Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mr steamy? wie kent dat ding?

Wie kent de mr. Steamy? Een soort bal waar je water in doet en die je bij je was in de wasdroger stopt. Het water verwarmt en er ontstaat stoom die je was weer glad strijkt.
Klinkt vast te mooi om waar te zijn, maar kent iemand het? Helpt het? (ik doe alles om de hoeveelheid was zo klein mogelijk te maken

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik wil niet zeuren

... maar ik vind dit onlogisch. De was is nat, daarom gaat-ie in de droger. Het lijkt me dan niet erg voor de hand liggen om vervolgens weer vocht toe te voegen.

Als je minder kreukelige was wilt hebben moet je m niet in de droger stoppen maar ophangen, of korter drogen en daarna ophangen.

Ik weet wel een ander middeltje dat goed helpt. Maling. Ik heb altijd maling, en ik strijk nooit

Groeten,

Temet

Minet

Minet

27-12-2010 om 12:02

Temet

Volgens mij doe je de was droog in de droger, dus zonder eerst te wassen. Dan doe je dat ding erbij en moet het werken als een soort van stomerij. Ik geloof het niet, laat mij maar gewoon wassen.

Help me even

Dus, je stopt je vuile droge was in de droger met dat ding en het komt er schoon en zonder kreukels uit?

Minet

Minet

27-12-2010 om 13:10

Lees hier

en ontdek de bedoeling
http://www.l-i-m.nl/mister-steamy/

Minet

Minet

27-12-2010 om 13:11

Juulia

Het gaat dus echt nergens over, als je de was uit de droger haalt, direct nadat hij klaar is met drogen, heb je exact hetzelfde effect.

Onzin ding

Ik geloof er niet in, in die bollen. Kost je geld, maar is een uitvinding van niets.

De consumentenbond heeft vorig jaar als eens de dryerballs getest, ook zo'n onzin verhaal. Zie
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/wasdrogers/dryer-balls-wasdrogerballen/dryer-balls/testresultaat

Dat in aanmerking nemende, geloof ik er niet in dat er nu een bal met water een soort van stoom zou geven waardoor je was wat meer strijkvrij uit de droger komt.

Volgens mij dus complete onzin.

Maar

Ik heb het gelezen maar ben ik nou zo blond? Gaat het dan om al schone was die je nat in de droger doet? Of schone was die je eerst moet drogen (ophangen of in de droger)? Of vuile was?

Kennelijk

Als ik het zo lees is de bedoeling dat je *droge* gekreukte kleren in de droger stopt, tezamen met dat ding (inderdaad, hoe heet wordt het in zo'n droger eigenlijk??) en dan zou die droge was er kreukvrij en opgefrist uitkomen.

Hetzelfde effect bereik je door de boel op een hangertje in de douchecel te hangen.

Het is zo te zien in elk geval niet bedoeld voor natte was, dus ter voorkoming van het gewone strijkwerk helpt het sowieso al niks.

Nogmaals: maling. Ik zweer erbij

Groeten,

Temet

Resumerend

Je wast vuile was en hangt de was op om te drogen. Dan haal je de was af om in de droger te stoppen om te ontkreuken. Of je stopt de schone natte was in de droger, laat de droger lopen totdat de was droog is en daarna het stoomding erbij en opnieuw laten draaien. Dat lijkt me behoorlijk energieverbruik.

Of je stopt vuile droge was in de droger en stoomt de was schoon en netjes.

Alleen de laatste optie kan je werk/energie besparen. Maar of de was echt schoon wordt?

Maar ja, waar heb ik het over, ook bij mij is een flinke portie maling het toverwoord . Af en toe een linnen bloes of broek strijken, maar voor de rest: gewoon ophangen levert een redelijk kreukarm resultaat.

Ik vind het wel knap wat ze allemaal verzinnen.

Fély

*bloempje

*bloempje

30-12-2010 om 14:13

Tja

Ik doe meestal een paar kledingstukken in de droger een paar minuten, totdat het echt warm is en hang het dan op. De stoom komt er dan vanaf en je was is kreukvrij. Scheelt in ieder geval tijd. Hoeft het niet meer te strijken....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.