Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dianne70

Dianne70

30-03-2010 om 18:08

Moederfiets

Wie heeft voor mij gebruikerservaringen van moederfietsen (van Sparta, Batavus en evt andere merken)? Ik zoek er een die geschikt is voor een klein persoon (ben 1.60 m) en waarop je veiling met kinderzitje voor kunt fietsen. Ben van plan om er veel kilometers mee te gaan maken. Via mijn werk kan ik 749 euro uitgeven maar vind het niet erg om ietsje meer uit te geven maar dan moet het een supergoede zijn en wil ik geen gedonder met bijv. versnellingen die het na een paar jaar al niet meer goed doen zoal de Sram die op mijn huidige fiets zit.
En wie heeft een Workcycle en kan daar wat over vertellen? Die werd me zeer aanbevolen in hun eigen winkel, logisch, maar die is wel weer erg duur.
Dank bij voorbaat voor je reactie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sparta amazone

Tot mijn grote verdriet is mijn Sparta Amazone een paar jaar geleden gejat. Ik was er tot dan toe zeer gelukkig mee. Er hing een fietskar aan, er zat een kind in een stoeltje voorop en dat ging helemaal geweldig. Lekker veel ruimte op om te stappen, zelfs met zo'n stoeltje en een heerlijk breed stuur. Sommigen klagen dat de fiets vrij zwaar is, maar ik vond hem erg lekker fietsen. Ik gebruikte hem in die tijd 3x per week om kinderen naar het kdv te brengen en op te halen en voor wat ritjes tussendoor. En ik ben nog minder lang dan jij - wel 1.58m.

Tango

Tango

30-03-2010 om 21:34

Ook amazone

Tot voor kort heb ik ook een Sparta Amazone gehad. De mijne is gelukkig niet gejat, maar doorverkocht op Marktplaats aan iemand die er ook weer heel blij mee is, omdat ik hem voor mijn kinderen niet meer nodig had.
Ik vond het een ideale fiets, hij is zwaar, maar daardoor juist ook erg degelijk, sommige lichte fietsen kiepen gewoon achterover als je er een achterstoeltje opzet, de Amazone echt niet. Ik ben 1.59 m en juist als je klein bent is het een ideale fiets omdat je zoveel ruimte hebt tussen stuur en zadel. Je kunt er met gemak tussen staan als er een voorstoeltje aan hangt. Je hebt de Amazone in diverse framehoogten, volgens mij had ik 50 en heb je ook 56 voor langere mensen. Die moet je dus niet nemen.
Ik zou gewoon eens een testritje maken op diverse fietsen bij de fietsenmaker dan weet je hoe het rijdt, want smaken verschillen natuurlijk. Tangoman had een hekel aan de Amazone vanwege het brede stuur en mijn moeder vond hem weer veeel te zwaar trappen e.d. Ik vond hem echter geweldig, heb er met een beetje pijn in mijn hart afscheid van genomen.

Terpi

Terpi

30-03-2010 om 21:40

Ook amazone

en ik sluit me gewoon aan bij de rest! Ik had ook nog een mooie paarse En doorverkocht toen de kinderen zelf gingen fietsen, het ding bleek nog aardig waardevast ook!

Amazone trendy

Jawel hoor, ook ik heb een amazone trendy. Ik ben 1,63 m (wat een hoop minimensen hier zoals ik!). Volgens mij heb ik ook framemaat 50. De fiets is wel een beetje een tank als je erop fiets, maar daardoor wel sterk en degelijk. Ik vind 'm niet zwaar trappen en de versnellingen werken na een jaar of 5 nog prima. Destijds had ik hem ook via het fietsenplan van mijn werk gekocht en ik hoop hem binnen afzienbare tijd weer voor een aardig bedrag door te verkopen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-03-2010 om 21:27

Erg zwaar

Het is aardig dat sommigen zeggen dat ze 'm niet zwaar vinden fietsen, maar de fiets IS natuurlijk wel enorm zwaar. Want met zo'n 33 kilo is de fiets zeker 15 kilo zwaarder dan de gemiddelde damesfiets, en bijna 20 kilo zwaarder dan een aluminium sportfiets. Dat is echt heel veel hoor, toch zeker het gewicht van een heel flinke peuter. Hoe groot vind je het voordeel van het model ten opzichte van het extra gewicht dat je iedere keer weer vooruit moet zien te trappen?

Zwaar

Natuurlijk is zo'n moederfiets zwaar en degelijk uitgevoerd! Op zo'n racefietsje van 12 kg kan je toch geen volwassene, 2 kinderen en een paar boodschappentassen vervoeren. Het op gang komen is wel even doorwerken, maar daar zijn versnellingen voor uitgevonden. Als de boel op gang is rijdt het best soepel hoor is mijn ervaring. Fietstochten van 40 km met wind tegen is een ander verhaal....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-03-2010 om 22:04

Triple

Nee, op een racefiets niet, maar op de meeste 'gewone' fietsen lukt dat gewoon wel. Een degelijke en stevige fiets HOEFT niet 33 kilo te wegen. Dat maakt het geen slechte fiets (ik raad die fiets ook zeker niet af), je moet je alleen afvragen of je die extra kilo's wel de moeite waard vindt.

Terpi

Terpi

01-04-2010 om 09:34

Ijsvogeltje

Het is meteen ook een manier om van de zwangerschapskilos af te komen? Hahaha!
Ik heb geen idee waarom hij zwaarder moet zijn, ik heb hem zelf inderdaad weggedaan omdat hij zwaar is en toen ik na 5 jaar geen kinderen meer op de fiets hoefde te vervoeren koos ik voor een ultrasimpele lichte omafiets. Zijn de modellen trouwens niet verandert in de loop der jaren dan? Ik kocht de mijne zo'n 10 jaar geleden namelijk.

Gazelle bloom

Hoi,

Ik heb een paar jaar geleden een gazelle Bloom gekocht. Ik meen 4 jaar terug als ik het goed heb. Het was het eerste model van gazelle. Ik heb hem toen gekocht omdat dat de enige fatsoenlijk moederfiest was met 28 inch wielen. Ik ben behoorlijk lang dus vandaar.
Eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over. Hij valt erg snel om, ik heb er nu een gewone standaard onder laten plaatsen en dat gaat wat beter, maar zo goed als een gewone fiets zal het nooit worden. Logisch natuurlijk want hij is veel zwaarder.

Wel een voordeel is dat hij veeeeeeeel lichter fietst dan een sparta omdat de wielen groter zijn. Ik heb eens de sparte van mijn vriendin geleend (2 jaar oud) en ik trapte me werkelijk verloren. Verschrikkelijk zo zwaar als dat ging.

Mijn tip ga vooral ook testen in de winkel welke fiets je lekker en licht vind rijden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.