Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monchou vervangen door andere roomkaas?

Even een vast suffe vraag: Monchou is toch gewoon roomkaas en dan dus te vervangen door goedkopere (merkloze) roomkaas? Ik heb nl. 7 of 8 pakjes nodig voor een cheesecake, dus het scheelt wel even of ik andere roomkaas gebruik. Iemand ervaring? Proef je het verschil?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

23-12-2011 om 12:32

Milette

Ik zat met hetzelfde probleem, ga de chocolate cheesecake van de AH-website maken. Ik heb roomkaas van Euroshopper gekocht, volgens mij kan dat prima. Er moet ook nog een lading suiker en chocolade doorheen, dus als je al verschil zou proeven wordt dat wel gecompenseerd.

Ja hoor

Ik weet niet of je het verschil proeft, want ik gebruik altijd alleen maar goedkope merkloze roomkaas in de cheesecake
Levert prima cheesecake op. Misschien wel nog lekkerder met Mon Chou, zou kunnen, maar ik betwijfel het.

7 a 8 pakjes? Wordt dat 1 cheesecake of meer?

Groeten,

Temet

milette

milette

23-12-2011 om 12:44 Topicstarter

Alles in één taart!

Het recept komt van een collega en alle pakjes gaan in één supervette & erg machtige taart! (Maar wel superlekker!) Bedankt voor jullie snelle reacties, op naar de AH voor goedkope roomkaas...

Cheesecake

Let goed op met het mixen van de chocolade in de roomkaas, bij ons was dat niet helemaal goed gegaan.
Hij was verder lekker, maar niet voor herhaling vatbaar. Wij gaan liever voor de monchoutaart.

Chocolate cheesecake al gemaakt!

Je krijgt er geen spijt van Vic !!
Ik heb hem afgelopen dinsdag gemaakt voor de verjaardag van zoonlief en hij was überlekker.......... !
Ik had inderdaad wel de echte monchou. Ik wist niet eens dat er een goedkopere versie van te koop was
Enne, je kunt zestien punten uit de taart halen want hij is enorm machtig.
G

Vic

Vic

25-12-2011 om 16:24

Ojee ;-(

Ik ben soms (best wel vaak) zo'n muts. Heb ik net alle hoeveelheden van mijn cheescake herrekend (900 gram roomkaas vond ik wat veel, voor 9 personen), en alle bakjes met ingrediënten op het aanrecht, wat nog best een gedoe is zonder keukenweegschaal, kom ik erachter dat in de Euroshopperpakjes niet 250 maar slechts 200 gram zit. Irritant! Nou ja, hij zit in de oven, dus ik ben benieuwd naar het resultaat.

Vic

Vic

26-12-2011 om 23:39

Zo!

Het kerstdiner zit er weer op. De cheesecake was perfect gelukt en iedereen vond hem heerlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.