Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

24-04-2009 om 10:41

Mobieltjes, camera's en computers grrrr!

Nou, ik moet het even kwijt hoor. Ik heb zoooo genog van camera's, computers en mobieltjes die het niet doen als je ze nodig hebt. Ik weet niet wat het is, maar als ik er aan zit, dan gebeurt er iets geheimzinnigs. Ze hebben het hier thuis al over mijn magic fingers.

Ik moet iets uitprinten, printer doet het niet of wil niet meer stoppen. Met mijn camera heb ik altijd pech. Of de batterijen zijn leeg, of er is weer iets anders aan de hand. Net wordt ik door mijn dochter gebeld op mijn mobiel, ben even te laat, ze hangt op en ik kan haar niet terugbellen, want ze heeft antwoordapp. steeds op. Dat soort dingen dus. Sinds ik digitaal fotografeer vind ik er niet veel meer aan. Altijd maar weer chequen of die stomme batterijen opgeladen zijn. mobiel ook, altijd weer opladen, en vaak doet-ie het ook nog niet (slecht bereik) Ik vind al die dingen helemaal geen vooruitgang. Ik heb alleen maar veel meer aan mijn hoofd wat er allemaal opgeladen moet etc.
Mailen, ook zo iets. De helft antwoord niet terug, of de mail komt niet aan. Weer opnieuw, moet je mailen of de mail is aangekomen dat soort dingen. je bent er ondertussen zo veel tijd mee kwijt! Soms heb ik zin om al die apparaten het huis uit te smijten! Zo dat lucht op! Of ben ik de enige die dat heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julia64

Julia64

24-04-2009 om 11:16

Herken het

Hahaha, herken je verhaal wel!
Afgelopen dinsdag ging ik in overleg op mijn werk en had mijn mobiel op "stil" gezet, toen ik hem later weer aan wilde zetten was ie helemaal "dood", deed NIETS meer?!? Eenmaal thuis hem in de oplader gezet, dat werkte wel, maar het display bleef "wit", zeg maar.

Balen, want het was kijkmiddag bij zwemles en daar had ik foto's van willen maken... mét mijn mobiel die het dus opeens niet meer deed. Nouja, dan maar digitaal cameraatje mee. Met - jahoor! - half lege accu, maar hopelijk nog net genoeg om een paar foto's mee te maken.
Enfin, nét toen ik een leuk moment wilde schieten (nadat eerst de badmeester er de hele tijd voorstond...
hield hij ermee op, grrrr!!!
Printen gaat bij mij ook nooit goed. Of de laptop doet opeens raar als ik erop bezig ben. Vriend en zoon denken net als bij jou ook al dat ik vreemde krachten uitstraal, ofzoiets...
Maarja, wat doe je eraan? Sterkte met de vooruitgang...

groetjes
Julia

P.s. Mobiel doet het inmiddels weer gewoon, ook zoiets onverklaarbaars...

MaximeM

MaximeM

24-04-2009 om 12:13

Vreemde krachten

Hoi,

Ik heb dit zelden, dus ik denk dat je over speciale krachten beschikt . Of helaas gewoon falende apparatuur. Dat van je mobieltje herken ik. Ik heb ooit denk ik een 'maandagmorgen-model' gehad, want dat ding hield er ook constant mee op. Had op een gegeven moment zin om 'm gewoon in de vijver te gooien...stom ding! Maar nu heb ik een nieuwe en daar dus geen problemen meer mee. Mailen gaat hier trouwens ook altijd goed, misschien is het een idee om standaard in te stellen dat je een mailtje krijgt als je mailtje bij de ander is binnengekomen, dat scheelt weer navragen of het er wel is.
Dat van die printer herken ik weer bij mijn dochter (geen geduld) en daardoor lukken dingen ook vaak niet. Proberen te printen terwijl je het snoertje niet hebt aangesloten, of inmiddels zoveel printopdrachten in de wachtrij hebt gezet dat het hele ding vastloopt. Bij haar komt dat dus door haar ongeduld en het feit dat ze de dingen die ze dan in beeld krijgt (waarschuwingen o.i.d) niet leest en gewoon wegklikt.
Camera's heb ik inmiddels alleen nog met accu, dat scheelt echt heel veel in vergelijking met die op batterijen.

Succes
maxime

Toch magische krachten of onkunde?

