Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Morgen vroeg visite: wat zet je ze voor

Als kennissen om 10 uur in de ochtend langskomen, wat zet je ze voor. Eerst zouden we gaan borrelen maar dat is nu vervroegd wegens omstandigheden. Te vroeg voor koekjes, te vroeg voor hartig. Alle kinderen zijn onder de 5 jr trouwens (4 kinderen en 4 volwassenen). Niets vind ik zo kaal.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoezo te vroeg voor koekjes?

Ik zou een lekkere (appel)taart bakken of kopen en wat lekkere koekjes. Zeker als ze er al een rit(je) op hebben zitten, lusten ze heus wel wat lekkers!

Aatje77

Aatje77

14-01-2011 om 11:34

Te vroeg?

Waarom is het te vroeg voor koekjes?

Ik zou juist aan de koffie/thee gaan met iets lekkers erbij. En of dat dan een lekkere koek is of een stuk appeltaart of cake of wat dan ook dat ligt aan je eigen smaak.

Ik vind 10 uur dus echt een tijd voor koffie met een lekker koekje.

Aatje77

Aatje77

14-01-2011 om 11:35

Jons

zelfde gedachte

Ja hoor

Appeltaartje bakken, zou ik doen.

Nooit té vroeg voor koekjes...

tja, koekjes gaan erbij mij altijd wel in

Als ik in jouw situatie zou zijn....morgenvroeg zorgen voor iets lekkers bij de koffie. En ik kan me voorstellen dat ze wel een paar uurtjes blijven, dus wellicht nog een pan soep en broodjes. Op de broodjes voor de kinderen kan eventueel een knakworst, als ze soep niet lusten/willen/kunnen eten.

groetjes van Purk

Te vroeg?

Welnee joh, half zeven is te vroeg voor koekjes. Daarna is het altijd gewoon tijd voor koekjes

Haha purk, gmta!

Lust je een koekje?

Philou

Philou

14-01-2011 om 12:33 Topicstarter

Lol!

Wat een snelle reacties! Dus koek of appeltaart dat maakt het makkelijk! Bedankt voor alle reacties.

Vera*

Vera*

14-01-2011 om 12:50

Appeltaart ot

Nu bij de ah tweede gratis en (ander draadje) vergeet dan niet te kijken of de kassabon klopt

Vera

Philou

Philou

14-01-2011 om 13:08 Topicstarter

2de gratis

Vera schreef:
"Nu bij de ah tweede gratis en (ander draadje) vergeet dan niet te kijken of de kassabon klopt "

Lol! Nakijken doe ik nooit maar ik zal het onthouden .
Ja zeg , ik doe aan een dieet. Moet ik zo een nieuw draadje aanmaken met 'hoe kom ik van die appeltaart af zodat die niet op m'n dijen verschijnt en blijft' .

Zwaai!
Judith

Lou

Lou

14-01-2011 om 13:39

Snap het ook niet

Tien uur is toch juist de tijd bij uitstek voor wat lekkers. Op de school van mijn dochter heet het zelfs een tienuurtje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-01-2011 om 13:48

Ik wil het ook weten

Judith, nu wil het ook weten: wanneer is het dan wél tijd voor koekjes?

Groet, IJsvogeltje
(die áltijd zin heeft in koekjes)

Sancy

Sancy

14-01-2011 om 13:48

Nou

Als je normaalgesproken uitslaapt op zaterdag tot 9.00-9.30 uur, en dan ontbijt, dan is 10 uur voor koffie met koek/taart voor sommige mensen gewoon te snel na het ontbijt.
Niet dat ik me daar door laat weerhouden

koentje

koentje

14-01-2011 om 13:59

Slecht argument, sancy

koekjes kunnen wat mij betreft best ook direct na het ontbijt! Dus, judith kom maar op met je non-koekjes-argument!
wij willen het weten!!

Puck

Puck

14-01-2011 om 14:20

Ik wil het ook weten

10 uur is koffietijd en dan is een koekje erbij toch prima?

Sancy

Sancy

14-01-2011 om 14:27

Koentje

Het argument op zich is niet slecht. Het gaat alleen niet voor iedereen op
Ik geef de voorkeur aan roomboter krakelingen trouwens. Gewoon, het pak van 15 stuks helemaal voor mij alleen

Wat een vreemde vraag!

Komt er dan nooit iemand rond tienen bij jou langs, Judith?
Als antwoord, natuurlijk zet je ze iets zoetigs voor, koekje, chocolaatje. Iedereen die hier op elk willekeurig moment voorbij komt, krijgt iets aangeboden. Als iemand er geen zin in heeft, dan neemt ie niet, maar kale koffie serveren, of geen eten zal hier niet gebeuren. Overigens stoort het me dan weer voor geen meter als ik bij een ander niets krijg. Als ik dorst heb, vraag ik wel om een glas water en eten doe ik dan onderweg of thuis wel weer.

