Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

04-05-2009 om 13:16

Moet de kamperfoelie al groen zijn?

Ik heb tegen een schutting een behoorlijke hoeveelheid kamperfoelie staan. Nu zitten er wel wat slaphangende groene blaadjes aan, maar verder maakt hij een doodse indruk en kan ik me niet voorstellen dat het nog wat wordt.

Is bij jullie de kamperfoelie al in blad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

04-05-2009 om 15:21

Ja - en de passieflora?

Ja, bij mij zitten ze allemaal al helemaal bomvol met verse blaadjes. Ik zie het dus somber in voor je...

Maar... De passieflora? Moet die al groen zijn? Daar is hier namelijk nog geen blaadje of knop te bekennen. Bij m'n ouders trouwens ook niet.

Mamvantwee

Mamvantwee

04-05-2009 om 15:29

Passiebloem is hier ook nog passieloos

en bladloos. Ik heb ook al kritisch gekeken, met twijfel of ik niet alweer per ongeluk teveel onkruid uit de grond heb gerukt (daar zat de vorige keer namelijk de passiebloem bij...helaas). Maar nee, de pootjes staan nog in de grond. En verder is-ie kaal. Ik hoop dat-ie nog komt.

ishtar

ishtar

04-05-2009 om 17:46

Passiebloemen en hibiscusvraag

zijn niet allemaal even winterhard. De mijne is ook overleden. De kamperfoelie staat hier al volop met blad en knop.
Is er ook iemand met een hibiscus die nog niks doet? Ik heb er een in een pot meeverhuisd, en hij is nog helemaal kaal. Alleen de takjes zijn nog wel buigzaam (en als je het houtige eraf schraapt is het nog wel lichtgroen eronder)

Passiebloem..

is voorzoverikweet maar matig winterhard.

En we hebben nogal wat vorst gehad deze winter, dusse.....ben bang dat dat in veel gevallen idd einde verhaal is.

Ingrid

Passiebloem

Passiebloem is altijd laat met uitkomen. Heb nog even geduld. Hier staat hij al jaren en het is nog ieder jaar goedgekomen.
Hier doet hij ook nog niks.

Hibiscus is altijd heel laat

Bij mijn buurvrouw zie ik ook nog maar een paar prilgroene knopjes aan de takken. Geduld!

Saartje

Saartje

04-05-2009 om 23:56

Passiebloem

Hoi Lynna

Wat betreft kamperfoelie lijkt me einde verhaal, is hier al weken geleden uitgelopen. Passiebloem begint nu heel voorzichtig uit te lopen dus hard zoeken. Als je plant al enige jaren oud is er hoop, voor jongere planten zou ik een nieuwe kopen.

groet

saar

Ishtar

Staat je hibiscus nog in een pot of alweer in de volle grond? Het kan nog goedkomen. Vorig jaar heb ik ook mijn hibiscus verhuisd (en gezin en de rest van het huishouden). Hibiscus was te groot voor een pot en heeft ook nog een paar dagen met wortelkluit in vuilniszak op zijn nieuwe plantgat moeten wachten. Het heeft nog langer dan normaal geduurd voor hij weer in blad kwam, maar het gebeurde uiteindelijk wel. Hij kreeg minder bloemen, maar ik ga er vanuit dat hij dit jaar weer op volle kracht is.

Groet, Molly

ishtar

ishtar

05-05-2009 om 10:38

Hibiscus

Liat, ik weet dat hij altijd laat is, maar dehibiscus die hier al in de tuin stond is al lang uitgelopen. En ik zie er nergens meer een zonder blad (of zelfs zonder vermoeden van blad )
Molly, hij staat inmiddels in de tuin, en krijgt nog regelmatig extra water. Ik begrijp uit jouw ervaring dat er nog hoop is. Dat is fijn, want hij was erg mooi!

-Wendy-

-Wendy-

05-05-2009 om 10:46

Ja hoor

Bij de buurvrouw is de hibiscus ook nog zonder blad, in onze vorige voortuin op het noorden bleef hij ook heel lang kaal. Gewoon nog even afwachten dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.