipend kind van 13 maanden niet neer te leggen.

Heb wel een apparaatje dat een piep schijnt te geven die ze vervelend vinden.

Iemand nog tips?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

17-07-2010 om 22:37

Het vieste van muizen

vind ik dat ze niet zindelijk zijn. Ze piesen gewoon terwijl ze lopen, brrrrrr. Dat is ook niet zo smakelijk met een kruipertje

Tirza

Petra Kappers

Petra Kappers

18-07-2010 om 09:38

Gif

Kun je het gif niet weg zetten onder een kast waar de muizen wel komen en je baby niet?
Toen ik alles goed had opgeborgen (in afsluitbare dozen), begonnen de muizien bij mij ook aan het fruit. Toen ik dat in de koelkast had gezet, zaten ze aan de kookboeken. Het viest vind ik inderdaad ook die pies.
Heb er nu geen last van (het is zomer), maar inde winter trek ik het gif weer uit de kast.

liora

liora

18-07-2010 om 10:41

Probleem

Hai, probleem met gif is dat de muizen ermee rondlopen en er dan soms een korreltje gif ineens wel door mijn jongste kan worden gepakt.
Ik ben ook bang dat de fruit actie het gevolg is van alles te goed opgeborgen hebben

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2010 om 12:51

Petra (licht ot)

Dat vind ik dan wel weer heel slim van die muizen, om aan je kookboeken te beginnen. Zetten ze ook pootafdrukjes bij favo-gerechten?
Hahahaha, sorry hoor, muizen zijn niet leuk, maar hier moest ik toch wel heel erg om lachen.

Bij mijn moeder begonnen ze aan de zeep. Dus ze staan voor niet Waggelen schuimbekkend terug naar hun holletjes.

Tirza

Petra Kappers

Petra Kappers

19-07-2010 om 10:25

Gruwelijke tip voor liora

Ik heb in de Van Breestraat bij meneer Fransen ooit lijm gekocht, een Italiaans product bedoeld voor het uitroeien van ongedierte. Fransen is weg, maar er zijn meer plaatsen in Amsteram waar je die lijm kunt kopen. Wel even naar vragen want het is verboden en derhalve een 'onder de toonbank-artikel'

Lijm?

geen wonder dat het verboden is, dat is toch dierenmishandeling??

liora

liora

19-07-2010 om 11:11

Petra

Wat doet die lijm dan? Plakken de muizen dan aan de lijm en moet ik ze dan losbikken?

Puck

Puck

19-07-2010 om 11:24

Liora

Ja, die lijmvallen worden met name gebruikt voor kakkerlakken. Voor muizen lijken ze me niet echt geschikt.

Petra Kappers

Petra Kappers

19-07-2010 om 11:25

Tsja

Die muizen plakken inderdaad aan de lijm en zijn dan (nog) niet dood....
Voor mij is het geen alternatief, maar het is wel effectief wanneer andere opties zijn uitgesloten.

Poezen

Muizen... wij hebben drie poezen dus ik dacht, van muizen krijg ik geen last. Totdat ik een weekje op vakantie ging en mijn katten dus op zolder verbleven (er kwam iedere dag iemand voor ze hoor, voor the food and games . Daarbij kwam ook nog mijn vader mijn trap schilderen. Een nietsvermoedende muis is toen binnengewandeld, kennelijk rook hij geen katten vanwege de verflucht. Bij thuiskomst konden we inderdaad adhv keutels zijn route volgen. Hij heeft het gehaald tot aan de zolder alwaar wij hem gevierendeeld terugvonden. Kamikazemuis.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2010 om 11:57

Vanmorgen droomde ik dat ik op de een of andere manier eigenaar van een huis was waar ik al een poosje niet was geweest. Bij de achterdeur keek ik door het raam en zag enorme zwarte ratten over de vloer rondrennen en buiten schoten er de nodige muizen in het rond. Half wakker geworden na die droom maakte ik me vreselijk zorgen hoe ik dat op moest lossen.

mirreke

mirreke

19-07-2010 om 12:26

Toevallig kom ik net dit tegen:

http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=74&products_id=316
Het is een stekkerding met hoog geluid tegen o.a. muggen, muizen en marters (alsof alleen dieren met een m daar niet tegen kunnen), en nog meer. Zelf ben ik net de blauwe lampjes tegen vliegen aan het kopen.

liora

liora

19-07-2010 om 15:09

Mijn muizen

Ha Mirreke,

Ik heb dat ding maar mijn muizen trotseren de piep.

Ik heb overlegd met de GGD en ze adviseren toch gif neer te leggen. Keuken goed inspecteren 's ochtends en mocht jongste toch per ongeluk een korreltje te pakken krijgen is het pas schadelijk als hij er een paar kilo van eet.

Dus gif is het antwoord!

Vliegles

Muizen in mijn woonsteden promoveer ik altijd naar de luchtmacht. Ik vang ze zelf.

Men neme een grote bezem, men wachte de muis op, men verwarre de muis in de bezem, men pakke de muis bij de staart, men zwaaie de muis in de lucht (dit buitenshuis natuurlijk), men late de muis los.

Voor ze vliegen zijn ze meestal al aan een hartaanval overleden trouwens.

Fraz

Fraz

19-07-2010 om 20:13

Deed mijn vriend ook

We hadden ook een tijd last van muizen. Een keer deed hij de gangkast open en zag een muis zitten. Hij pakte hem zo bij zijn staart en rende er mee naar buiten. Alleen deze muis was nogal lenig en beet hem in zijn vingers (au)daarna vloog hij wel extra hard.

