Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mobiele telefoon met agendafunctie

Voor het eerst in mijn leven oriënteer ik me zelf op een nieuw mobieltje. De reden dat ik er een aan wil schaffen is natuurlijk bereikbaar zijn. Maar ik zou er daarnaast zo graag een agendafunctie in willen hebben. Ik zie ouders op het schoolplein in hun mobieltje speelafspraken zetten e.d., lijkt me heel handig. Ook zou ik graag een alarmpje in willen hebben voor belangrijke afspraken, iets niet te vergeten e.d.
De mobieltjes of Ipods die ik echter in mijn omgeving zie voorbij komen lijken me behoorlijk prijzig, ik zoek een voordeliger alternatief (E 60-120).

Wie heeft er een in gebruik wat bevalt en hoe heet een dergelijke 'agenda'functie? Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

01-10-2009 om 16:15

Windows mobile

als je een toestel neemt waar windows mobile op staat heb je een uitstekende agenda functie. Heb zelf HTC met touche screen, is als je hem los koopt wel 300-400 euro maar incombinatie met abonnement gratis.

Roos Vicee

Roos Vicee

01-10-2009 om 16:22

Volgens mij

Volgens mij zit er tegenwoordig op elke simpele mobile telefoon een agendafunctie met daarbij ook een instelbaar alarmpje e.d.
Ik heb een Nokia 6300 momenteel (tijdelijk want die van mij ging kapot en deze had mijn man nog liggen) maar daar zit het in elk geval op en werkt prima. Toestel kost rond de 100 euro. Maar volgens mij zijn er ook nog voordeligere toestellen waar het op zit.
Ik gebruik het zelf tegenwoordig ook en het bevalt me prima! Je moet je alleen wel even aanleren dat je ook in het voren gaat kijken want je hebt niet echt een weekoverzicht. Maar je kan een alarm ook een dag of langer van te voren laten afgaan als reminder Ik heb in het begin wel eens voor verrassing gestaan

Roos Vicee

Roos Vicee

01-10-2009 om 16:32

Trouwens yvonne

Je zegt icm abonnement gratis, maar uiteindelijk betaal je hem toch zelf lijkt mij. Ik denk dat jij een behoorlijk prijzig abonnement hebt, of niet?

(Janneke)

(Janneke)

01-10-2009 om 16:45

Inderdaad

Die telefoon krijg je nooit gratis hoor...dat zit in de prijs van het abonnement inbegrepen. Kijk maar naar een sim only abo, die zijn een stuk goedkoper, maar dan heb je geen telefoon!

Ik heb een Nokia 6131, prima telefoontje (nokia's zijn de beste vind ik...) met een agendafunctie. Ik zet er ook alles in! Je kunt er bij de afspraak ook een alarm aflaten gaan, die kun je op elk gewenst tijdstip af laten gaan, heel simpel en eenvoudig. Geen luxe telefoon, maar simpel en gebruiksvriendelijk.

Tegenwoordig zit dat overal op volgens mij....dat heet ook niet speciaal...gewoon agenda.

Gr.Janneke

vivo

vivo

02-10-2009 om 09:59 Topicstarter

He...

...bedankt voor de tips!
Niet alle telefoons hebben een agendafunctie, maar veel wel ik heb nu gelukkig een site gevonden waar je mobieltjes goed kunt vergelijken met elkaar. En je ook gelijk ziet of er een agenda op zit.
Het ín de agenda typen is wat onhandig lijkt me, maar daar kan ik allicht wat sneller mee worden als ik het ga gebruiken.

Roos Vicee

Roos Vicee

02-10-2009 om 11:41

Ja hoor dat gaat heel snel

Dat went echt heel snel. En het hoeft vaak maar heel kort he, thuis zet ik alles uitgebreid op de 'echte' kalender
Sms je wel eens? dat komt op het zelfde neer. Dat gaat ook steeds beter naar gelang je het vaker doet

Jakiro

Jakiro

02-10-2009 om 14:06

Nokia

Nokia kan via PC Suite gewoon de afspraken in/met de agenda van Outlook synchroniseren.
Dus alleen de afspraken die je onderweg maakt, moet je via het toetsenbordje van de telefoon doen, alle andere afspraken kunnen gewoon via de PC.
En de "echte" kalender is bij ons de uitgeprinte kalender van Outlook. Ideaal.
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.