Het kan zeker niet toevallig zo zijn dat die 'magische krachten' onkunde is hé? zou kunnen toch? Ik wil je niet beledigen hoor.....
Maar het komt me héél bekend voor....mijn deelnemers aan de internetlessen/nieuwe techniek hebben er ook altijd last van...
Soms gaat het over na een heleboel lessen van ons, ook zomaar heel toevallig. Of zou het zijn dat ze opeens begrijpen dat printers printopdrachten onthouden? en dat je die kan verwijderen, en dat het handig is dat even na te kijken als je printer kuren vertoont...zou zomaar kunnen niet? Of dat je leert dat de printer ook printopdrachten niet kan onthouden en dat je dat uit kan vinken?
En dat mobieltjes over het algemeen toch echt alleen dingen doen die je ze zelf 'laat doen' . En dat je zonder problemen net zoveel batterijën(of accu's) kan opladen en bij je kan hebben als je wil, zodat je ze op het moment zelf gewoon reserve in je hoesje hebt zitten. Beter mee verlegen, dan om verlegen toch?
En dat ze weten dat het niet zo goed is om een mobieltje de hele tijd maar om de haverklap aan het laden te zetten, daar worden de batterijën 'lui' van, ze raken nooit meer écht leeg en dan vullen ze zich op een gegeven moment niet helemaal mee. Met als gevolg batterijën die iedere keer leeg zijn...Dat het verstandiger is om ze écht leeg te laten lopen (gemiddeld zo'n week ofzo, ligt aan hoeveel/vaak je 'm gebruikt) vóordat je 'm oplaad. Dat soort dingen.
Het kán, dat dit soort weetjes jouw magische krachten zomaar doen afnemen.
Misschien een paar lesjes nemen bij je kinderen? Of een goed boek nemen waar e.a. uitgelegd staat?
't is maar een idee hoor...
groeten albana

Minnie

Minnie

24-04-2009 om 15:30

Eh pelle...

..mail komt altijd aan? Nee dus!

Ik heb geen problemen met apparaten, fotografeer (beroepsmatig) digitaal, laad mijn accu's optijd op en leef in vrede met mijn mobieltje.

Maar na 15 jaar op internet rondhangen en 5 jaar professioneel mailen, kan ik niet anders dan concluderen dat mail niet altijd aankomt. Van mij bij anderen niet (die hebben geen belang bij het 'ontkennen' van mijn mailtjes omdat zij iets van mij willen), mail van anderen niet bij mij... ook niet in mijn spambox, en zelfs mail van mijzelf aan mijn andere account komt niet altijd aan. Meestal wel, maar niet altijd. Bij webmailservers zelfs lang niet altijd

En ook leuk: een mailtje dat maanden of zelfs meer dan 'n jaar onderweg is geweest. Hoe dat kan? Geen idee, maar dat soort dingen gebeuren. Herhaaldelijk!

Mamba

Mamba

24-04-2009 om 17:45

Pelle

Ook hier verdwijnende mail hoor. Gewoon gezellige kletspraat van vrienden, niets belangrijks maar wel echt weg.

Nee hoor

mail die 'verdwijnt' is gewoon niet mogelijk. Het zijn ápparaten!! die 'kunnen' niks zelf, zijn dom, die kunnen alleen maar wat wij (of diegene aan de andere kant of de provider die het verstuurt) hun zéggen te doen.
Er zijn 3 mogelijkheden m.b.t. verdwijnende mail.
1 er zit ergens bij jouw een 'fout'
2 er zit bij de ontvanger iets 'fout'
3 er zit bij de verstuurder (de provider) iets fout
En dan nog kan heb bij alledrie meerder mogelijkheden van fouten zijn. Iemand kan (per ongeluk) een adres geblokeerd hebben, of op z'n account of op out-look, of aangemerkt als spam etc. (meerdere mogelijkheden!!) , je account is te vol, je mailbox overstroomt, je ruimte bij je provider is beperkt etc. etc. en dan kan er ook nog een probleem zijn bij de provider. Die kan wel geblokkeerd zijn door andere providers, gehackt zijn, problemen hebben met de verbinding, z'n mailboxen werken niet goed etc. etc.
Allemaal mogelijkheden. Je kan zowel on-line als in je eigen p.c. de nodige mogelijkheden nagaan. En de ander ook nog verzoeken dat te doen.
Maar 100% zeker komt er een verklaring (ooit als je erachter komt) er staat ergens een vinkje teveel of te weinig of op de verkeerde plek. En écht jijzelf (of een andere gebruiker) heeft dat er óóit zélf opgezet. Dat jij het niet weet of kan vinden wil écht niet zeggen dat het zo is hoor.
Ik kan je p.c. wel zo instellen dat je 100 keer dezelfde mail krijgt. Elke dag maar weer....tot je er gek van wordt. En daar is niks aan hoor....'t is maar 1 vinkje.En dan loopt je mail-box (on-line dus bij je provider) ook nog een keer vast...of ik stel 'm zo in dat je niks meer ontvangt, alleen pas over 1 week de post van vandaag ofzo. Kán allemaal! écht waar....
groeten albana

Minnie

Minnie

24-04-2009 om 19:45

Natuurlijk

Natuurlijk heeft het verdwijnen van mail altijd een oorzaak, maar -in mijn geval- 9 van de 10x buiten mijn schuld of buiten het gebied waar ik invloed op heb. Een te strakke spamfilter bij mijn provider (heb ik geen invloed op), een serverstoring bij de ontvanger (heb je geen invloed op), etc. Mail is voor mij 'verdwenen' als ik het heb verstuurd en het op -door mij- onverklaarbare wijze niet is aangekomen.

