Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

08-02-2009 om 14:42

Mp3, ipod enz

Hoi,
Onze dochter van 10 wil graag van haar spaargeld een mp3 speler kopen. Wat ik van haar begrijp gaat het haar om muziek luisteren (opnemen?). Ikzelf heb er weinig verstand van, dus wat vragen voor de kenners:
- Is het al iets voor een 10-jarige?
- Is het opnemen van muziek simpel? Waar doe je dat? Youtube of ergens anders?
- Wat is het verschil met een mp4 speler?
- Wat is een Ipod? (want daar heeft ze het ook over)
- Ik weet dat je tegenwoordig ook muziek kan opnemen en beluisteren met een mobiele telefoon. Ik wil echter nog niet dat zij zo'n ding heeft, dat komt wel in groep 8 of de brugklas. Maar als ze tegen die tijd een mobiel heeft waarop je ook muziek kunt opnemen en beluisteren, is het dan het slimst om nu de meest simpele variant mp3 aan te schaffen?
Kortom, wie heeft meer kennis?
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katja

Katja

08-02-2009 om 15:58

Hai bibi

Er zijn heel veel (ook goedkope) mp3 of mp4 spelers. Mp4 is de nieuwe bestandsindeling maar dit maakt niet zoveel uit. Je hebt ook mp3 spelers waar je ook filmjpes bijv van youtube op kunt zetten. Een Ipod is een dure mp3 speler van Apple. Die zou ik niet kopen. Op (bijna) alle mobieltjes zit idd tegenwoordig een mp3 speler, dus ik zou zeker geen dure kopen. Wat wel heel leuk is en hier een groot succes, is de sansa shaker, dit is een mp3 speler met een klein luidsprekertje erin. Mijn dochter loopt de hele dag met dat ding rond te dansen. Ze heeft de oortjes nog niet 1x gebruikt, maar die zitten er wel bij.
Wat het downloaden betreft, dit kan via limewire of andere downloadsites, of via torrents (iets ingewikkelder, vraag een deskundige) , dan kun je hele cd's tegelijk downloaden. Via youtube kan wel, maar aangezien dit filmpjes zijn, moet je die eerst weer omzetten naar mp3, dit kan ook, maar daar heb je weer software voor nodig. Ook de kwaliteit kan wisselen. Succes!
Katja

Amarins

Amarins

08-02-2009 om 16:13

Zen stone

Onze 10-jarige zoon heeft van de goede Sint een Zen stone plus (van het merk Creative) gekregen. Een mp3-speler met een speakertje erin, omdat ik liever niet heb dat zijn jonge oren de hele tijd belaagd worden door een koptelefoon. Het is een simpel apparaatje, gemakkelijk te installeren en met een prima geluid. Wij hebben (nog) niet gedownload, ben daar eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Dus zet hij er zelf cd's op, en is daar heel tevreden mee. Voor nu dus een prima mp3, de prijs was ca. € 50,-.

Minnie

Minnie

08-02-2009 om 17:39

Mijn zoon

..van 9 heeft van de Sint een iPod-shuffle gekregen (€45). Hij wilde ook wel de iPod Nano (€129, met schermpje), maar die vond sinterklaas te duur

Voor hem voldoet het prima (ik heb er zelf ook een), het is wel alleen een muziekspeler, maar hij kan nagenoeg niet kapot. Dat vind ik ook wel een voordeel.

Minnie

Marie L

Marie L

08-02-2009 om 18:55

Dochter ook ipod

Mijn dochter heeft voor haar 7e verjaardag ook een iPod shuffle gekregen. Er staan voornamelijk eigen cd's op. Ik haal ook in de bieb luisterboeken en zet die er voor haar op.

Groot voordeel van de iPod is dat je het maximumgeluid kunt instellen vanaf de computer. Via iTunes downloaden doe ik wel zelf maar niet voor haar.

Marie L

Amarins

Amarins

08-02-2009 om 20:33

Don't try this at home

... maar de Zen stone is vorige week in een kop thee gevallen (vraag niet hoe dat kwam...). Drama natuurlijk, maar het ding doet het weer, joepie. Leve de Zen

Annet

Annet

08-02-2009 om 20:47

Mp4-speler voor 16 euro (kruidvat)

Kruidvat had pas geleden een mp4 speler in de folder staan. Hier kunnen dus ook filmpjes en foto's op.
Ik heb die gekocht en tot nu toe bevalt die prima.

Mari

Mari

09-02-2009 om 21:01

Annet

Die is allang overal uitverkocht

Annet

Annet

09-02-2009 om 23:05

Weet je het zeker?

Ik wil best nog eens kijken bij de Kruidvat bij mij in de buurt....

Jesse_1

Jesse_1

10-02-2009 om 11:05

Youtube downloaden kan wel

via http://youtubedownload.nl/ kun je youtube downloaden, en er staat ook hoe je het naar MP3 kunt omzetten; je hebt er geen aparte software voor nodig.
Jesse

bibi63

bibi63

10-02-2009 om 16:07

Dank dank

Ik ben een hoop wijzer. Geen Ipod dus, en een MP3 is geen merk maar een 'soort'. Ik ga fff zoeken naar een betaalbare MP3 speler, die zal prima voldoen. Tegen de tijd dat ze een mobiel krijgt zien we wel weer verder.
Thanks!
Groetjes,
Bibi

bibi63

bibi63

11-02-2009 om 15:18

Toch nog een vraag

Inmiddels gegoogled, prijsvergelijk, kelkoo, enz, maar zie door het bos de bomen niet.... zucht. Veel te veel soorten en technische informatie.
Dus even praktisch: welke mp3 speler is een goede optie om online (welke site?) te kopen? Max. 50,00.
Groetjes,
Bibi

Amarins

Amarins

11-02-2009 om 21:30

Bol.com

... bij Bolcom kun je je maximale bedrag aangeven, en op merk selecteren. Ze hebben genoeg keuze en zijn betrouwbaar.

Nikki

Nikki

11-02-2009 om 21:59

E-bay

Voor de verjaardag van mijn dochters hebben we ook mp3 spelers gekocht. Dit via e-bay. Hartstikke leuk zijn ze en niet duur (ongveer 18 euro) Qua uiterlijk is het sprekend een I-pod. Er kan (uiteraard) muziek op worden beluisterd, clipjes op worden afgespeeld, radio zit erop en op sommige kunnen ook nog spelletjes.
ALs je wilt zoeken op e-bay, let dan even op het volgende: instellen op wereldwijd zoeken en dan aanvinken; geen verzendkosten. Die kunnen anders nog wel aardig oplopen, meeste van dat spul komt uit Hong Kong.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.