Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kippetje

Kippetje

29-03-2009 om 20:07

Muis in roerbakgroente...

Hallo allemaal,

Ik wilde vanavond even snel wat wokken en pakte een zak ingevroren roerbakmix uit de vriezer. Nadat ik de groente in de pan had gestrooit en een paar keer had omgeschept ondekte ik tot mijn verbazing als extra ingredient een muis. Wel is waar zonder kop maar nog zeer duidelijk herkenbaar....

Inhoud van de pan natuurlijk direct in de vuilnisbak gemikt en het werd dus een patatje....(kinders blij).

Mijn vraag is, wat kan ik hier mee? Ik heb inmiddels wel een mailtje gestuurt naar desbetreffende supermarkt.

groet,
Kippetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

29-03-2009 om 20:18

Verpakking, groenten en muis

in een zak doen en terug de vriezer in. Grote kans dat zed er om gaan vragen.
Ik zie de leukste dingen langs mijn buro gaan op het werk. Maar ik wil zoveel mogelijk dingen retour hebben. Dus ook die muis.

Maar vooral de verpakking is heel erg van belang, daar staan alle belangrijke codes op om dingen te achterhalen. Mbt productielocatie, productietijd etc.

groet,
Angela

Kippetje

Kippetje

29-03-2009 om 20:30

Verpakking....

en muis heb ik nog, de rest van de inhoud vd pan heb ik weggemikt!

Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Mn mailtje hebben ze iig wel ontvangen )

groet,
Kippetje

Getver

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zou voorlopig geen roerbakgroentes uit zak meer durven kopen! Een muis, ieks!!!!!

ilsepilse

ilsepilse

29-03-2009 om 21:19

Jakkes

hier es een grote moersleutel in een zak croissantjes gehad bij deka en teruggebracht. van de bedrijfsleider een nieuwe zak gehad en een boeketje bloemen.
maar ik zou met een dooie muis mss wel naar de keuringsdienst gaan ... bah

Prulletje

Prulletje

29-03-2009 om 21:22

Even een volstrekt nutteloze reactie...

... maar het moet eruit: GATVERDAMME!

Jesse_1

Jesse_1

29-03-2009 om 21:36

En nu willen wij allemaal weten:

welke roerbakmix (en merk) was dit?!
Jesse

m@

m@

29-03-2009 om 22:38

Keuringsdienst van waren direct inschakelen

Ze hebben wel een website. Dan gaan die onderzoeken hoe dit is gebeurd en of er fouten zijn gemaakt en verbeteringen mogelijk zijn bij het productieproces.

Mijn moeder zou heel droog zeggen: "Da´s gratis vlees".

Succes,

M@

MaximeM

MaximeM

29-03-2009 om 23:28

Niet vies maar toch...

Hoi,

Ik kocht een tijdje geleden bij Super de Boer een diepvries groente pakket. Een doosje, op de voorkant stond een plaatje van kool+worteltjes+peultjes. Het leek me lekker dus gekocht. Kom ik thuis, zie ik toch nergens iets groens in het pakje..oh ja daar héél klein; één half peultje!! In de gehele verpakking. En nu komt ie, ik ging ermee terug, kreeg ik te horen dat ze niets voor me konden doen omdat ik de verpakking al geopend had (het doosje, tja anders kon ik het zakje er niet uit halen) compleet verbaasd stond ik die mensen aan te kijken en te bedenken wat ik nu op zoiets stoms moest antwoorden. Echter op dat moment kwam de meneer van de groente afdeling voorbij (niet van de diepvriesafdeling) maar hij pakte voor mij een pakje verse peultjes en toen ben ik maar weer afgedropen. Nog steeds vind ik het raar, en heb nooit meer zo'n diepvriespakje gekocht.

Maxime

Rafelkap

Rafelkap

30-03-2009 om 09:53

Ongelooflijk

het lijkt wel een film! Jakkes! Keuringsdienst inschakelen. En bij welke supermarkt heb je dit gekocht en welk merk? Want dan kunnen wij ook even onze vriezer inspecteren

Vriezer inspecteren ja,

want die kop van de muis moet ook ergens zijn natuurlijk...
(Sorry hoor, kon het niet laten)

Pelle

Je hoort toch echt terug naar de supermarkt te gaan, want daar heb je het betreffende product gekocht. De super moet het dan maar weer regelen met de fabrikant.

Ben ik met je eens maar...

...ik vertel slechts wat er volgens de wet zou moeten.

Guinevere

Guinevere

30-03-2009 om 21:03

Gaat dat niet stinken?

Dat gaat toch reuze stinken, zo'n muis opsturen? Jekkiedekekkie, wat is dit een goor verhaal. Van mij mag het in de Telegraaf, heb je die al gebeld, Kippetje?

amk

amk

30-03-2009 om 22:48

Valt wel mee

want meestal sturen wij in dit soort gevallen even een pakketje met koelelement en instructies.
Vandaar het advies de hele handel in een zak en weer invriezen.

Kippetje

Kippetje

30-03-2009 om 23:15

Muizen update....

Ik heb met veel "plezier" jullie reacties gelezen op mijn eerste berichtje en iedere keer begon ik een beetje meer de griezelen 0 vooral als ik de vriezer open deed, want daar had ik het muizenlijkje in gedaan. ook was ik gelukkig nog wel zo slim op de verpakking uit de prullebak te vissen...