Als ik bijvoorbeeld mail naar mijn excite.com-account stuur (waarom heb ik dat ding nog :?) komt het in de helft van de gevallen niet aan, in de andere helft van de gevallen staat het er instant op. Verklaar jij het maar...

En ja, daar geef ik apparaten of de software die die apparaten bestuurt de schuld van. Want mensen komen er niet meer aan te pas vanaf het moment dat ik op de send-button heb gedrukt.

En als je het zo bekijkt heeft alles natuurlijk een oorzaak, ook verdwenen sokken in de was, verdwenen sleutels van het rekje, verdwenen chips uit voorheen volle zakken, verdwenen taille na 'n zwangerschap.. maar dat maak het nog niet minder verdwenen.

Dat probeer ik juist uit te leggen

minnie jij zegt:
"En ja, daar geef ik apparaten of de software die die apparaten bestuurt de schuld van. Want mensen komen er niet meer aan te pas vanaf het moment dat ik op de send-button heb gedrukt. "
Die apparaten en die software worden allemaal door mensen ingesteld. En ja die hebben w.s. ergens een foutje gemaakt daarin.
Als een nieuwe auto niet start omdat er een slangetje los geschoten is (dat nooit goed vast heeft gezeten, dus eerste keer al fout geïnstalleerd in de fabriek) en de olie loopt eruit zeg je toch ook niet dat de olie verdwenen is? En dat jij vast magische krachten hebt want elke keer als je daarna start is dat slangetje nog steeds niet vast!
Dat foute instellingkje is namelijk nog steeds niet verholpen! Dus blijf je de problemen houden. Zo simpel is het.
En waarom de ene helft wel aankomt en de andere helft niet? Ook daar zouden talloze verklaringen voor kunnen zijn, het kan aan de grootte van die mails liggen, of aan de bijgevoegde bestanden of aan de hoeveelheid bijvoegingen etc. etc. Er zijn talloze mogelijkheden. Net zoals met dat slangetje....die olie kan weglekken door een los slangetje, een kapot slangetje, een gaatje in het blok, een dop die niet vast zit, kokende olie die overloopt etc. etc.
De kunst is nu net om de juist oorzaak te vinden en die op te lossen.
En waar jij invloed op hebt is best nog wel veel. Op 50% van de oorzaken namelijk. Op je eigen p.c. én op je account on-line (bij je provider) én op je provider. Zo kan je dus een heleboel al 'uitsluiten' en als het aan jouw niet ligt dan moét het wel aan die ander liggen.
groeten albana

Minnie

Minnie

25-04-2009 om 16:56

Nee

"als het aan jouw niet ligt dan moét het wel aan die ander liggen"

Nee! Soms verdwijnen mailtjes gewoon. De provider (heb ik geen invloed op hoor) zal z'n schouders ophalen en zeggen dat dat soort dingen nu eenmaal gebeurt. Niet mijn schuld, niet de schuld van de ontvanger. Omdat het wel eens gebeurt als ik mail naar mijzelf stuur weet ik ook dat het gaat om rechttoe rechtaan mailtjes, zonder grote bijlages, zonder poespas. Maar aankomen doen ze niet.

Mail verdwijnt. Met ongetwijfeld een oorzaak, maar -in mijn geval- meestal onverklaarbaar. Verdwenen, weg, foetsie. Niet mijn schuld, niet de schuld van de ontvanger, maar de schuld van het apparaat of de software, en niet (per definitie) van de instellingen (je lijkt Ziggo wel ). Net zoals mijn laptop soms zomaar vastloopt en het weer goed doet na herstarten, of Photoshop eruit klapt bij een simpele bewerking (en dan is mijn werk óók verdwenen ). Omgevallen bitje noemen we dat hier.

