Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mobieltje in wasmachine

Ik baal behoorlijk, stop per ongeluk mijn mobieltje in de wasmachine. Zat in nog de zak van mijn spijkerbroek.

Het ding ligt momenteel voor een ventilator te drogen in de hoop dat ie het nog gaat doen.

Maar wat ik me afvraag: valt zoiets onder een inboedelverzekering?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met mobieltjes in de wasmachine geen ervaring maar hier liet een zoon de dect-telefoon in de wc vallen waar hij dus net in had geplast. Ik heb het vieze ding onder de kraan afgespoeld, de batterijen eruit gehaald en hem toen een week of 4 laten drogen (was net voor de vakantie). Na de vakantie batterijen er weer in en nu doet hij het gewoon weer! Misschien dat hij het over een paar weken weer begeeft door corrosie ofzo, maar nu geen enkel probleem!

Roos Vicee

Roos Vicee

02-09-2009 om 23:10

Hmmm geef je weinig hoop

Sorry maar ik geef je weinig hoop. Het is mij al zeker 3 keer overkomen (nee niet met mijn eigen telefoon hoor maar met ook een man en 3 pubers met mobieltjes wil het ondanks mijn adviezen hun broekzakken te legen voordat ze een broek bij de was doen, en ondanks dat ik zelf ook vaak nog even globaal voel of er geen dingen meegewassen worden) wil het toch nog wel eens fout gaan. Moet zeggen dat het de laatste tijd niet meer is voorgekomen... *klopklopklop*. Maar geen van deze drie heeft het overleeft. Zelfs niet na helemaal uit elkaar gehaald te zijn en zo goed mogelijk drooggeföhnen niet.

Rijst

Het schijnt dat als je hem in een plastic zak met droge rijst doet en de zak goed afsluit, al het vocht in de rijst trekt. Risotto rijst schijnt het best te werken. Je kunt hem dan gerust een paar dagen in de rijst laten liggen. Geen idee of het ook na een wasmachine ritje werkt, maar het is het proberen waard.

Voor wat betreft de inboedelverzekering, sla de polis er op na, of kijk op de website van je verzekeraar.

Succes,
Muusje

Minet

Minet

03-09-2009 om 08:44

Ervaring

Hier inmiddels ook 3 mobiele telefoons in een bonte was gehad
2 stuks hebben nooit meer iets gedaan, de derde vertoonde na zijn ontleding/droogdagen/opbouw weer tekenen van leven en doet het tot op de dag van vandaag nog steeds.
Je moet dus echt alles wat los zit eruit halen, lekker in de zon te drogen leggen, en dan maar hopen hopen en hopen.

Drogen en verzekering

Drogen helpt wel, als er tenminste geen kortsluiting is geweest, want dan heb je pech.
Kijk in de voorwaarden van je verzekering. Bij mij hoorde een mobiele telefoon bij de inboedel, hoewel hij mee naar buiten en andere plekken wordt genomen, horen alle voorwerpen die binnen een periode van drie maanden terugkeren naar de verzekerde plek bij de inboedel. Ik kreeg het aankoopbedrag netjes terug. Maar dan ging het wel om een straatroof (met 'geweld'), waarvan aangifte gedaan. Een telefoon in de wasmaschine zullen ze denk ik minder snel vergoeden.

Pluk53

Pluk53

03-09-2009 om 10:05

Ook gehad

in toilet, en ook twee keer limonade/bier erover heen.
Eerst batterij eruit, alles zoveel mogelijk uitelkaar , alle onderdelen goed onder lauw water afgespoeld. Daarna met demi-water nagespoeld ( "accu-water, strijkijzer-water") en in de oven op 50 graden laten drogen.
Geen probleem, daarna werkte het weer.

Dat is cruciaal

Met mobieltjes in de nattigheid heb ik gelukkig geen ervaring, wel met andere elektronica. Cruciaal punt is inderdaad éérst de batterij eruit. Kortsluiting is de oorzaak van het kapotgaan, niet het water of de zeep. Als je zorgt dat er geen elektrische spanning meer is en dan de onderdelen netjes laat drogen (afgespoeld zijn ze al ), heb je grote kans dat alles het weer doet.
Groet, G (heeft vroeger wel meegeholpen om keyboards en synthesizers van artiesten "professioneel te reinigen": stekkers eruit en hops, in de bak met sop!)

Moppeke

Moppeke

03-09-2009 om 19:14 Topicstarter

Herkent sim kaart niet

Ik heb 'm weer aan de praat, maar hij herkent mijn simkaart niet. Dus kan ik er niet mee bellen.

Simkaart doet het prima in andere telefoon.

Verder krijg ik 'm weer prima aan de praat, wat er op de telefoon staat ingesteld kan ik bij. Alleen het cruciale he... die simkaart

Wat een domper. Nou ja, ik heb 'm weer voor de ventilator gelegd. Ik blijf hopen....

Dank voor jullie reacties in ieder geval!

Waarom nu al aan !?

Waarom heb je hem nu alweer geprobeerd? Als hij niet goed droog was krijg je alsnog kortsluiting. Misschien zit er wat corrosie op de contactpuntjes die contact maken met de simkaart. Kan je die licht opschuren of anders schoonmaken en wellicht herkent de telefoon de kaart dan weer.

mirreke

mirreke

04-09-2009 om 09:13

Te snel moppeke

Je moet hem echt veel langer laten drogen, ook van binnen zit vocht, en dat gaat kortsluiting geven. Verder idd contactpuntjes lichtjes opwrijven, dat kan het zijn.
Een andere simkaart doet het (natuurlijk) ook niet?

Hier ook net gehad

Van mijn zoon zijn net 2 weken oude mobiel.....grrr

gelukkig zat hij in een leren buideltje.Na een dag drogen in de zon doet hij het gewoon weer ik denk dat de leren buidel de redding is geweest dat houd toch wel aardig water tegen.

Moppeke

Moppeke

04-09-2009 om 15:21 Topicstarter

Ongeduldig...

Tja, was even ongeduldig.

Hij ligt nu uit elkaar op een handdoek, en daar blijft ie nog een paar dagen liggen voordat ik het weer probeer.

Dank voor jullie input, was erg nuttig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.