Margriet*

Margriet*

19-07-2010 om 22:33

Haha dirksmama

Onze poes had een tijdje terug een muis gevangen, ze zat ermee onder ons bed. De muis had al een tikkie te lijden gehad van haar kaken, maar was vooral sloom. Ik zette haar op een blik (van een veger) en bonjourde haar zo vanaf het balkon de tuin in de regen in. De muis piepte heel hard van angst. Maar ik kon het ook niet aanzien dat onze poes hem onder ons bed zit op te knagen.

Puck

Puck

20-07-2010 om 09:12

Precies fraz

Een muis bij zijn staart pakken, zelfs bij de inplanting is niet veilig. Ze kunnen dan idd goed bijten, zeker als ze angstig zijn.
Dirksmama: bedankt voor je beeldende verhaal, ik zie helemaal voor je hoe jij met je bezem (je puntmuts en heksenpukkel op je neus denk ik er maar bij LOL) en je muis staat te zwaaien

Zielig

Ik vind ze retevies om in huis te hebben hoor, maar wat zielig om ze dood te maken, het zijn zo'n schatjes. Maar ik ben misschien gek, ik viel ook al om van vertedering toen wij ooit in de put in onze tuin (onder een rooster) een rattennest vonden. Één mama met zes roze babies. Toen de moeder ons zag begon ze angstig een paar babies de afvoerbuis in te trekken, de rest liet ze liggen. Die hebben wij er voorzichtig in geschoven, waarna we een soort doos op de buis hebben laten plaatsen zodat er niks meer uit kan kruipen richting onze tuin. Want het blijft vies en gevaarlijk.
Als de kat met een muis rat of vogel thuiskomt, kan ik daar dan weer geen traan om laten.

Jolanda123

Jolanda123

20-07-2010 om 10:16

Wat is er mis met een gewone muizenval?

Wat is er mis met een gewone muizenval? Ik zie hier de meest lugubere oplossingen voorbij komen (denkend aan de lijmstrip) maar een muizenval wordt niet genoemd...

Hoe cru het misschien ook mag klinken, een muizenval vind ik nog altijd een goede oplossing. Als de val goed gezet is, dan is de muis binnen 3 seconden dood, en kan hij in de groene container.

Dit in tegenstelling tot gif, waarbij de muis toch eerst nog een paar hele beroerde dagen/uren heeft en daadwerkelijk pijn lijdt. Plus, als je gif legt, dan weet je nooit of de muis daadwerkelijk van het gif gegeten heeft, en waar of hij gaat liggen om dood te gaan.

Ik vraag mij trouwens ook af, wat er het het dier gebeurt dat toevallig een vergiftigde muis eet die nog in staat is om rond te wandelen.

Gr. JOlanda die zweert bij muizenvallen met pindakaas of griesmeelkorrels, en die er ooit 4 in 5 uur gevangen heeft.

liora

liora

20-07-2010 om 15:22

Groene bak

Jolanda,

Ik heb geen groene bak en zou de dode muis dan in de vuilnisbak moeten gooien.

Dus dat doe ik niet.

Liora

amk

amk

20-07-2010 om 15:54

Muis = geen groene bak

vlees hoort namelijk in de grijze bak.
groen is voor groente, fruit en tuin afval, niet voor vleesproducten.

Puck

Puck

20-07-2010 om 16:52

Eh amk, klopt niet

Volgens deze site mag vlees (dus ook een muis, uiteraard zonder gif) rustig in de gft-bak: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welk-afval-mag-in-de-gft-bak.html

In de gft-bak
De volgende afvalproducten mogen in de gft-bak:

schillen en resten van groenten, fruit en aardappelen;
resten van gekookt eten;
vlees- en visresten (inclusief graten, schelpen en botjes);
pinda- en notendoppen en eierschalen;
plantaardige olie en gestold vet;
theezakjes en filters met koffiedik;
brood en kaaskorsten (zonder plastic);
onkruid, klein snoeiafval, gemaaid gras en bladeren;
snijbloemen en kamerplanten;
mest van kleine huisdieren met stro.

amk

amk

20-07-2010 om 23:40

Nee puck

dan moet je 'm eerst koken.

Puck

Puck

21-07-2010 om 09:24

Mag bakken ook?

Dat staat er dan net niet bij op de website van het ministerie (en alle overigen die het rijtje gekopieerd hebben). Ik gooi ook altijd de dode muizen, kikkers en vissen gewoon in de gft-bak eigenlijk, nooit geweten dat dat alleen voor gaar vlees was.

Gekookt?

Staat er niet bij dat het gekookt moet zijn, dus rauw kan ook volgens mij. Zie ook niet zo in wat het verschil zou zijn!

Bastet

Bastet

21-07-2010 om 10:23

Alle beesten....

Alle dooie dieren die mijn kat vangt gaan hier gewoon in de gft bak.
Bastet

Mathilde

Mathilde

21-07-2010 om 11:07

Bestrijdingsdienst

Ik heb een paar jaar geleden de plaatselijke bestrijdingsdienst gebeld, want 'onze' (haha) muizen waren te slim voor vallen en het gewone gif aten ze zonder effect op hun gezondheid. De bestrijdingsdienst heeft een sterker middel en hier konden ze dus niet tegen. Gelukkig maar, want een onder gepiest aanrecht vind ik zoooooooo vies!
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.