Wel invloed

je eigen outlook (of wat je ook op je p.c. hebt) kan je instellen en je account on-line (bij je provider ook), je kan het ook niet doen, maar dan heb je te maken met de standaardinstellingen en w.s. nog verouderd ook...(instellingen die al ingesteld zijn toen je ooit je mail-adres/deze provider kreeg, kan dus al járen oud zijn) en last but not least het ontvangende adres kan ook zowel on-line alsook off-line instellingen zelf instellen, en als je dat zelf bent kan je dat dus ook zelf instellen.
Ergens in die 4 mogelijkheden staat dus wat fout, is verouders of niet goed aangepast om álle mailtjes te krijgen.
En mailtjes zij nóóit rechttoe rechtaan. Elk mailtje is anders.
Of je moet elke keer precies dezelde letter en dezelfde hoevelheid letters/hoofdletters etc. etc. gebruiken. (o,ja en de verzendtijd ook nog)
groeten albana

Minnie

Minnie

26-04-2009 om 09:24

Nou albana...

..je hebt gewonnen hoor. Want blijkbaar weet jij meer van mij dan ik :?

Helpt het als ik zeg dat ik nota bene voor een internetprovider heb gewerkt (technische kant), dat ik écht wel weet waar ik mee bezig ben? Waarschijnlijk niet, want jij vindt dat het ergens bij mij fout gaat. Fijn.

Bel ik jou de volgende keer wel als mailtjes weer verdwijnen, kan jij mij mooi vertellen waar ze gebleven zijn...

Google

minnie, werken/gewerkt hebben bij een internetprovider wil niet zeggen dat je álles weet op alle fronten. We hebben het hier over gewone huis-tuin en keuken p.c.'s . Niet over de technische kant van grote netwerken(en dat is een wereld van verschil)........ Maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Ik heb ook nog even voor je gegoogeld, maar er zijn maar erg weinig topics te vinden met eenzelfde probleem, én die er zijn die geven na een tijdje aan de oplossing toch gevonden te hebben. (een alias wat ongebruikt was geworden, volgelopen on-line account, verkeerde instellingen, router die een te strakke fire-wal had etc. etc.) Dus lijkt het me toch echt geen wijd en zijd probleem.
Mijn dagelijks werk is dit soort instellingen aan te passen en kleine probleempjes op te lossen. Gewoon met huis tuin en keuken p.c.'s dus.
Met accounts is het wel lastig, daar moet je vaak inloggen (met wachtwoorden enzo), dus de mensen zelf moeten naast je zitten, dat is het handigst.
Over het algemeen volgen wij bij e-mail-problemen de volgende route.
We maken een mailtje (een simpele) en voegen een BCC toe, een adres van onszelf b.v. en soms ook nog een CC (ook een adres van onszelf) , bij voorkeur van verschillende providers. We loggen vóór het versturen on-line in op de accounts en ook op het account van de persoon zelf. (Dan heb je dus 3/4 accounts on-line open staan...náást elkaar bij voorkeur) En op het moment dat we versturen proberen we de mail te 'volgen'..eerst postvak uit, dan online op persoons on-line account in postvak uit, dan komt ie binnen op het eerste adres on-line etc. etc.
En zo kunnen we zien wáár het mis gaat. Omdat je verschillende providers gebruikt kan je ook meteen zien of het een provider gerelateerd probleem is. Desnoods herhalen we het een paar keer (met elke keer andere providers)met b.v. bijlagen, leesbevestigingen, grafische toepassingen etc. etc.. Meestal is het zo duidelijk waar het probleem zit en kunnen we het oplossen.
Soms niet, maar we zijn met z'n 3-en dus kunnen overleggen (dat scheelt, een ander heeft soms weer andere ideeën/oplossingen). En héél soms komen we er niet uit (ehm, 2% van de gevallen?) en dan ook, dan laat het ons niet los en komen we desnoods de week erna terug. En nog een keer en nog een keer als het moet.
Soms blijkt ook enige tijd later dat er een fout zat in bepaalde programma's (b.v. na een up-date) of dat er een provider problemen heeft. Maar dat is meestal al snel in de media na enige tijd. Dus dan weten we het ook.
En soms is de hele p.c. zo'n rotzooi dat we ze meenemen om ze te formateren en weer tip-top te maken. (En dat lukt altijd).
Op zich minnie mag je me best bellen, ik zou het best willen doen, maar ben bang dat de afstand het onmogelijk maakt. En het lijkt me niet verstandig als jij mij jouw inlog-gegevens geeft....
Wat je zelf nog kan proberen (wie weet los je het zo op) is een oproepje te doen op een forum. Zo krijg je soms héél veel tips en 1 ervan is misschien wel dát wat er bij jouw dwars zit.
Ik kan je wel verzekeren, zolang je het niet oplost zal je het probleem houden. Het gaat namelijk niet vanzelf over (nooit...of je moet per ongeluk weer iets veranderen).
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.