Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Molenaars kindermeel

Hoi allemaal,
Een vriendin van mij is naarstig op zoek naar Molenaars kindermeel, maar kan het nergens hier vinden. Jullie toevallig een tip of alternatief?
groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

20-03-2009 om 18:40

Natuurwinkel?

Hé,ik dacht dat AH het verkocht.Heeft de natuurwinkel het misschien?
Groetjes,Bastet

Rijstebloempap

volgens mij is dat exact het zelfde, maar geen idee waar je het kan kopen. Hier in Haarlem zou ik die drogist op de Botermarkt proberen (even de naam kwijt, vn puffelen ofzo heten ze, uggelen kan ook..).

C1000

een paar jaar geleden kocht ik dat bij de C1000, geen idee of ze het nu nog hebben.

groetjes van Purk

p.s. bij de babyartikelen (luiers, potjes, doekjes dat soort werk)

Prulletje

Prulletje

20-03-2009 om 20:58

Lol!

Rijstebloem klinkt veel lekkerder dan Kindermeel Maar volgens mij is het ook hetzelfde. Lammetjespap, toch?

Prulletje

Dirk

Ik kocht het voor mijn zoontje altijd bij de Dirk (of Bas, maar net waar je woont). Staat gewoon bij de babyvoeding.

*corine*

*corine*

20-03-2009 om 23:00 Topicstarter

Gheghe

...Ligt aan de hoeveelheid granen misschien? Hoe meer granen, des te meer kinderen..... Aan de andere kant, het heet Molenaars kindermeel.. zouden het dan de kinderen van de molenaar zijn? Man man man, wat moet hij dan veel kinderen gemaakt en "gemeeld" hebben.
Maar even serieus; in ons dorp (toch zeker 80duizend inwoners) is ze overal geweest, maar.. niets, noppes, nada... Dus hoe recent is jullie aankoop geweest?
groetjes

Jet Burg

Jet Burg

20-03-2009 om 23:06

Toch weer even langs mijn woonplaats

Hier bij de Dirk ligt het in het vak. Of anders proberen de fabriek te bellen, denk wel dat zij een lijst met verkoopadressen hebben.

Rina

Rina

21-03-2009 om 01:58

Manda

Van Der Pigge...

Je zat heeeeeel dichtbij

*corine*

*corine*

21-03-2009 om 10:32 Topicstarter

Jet

Als jij toevallig langs de Dirk gaat... wil je dan kijken of het echt de molenaars kindermeel is. Niet de 7 granen.... Kan ik mijn vriendin verrassen
groetsels

Jet Burg

Jet Burg

21-03-2009 om 11:32

Is goed!

Komt voor de bakker!

Ot oh ja

van de Pigge natuurlijk !! Mooie zaak, heel jammer dat ze ten onder gaan door die stomme aandeelhouders (zag vandaag iets voorbij komen op haarlem tv).

marjanne

marjanne

22-03-2009 om 11:46

Rijstebloem

De Molenaars kindermeel die je moet koken bestaat niet meer. Wel rijstebloemvlokken die je in melk moet strooien maar die zijn lang zo lekker niet.
De natuurwinkel verkoopt rijstebloem. Daar kan je pap van koken, die is bij-na net zo lekker als de 'echte'. Iets grover en de kleur is wat donkerder. Heerlijk, als je in een sentimentele bui bent

Turk of toko

Voor zover ik weet is rijstebloem voor baby's te koop bij Turkse winkels (unc pirinc als ik het wel heb, met een cedille onder de c's, die ik hier niet maken kan). Er staat zo'n wolk van een baby op het pak. Vergelijking met andere verpakkingen had mij al geleerd dat pirinc rijst betekent en unc meel, dus vandaar.

Een toko verkoopt meestal ook rijstemeel (wellicht onder de Indonesische naam: tepung beras) maar ik weet niet of je zomaar van gewoon rijstemeel lammetjespap kunt maken.

Die vlokken smaken inderdaad naar niks, weet ik nog van die keer dat ik ze voor zoon had gekocht (in de hoop dat hij van een papfles zou doorslapen - dus niet)

Groeten,

Temet

Oeps

Mmm, dat Turks van mij klopt bij nader inzien niet helemaal geloof ik. Nou ja, iets wat erop lijkt en in een pak zit met een plaatje van een baby erop

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

24-03-2009 om 12:39

Hmmm uitverkocht

De winkel rook dat ik er voor kwam, het vak was leeg. En ze konden mij niet vertellen of en wanneer het binnen zou komen.
Heeft kruidvat het ook niet, of een DA drogist?
Oh hier is het online verkrijgbaar zie ik:
http://www.drogisterij.net/Molenaars_7_granen_ontbijt/P/137519

Wordt al 20 jaar niet meer gemaakt

de ouderwetse molenaars kindermeel (gemalen rijst die je met melk moet kopen) wordt al 20 jaar niet meer gemaakt.
Bij de Turk kun je Pirinc Unum kopen, bij de toko tepung beras. Dat is in principe hetzelfde.

Peetje

Peetje

29-03-2009 om 12:41

Maar wel:

Hoi hoi,

Maar in de natuur/reform/groene winkel kun je wel Biobim kopen, dat lijkt er volgens mij op. Of van die pap van Molenaartje, misschien is dat wat?

groeten,
peetje

Baby-/kinderpap van rijstemeel e.a.

Rijstemeelpap en instant baby-/kinderpap van andere graansoorten (in de melk strooien en klaar, niet koken) kun je in natuurvoedingswinkels e.d. kopen, of via Internet:
www.biobim.com
geen bezorgkosten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.