Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

21-10-2010 om 21:48

Mosselen van de lidl.. zand?

De laatste keer dat ik mosselen had gekocht, bij de lidl zat er in een mossel of twee wat zand. Is dat domme pech.. of komt dat vaker voor bij mosselen van de supermarkt.
Ik had ook mosselen bij de visboer gehaald een keer ( DUUR!) en die hadden het niet.
Het zand is echt een flinke domper, dus als er meer mensen zijn met zandervaring uit de supermarkt ga ik ze toch weer bij de visboer kopen.

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-10-2010 om 22:21

Elders

Ik weet het niet, van de Lidl. Maar ik heb dus echt nooit zand in mijn mosselen. Die komen meestal wél van de supermarkt trouwens, maar dan een andere. Wij hebben hier geen Lidl.

Klaartje

Klaartje

22-10-2010 om 10:58

Spoelen

Altijd de mosselen (ook van de visboer) een aantal keer goed spoelen. Dat je het bij de Lidl had is toeval denk ik. Kan ook bij visboer gebeuren
Klaartje

Polly Shearman

Polly Shearman

22-10-2010 om 19:28

Nee klaartje

Ik bedoel het zand IN de mossel, in het beestje zelf, dus niet in de schelp of op de schelp maar IN de mossel....
Morgen haal ik gewoon maar een bak bij super de boer, die van de visboer zijn echt waanzinnig, ook nog JUMBO groot. Maar helaas wel 8 euro per kilo.. en dat gaat me toch wel een brug te ver.
Groet, pol

Klaartje

Klaartje

22-10-2010 om 21:23

Polly

Als je de mosselen spoelt, moet je eens tussen duim en wijsvinger ze proberen "open" te drukken. Ik ga zo altijd alle mosselen snel af en een zandmossel haal je er vaak zo uit. Die zijn ook zwaarder als de andere.

Groetjes

Krabbetjes

Ik heb wel eens een pan mosselen gekookt, waarbij er allemaal minikrabbetjes in de mosselen bleek te zitten. Echt smerig. Soms zag je ze al zitten maar soms zaten ze echt IN de mossel zodat je zo'n krakend ding in je mond had. Getver. Geen idee meer of ik ze nou bij een supermarkt of vishandel had gekocht...

Oppassen

voor die krabbetjes dacht ik.. mijn oma is daar heel ziek van geweest.

Tirza G.

Tirza G.

30-10-2010 om 15:35

die krabbetjes zijn superallergeen. Mosselen die geen zand bevatten zijn meestal hangcultuurmosselen. En die zijn duur(der).

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.