Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moeder wordt 80; ik wil 'iets leuks' doen

Mijn moeder wordt 13 mei as. 80 jaar.
De bedoeling was dat te vieren met een gezamenlijk weekend weg met kinderen en kleinkinderen (totaal 16 man). Dat plan kwam echter te laat om nog een geschikt weekend te vinden, plus dat wij naar nieuwbouwhuis gaan en eigenlijk niet weten precies wanneer de oplevering is.
Besloten dat we dat weekend dus later doen.

Maar... 13 mei geeft ze wel een diner, in een mooi restaurant. En nu zit ik wel tot over m'n oren in de verhuisstress, maar ik heb toch wel het idee dat ik, we, daar iets moeten doen. Toen ze 75 werd (ook met z'n allen weekend weggeweest) hebben we allemaal iets persoonlijks gedaan, de een had een gedicht, de ander een eigen verhaal of herinnering, de derde een liedje. Dit keer hebben we geen eigen ruimte, dus een enorm lied is geen goed plan - maar toch vind ik het wel 'kaal' zo. M'n zussen zijn nooit zo bedenkerig, meestal ben ik de regeltante.

Met nog een paar dagen te gaan voor de verhuizing ben ik echter even niet zo crea. Maar jullie vast wel .... !!
Zaken als een gezamenlijke foto op canvas is ook leuk, maar tijd ontbreekt.
Wat hebben jullie bij een vergelijkbare gelegenheid gedaan, of zouden jullie doen?

Oh ja, we zijn dus 3 dochters + mannen, en 6 kleinkinderen (gedeeltelijk ook al met aanhang), de jongste is 11.

Tussen het inpakken door zal ik af en toe kijken, hopend op een leuk idee,
dank alvast,

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 17:06

Pps

Een doorlopende powerpoint-presentatie met veel foto's van/uit haar leven.

Tirza

Auto huren?

Wij hebben voor stiefmoeder een tijd geleden ook voor iets feestelijk een antieke auto gehuurd en die als 'verassing' laten komen om haar naar het diner te brengen...en wij waren natuurlijk allemaal stiekum even langs gekomen...dus toen ze uit huis stapte (om in de auto van broertje te stappen zogenaamd...) was het een grote verassing, jongste kleinkind had ook nog een bosje bloemen (besteld bij bloemist, dag ervoor) en bood dat aan...de hele buurt was ondertussen uitgelopen van nieuwschierigheid dus het was een grote groep die d'r uitzwaaide.
Is in ieder geval snel te regelen, toch? kost wel wat, maar dat zou je kunnen delen en ze beschouwde de het als 'kado', dus daar waren we ook vanaf (zo lastig, wat koop je voor mensen die alles al hebben?).
Hier was het een groot succes. En dat terwijl mijn vader de nodige twijfels had of ze het wel leuk vondt.
Maar het was het leukste kado in tijden zei ze. Ze voelde zich net een bruidje....
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2009 om 08:59

Reuzenrad

Als ik 80 word wil ik met de hele familie in het reuzenrad. (nu durf ik dat niet) Lijkt me erg grappig. En daarna aan
de suikerspin.

Mare

Mare

04-05-2009 om 09:18 Topicstarter

Dank voor reacties

De powerpoint presentatie is een erg leuk idee, maar we zitten niet in een apart zaaltje of gedeelte helaas... Het reuzenrad, haha! Jongste zus en ik hadden al gegrapt om 'met zuh ahalluh' naar Eurodisney te gaan. Hebben wij 2-en al eens gedaan met onze jongsten en vonden we geweldig. Zou ook goed vallen bij alle anderen, maar weet niet wat Oma er van vindt, en dat is toch de doorslaggevende factor, haha!

Die auto, dat vind ik wel een erg leuke. Ga ik even op googlen. En dat brengt me ook op het idee van zo'n ontbijtje-op-bed service. Laatst eens een test van gezien op Radar of Kassa. Even speuren.

Maar.. ik wil ook tijdens het diner 'iets'. Even tussen de gangen door een extraatje, door dochters, kleinkinderen en zo. Wie heeft daar nog leuk idee voor?
Dank voor meedenken!
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.