Philou

Philou

14-01-2011 om 16:30 Topicstarter

Moet wel lachen om jullie reacties

Silone, liever niet zo vroeg op de ochtend: later wel, liefst na de lunch. Meestal ben ik in de ochtend weg. Dat is voor mij tijd voor lekkers. Ik wil nl niet te veel in huis of liever nog niets want ik vergrijp me er aan :/. Zeker als ik in de ochtend al begin. Hebben jullie dat niet ? Ik hou zelf tegenwoordig meer van hartig. Hoewel ik nu heel erg trek heb ik chocolade en drop!

Maar

Dan serveer je toch gewoon een lekker (chocolade)croissantje uit de oven? Heb jij je ontbijt, en de visite z'n lekkers. Of je zet een schaal(tje) met "iets" op tafel en laat iedereen zelf pakken en je neemt zelf niets. Hoe moeilijk kun je het maken? (Totaal onbegrip)

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2011 om 17:58

Koekieees

Ik lust altijd koekies! En chocola. En taart.

Ja! dat heb ik ook

Gisteren nog.. in de trein om half tien het stuk kerstbrood voor na-de-lunch opgepeuzeld...

De rest van mijn werkdag loop ik dan te snaaien en 's avonds ben ik helemaal brak en moe.

Ik moet tot 12 uur geen snoep en geen zoet. Hoe later ik eraan begin, hoe gematigder ik er mee omga. Als ik ermee ontbijt is het hek van de dam.

Maar ja, feestdagen of Hoog Bezoek om 10 uur 's ochtends is natuurlijk een uitstekende aanleiding om het hek eens flink van de dam te zetten

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2011 om 18:55

Oh ja cobi

Oh nee, hoor, dat zeg ik gewoon volmondig, hier zomaar in het openbaar, ik ben dol op koekjes en taart en toetjes. De nick Cookie had beter gepast, want Fiorucci is een italiaans kledingmerk, kleertjes dus..
Alleen jammer dat ik eigenlijk tien kilo moet afvallen..

Margriet*

Margriet*

14-01-2011 om 20:35

Mwah

Hier zijn al heel vaak koekjes voor het ontbijt genuttigd. Toen we studeerden ontbeten we met koffie en een stroopwafel. Nu eten de kinderen in het weekeind wel eens ontbijtkoek (nou het woord zegt het al) voor het ontbijt, maar eigenlijk is het dus het ontbijt .Dat hoort bij het weekeinde.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2011 om 21:18

Heb je een etagère?

Als je een etagère in huis hebt doe je daar wat lekkere dingetjes op. Koekjes van bescheiden formaat, chocolaatjes, misschien brownies in bescheiden afmetingen, kleine puntjes boterkoek, appelcake in vierkante blokjes in plaats van plakken, e.d.. Ik noem maar wat op. Dan kan iedereen kiezen en hoef je een uurtje of langer niet na te denken over wat je op tafel moet zetten naast koffie, thee of fris. Je kunt het natuurlijk ook op een schaaltje/bord leggen als je geen etagère hebt. Daarna kun je, zoals al eerder is genoemd, overstappen op een broodje met soep, dat is altijd goed.

Philou

Philou

15-01-2011 om 15:46 Topicstarter

Etagere

Klinkt goed maar helaas geen etagere in huis ;@). Appeltaart en croissants voor de kinderen viel in goede aarde ondanks het vroege uur.

Mediterraan dieet

Margriet, dat is het veelgeprezen Mediterrane dieet. Iedereen zanikt altijd over die groenten en olijfolie, maar wat ze er nooit bij vertellen is dat de Italianen ontbijten met koffie en een paar koekjes. Vast ook reuze gezond.

Groeten,

Temet

Etagière maken

Bij gebrek aan etagière kan je er zelf ook een maken door borden van steeds kleiner formaat op elkaar te stapelen met kommetjes er omgekeerd tussen. Zeker met kleine kinderen erbij dan wel een beetje oppassen, want er is wel enig instortingsgevaar!

Annet

Annet

15-01-2011 om 23:18

Oh, superidee (etagiere)

Ik heb net nieuwe borden (vierkant) in verschillende maten. En ook vierkante bakjes erbij. Die zou ik toch mooi moeten kunnen stapelen.

Philou

Philou

16-01-2011 om 10:41 Topicstarter

Triple, leuk idee

om te stapelen. Onthoud ik voor de volgende keer .

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2011 om 13:07

Vroege uur

Judith, ik blijf het zo grappig vinden dat je 10 uur vroeg vindt voor iets extra's bij de koffie. Ik geef toe dat ik op dat tijdstip het liefst nog in mijn bed lig, want dat betekent dat ik lekker uit kan slapen op mijn vrije dag, maar 10 uur is voor koffie/thee een heel normaal tijdstip om al trek te hebben in iets lekkers

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.