Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

14-09-2010 om 09:36

Muggen

Nog nooit zoveel last gehad van steekbeestjes als dit jaar. Is dat bij meer huisgezinnen zo? Het begon gelijk na de zomervakantie, ik kon niet slapen van de jankerig zoemende beestjes rond mijn bed. Nu word ik wel het meest gestoken van mijn gezin, maar ik heb er weinig last van. De plekken zijn zo weer weg. Maar ik kan er niet van slapen! Ik doe oordopjes in tegen het gejank, en voel ze vervolgens in mijn gezicht kriebelen. Voor het raam van onze slaapkamer hebben we een hor, verder niet. Desondanks hebben we beestjes in de slaapkamer. Muggenwerend spul helpt niet. Ik kan nergens meer de ouderwetse autan zonder deet vinden. En de 'moderne' autan werkt niet. Ik word nog steeds gestoken. Het zit trouwens in een vreselijk onhandig tube. Je krijgt het spul er niet uit, of in een enorme hoeveelheid. We hebben ook een spuitbus, maar ik ben bang dat ik de troep dan in mijn ogen spuit. Overigens helpt dat spul ook niet! Vannacht heb ik mijn mp3 opgezet, en desondanks hoorde ik ze zoemen. En nu heb ik weer een dik oog. Hebben jullie dit jaar ook zoveel last van muggen? En welk middeltje werkt wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

14-09-2010 om 09:49

Jacob hooy

Bellefleur,
Jacob Hooij heeft een roller (niet de spray, die is megavet) zonder deet met een verschrikkelijk penetrante citronellageur. Die vind ik erg goed helpen.

guera

guera

14-09-2010 om 09:51

Klamboe

wij hebben helemaal geen last van muggen dit jaar....zalig!!!! wij zweren bij klamboes. Enige dat echt helpt omdat ze dan EN niet steken en niet zo irri rond je hoofd gaan zoemen....Wij hebben nu zo n klamboe tentje achtig ding die niet in plafond hoeft. Ideaal!

Waaien

Goed door laten waaien. Ze kunnen niet tegen wind. Zoeken ze een ander plekje.

Ik heb een klein blauw stekkertje

die gewoon in het stopcontact zit (kost nog geen 3 euro (leenbakker, action) en dat helpt prima, nu hebben we weinig muggen omdat we horren hebben, maar als ik eens eentje signaleer dan heb ik er, met dat stekkertje, geen last van (dit jaar ook niet gebeten *klopklop* )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.