Zal eerst maar even onthullen waar 't zakje met muis vandaan kwam, chinese roerbak mix van AH. Dus nu weten jullie wat je misschien beter maar niet meer kan
kopen )

Ik heb uiteraard gisteren als eerste een mailtje gestuurd naar de klantenservice van de AH en verteld wat voor een bijzondere ontdekking ik had gedaan. Daarna heb ik even een kijkje genomen op de site van de warenwet (kweet de naam niet precies meer).

Ik was van plan om vandaag daar een mailtje naar toe te sturen als ik niet snel een recatie zou krijgen van AH. Maar vanmorgen op 9.00 uur kreeg ik een mail terug met uiteraard heel veel excuses en de vraag of ik de muis en verpakking zo snel mogelijk op kon sturen. Ik heb dat direct gedaan, dus ik ben benieuwd of dit verhaal nog een (muize) staartje krijgt!

Ik houd jullie op de hoogte,

groet,
Kippetje

amk

amk

31-03-2009 om 09:30

Nee,

maar het blijkt dat het algemene publiek niet de goede foto's maakt die je nodig hebt.
Je wil namelijk weten wat voor muis het is en waar deze voorkomt.
Is hij er in jou fabriek ingekomen of is hij met de ingredienten uit verweggistan gekomen? En kun jij als fabrikant dus een claim bij iemand anders neerleggen.

Daarbij kun je foto's telkens weer in sturen en een bevroren muis maar 1x. Het is ook een veiligheidsmaatregel om niet steeds je hele productie en grondstoffen door te moeten lichten vanwege een lolbroek die een grapje wil uithalen. Ja dat gebeurt regelmatig. Niet leuk want het kost veel tijd en geld die natuurlijk weer doorberekend moet worden in de kostprijs.

Angela

Jesse_1

Jesse_1

31-03-2009 om 09:58

Ik had op beter nieuws gehoopt

Succes Kippetje, als vergoeding krijg je waarschijnlijk een jaar lang gratis Chinese Roerbakmix - en nu maar zoeken naar de kop!
(Hè bah, de roerbakmixen van de AH horen tot onze favorieten)
Jesse

joos

joos

31-03-2009 om 10:31

Groot gevaar

Het grote gevaar is nu natuurlijk dat de kop (niet zo groot, dus valt niet op!) in een andere zak is terechtgekomen, bijvoorbeeld in de italiaanse roerbakgroente die ik van de week heb gebruikt...

amk

amk

31-03-2009 om 10:53

Juist klein

want je produceert natuurlijk steeds een bulk aan zakjes van 1 type. Je gaat niet steeds je rol zakjes veranderen. De kop zit als het er bij de laatste productiestap ingekomen is in een zakje van hetzelfde product van dezelfde batch.

Rafelkap

Rafelkap

31-03-2009 om 11:04

Kippetje

Kippetje, was het diepvriesgroente? En zat het in een doorzichtig plastic zak? Want ik wil morgen ook voorgesneden (verse) soepgroente kopen bij ah (dat zit in een doorzichtig plastic zak)- maar graag zónder muizenkop?

Wat een blammage zeg, voor ah. Ik had verwacht van de lidl of aldi (wat een vooroordelen hé)

wendelien

wendelien

31-03-2009 om 12:42

Open deur

maar ik kan het toch niet laten: weer een argument voor het zelf snijden van je groenten....

Hahaha wendelien

'weer een argument voor het zelf snijden van je groenten....'

Ik zal eens met mijn buurvrouw gaan praten. Vanaf het moment dat ze ooit eens een slak zag zitten op de paksoi die prachtig aan het groeien was in mijn tuin vraagt ze elke keer als ze eens bij me eet argwanend 'of het wel uit de winkel komt'....

Ingrid

mirreke

mirreke

01-04-2009 om 10:12

Eh rafelkap (beetje ot)

Lidl en Aldi moeten voldoen aan de Duitse warenwetgeving. Die is volgens mij nog strenger dan de Nederlandse. Daarbij komt ook nog dat Duitsers heel erg zijn met claims en zo. Dat zijn we van de Amerikanen gewend, maar in Duitsland is dat ook erg, in ieder geval veel erger dan in Nederland. Bij deze prijsvechters wordt dan ook enorm gecontroleerd. De rel is hier ook altijd gigantisch als er wat mis is.

Rafelkap

Rafelkap

01-04-2009 om 18:39

Mirreke

Aha. Maar ik dacht dat deze winkels wel weer heel slecht scoorden met bespoten groenten. Naja, zonder muizen is ook wel gezond
Wendelien heeft gelijk, ik ga voortaan alleen maar snijden (bijna nooit zo'n zakje hoor, maar het is wel handig)

Groente van de lidl

Ze hebben tegenwoordig ook veel biologische groente. Laatst hadden alle medewerkers t-shirts aan dat de groente helemaal niet zo slecht is. Volgens mij hebben de andere supermarkten op een gegeven moment een lastercampagne opgezet omdat ze er niet tegenkonden dat Lidl voor lage prijzen goede kwaliteit levert.

Lidl

was toch laatst als beste met zijn groente en fruit?
Heb gelukkig nog nergens muizen of wat in gevonden.... brrr moet er niet aan denken

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.