Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

22-12-2009 om 16:10

Muesli voor vogels?

Ik heb in de kast nog een pak staan met een restje muesli, wat niet meer echt lekker is om te eten voor ons. Beetje taai geworden. Zou ik dit in het vogelhuisje mogen strooien? Is dat 'veilig' voedsel voor mijn tuinvogels?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

23-12-2009 om 11:43

Lijkt me niet verkeerd

Als je het over gewone naturel muesli hebt en niet over de gesuikerde varianten dan lijkt het me niet slecht voor de vogels als het tenminste niet beschimmeld is. Een beetje taai zal voor een musje vast niet veel uitmaken.

Ja hoor

Wij hebben ook muesli gestrooid voor de vogels en ze vinden het erg lekker !

Puck2

Puck2

23-12-2009 om 17:25

Ja maar sonj@

Dat ze het lekker vinden wil nog niet zeggen dat het gezond voor ze is. Dat was wat Ayanna wilde weten Ik ken tal van dingen die ik ook erg lekker vind maar niet echt gezond zijn.
Maar van muesli kan ik me niet voorstellen dat er dingen inzitten die niet goed zouden zijn voor vogels. Granen, noten, evt. fruit, volgens mij is daar voor een vogel weinig verkeerd aan.

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2009 om 17:26

Het maakt niet uit

In het voorjaar gaan ze toch dood, dan is er namelijk onvoldoende voedsel voor alle vogeltjes die we nu kunstmatig in leven houde.
Enne.......dat ze het lekker vinden, wil niet zeggen dat het goed voor ze is Ik vind slagroom ook erg lekker.

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

23-12-2009 om 20:31

Slagroom

Tirza, neem nou maar gewoon van mij aan, slagroom is goed voor je. Daar komt de wetenschap vanzelf achter. Mijn moeder had vanochtend net een tarte tatin met appeltjes gebakken, "Voor de Kerstdagen". We zaten samen achter ons kopje koffie en deden zeker een kwartier alsof we die tarte niet konden ruiken vanuit de keuken. Toen werden we gek van ons eigen gekwijl. Tegelijk stonden we op. "Ik snijd de taart aan," zei mijn moeder. "Ik klop de slagroom", sprak ik ruimhartig. Mijn punt: zoiets verrukkelijks kan gewoon niet ongezond zijn. Er komen zoveel geluksstofjes vrij in je hersenen, en die stofjes helpen dan weer enorm tegen stress en andere mentale ellende, en dat schijnt weer geweldig verlagend te werken qua kansen op een hartaanval. Ik wil niet meteen beweren dat veel slagroom eten gelijk staat aan het buiten de deur houden van een hartkwaal, maar ik zie toch wel een indirect verband, hoor.
Groetjes
Massi

Ayanna

Ayanna

23-12-2009 om 21:07

Aha

Na Massi's relaas heb ik mezelf maar even getrakteerd op een kop warme chocomel met slagroom! Uit een spuitbus, dat wel, maar ik zie er net op staan dat het 'light' slagroom is en dat betekent toch dat je er twee keer zoveel van mag hebben...)
Als al die vogeltjes toch doodgaan in het voorjaar ondanks onze inspanningen deze winter, dan maakt het waarschijnlijk geen pinda uit, of ik ze wel of geen muesli geef. En als ze het toch lekker vinden... Morgen lekker muesli met rozijnen voor het vogelbestand in mijn tuintje!

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2009 om 22:36

Massi

You made my day. En hij wás al zo goed. Mijn dochter constateerde dat ze een reep chocola op kon eten omdat ze ongesteld moet worden. Ten eerste die geluksstofjes (je hebt chocola gewoon nódig anders maak je die niet aan) en ten tweede (je studeert science of je studeert het niet): als het aantal hormonen het aantal calorieen overtreffen, telt het niet. Bij dreigende menstruatie ben je één wandelende hormoon, dus heb je zo'n reep eigenlijk gewoon nodig om in evenwicht te blijven.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2009 om 22:37

Ayanna

Vrouw naar mijn hart Gun die beesten hun galgemaal

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.