Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bahati

Bahati

08-09-2009 om 22:07

Mobiele telefoon en bereik in kenya

Welke provider heeft goed bereik in Kenya weet iemand dat? En kan je ook iemand een telefoon kado doen (in Kenya) met een prepaid sim-kaart die je hier kan opladen of die ik hier in Nederland kan opladen zodat die persoon in Kenya beltegoed heeft om hierheen te bellen of te sms-en?
En bij welke provider moet ik dan zijn?
Heel erg bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 02:06

Ik heb hier eigenlijk totaal geen verstand van

maar in al mijn blondheid heb ik het gevoel dat het niet interessant is welke Néderlandse provider een goed bereik heeft in Kenia.

Vera*

Vera*

09-09-2009 om 09:56

Afhankelijk

In Nederland heb je ook niet overal goed bereik. Mijn schoonouders hebben binnen bij hen geen bereik van de verschillende providers. Dat zal in Kenya niet anders zijn.
Je zou kunnen uitvogelen of het niet goedkoper is met een Kenyaanse provider het goedkoper is te bellen naar NL dan met een Nederlandse provider.

Handigste

Het handigste is een simlock vrije telefoon aan die persoon geven. Dat kan een oude telefoon van je zelf zijn waar je de simlock voor een tientje van af laat halen of je kan een nieuwe simlock vrije telefoon kopen.

Laat de persoon de telefoon naar Kenya meenemen en daar een simkaart kopen, geef daar gewoon geld voor. En dan bel je die persoon op zijn telefoon. Als hij wil bellen kunnen ze je smsen of bijvoorbeeld een missed call geven. Dan kun jij terug bellen zonder dat dat hem erg veel kost.

Nederlandse kaart wordt hardstikke duur, en op die manier kan hij nooi iemand anders bellen.

Overigens is naar Nederland bellen in dat soort landen vaak goedkoper van uit een belwinkel die in bijna alle grotere steden zit.

Mariel

PS Misschien kan je de situatie iets duidelijker uitleggen, vooral waar de persoon in Kenya naar toe gaat. Platteland of stad? Uitgezonden door Ned bedrijf of komen ze zelf uit Kenya. Dat helpt met advies geven.

Lastig

Als je per se in Nederland wilt kunnen opwaarderen, dan zal je een Nederlandse provider moeten nemen. Daarmee wordt bellen vanuit Kenia heel erg duur. Je betaalt dan dubbele buitenlandse kosten: Nederland-Kenia omdat je een Nederlandse provider hebt maar in Kenia bent, en Kenia-Nederland omdat je vanuit Kenia naar Nederland belt. Het zal wel kunnen, maar dan wel dubbel zo duur als nodig. Een Keniaanse simkaart zal de kosten aanzienlijk drukken, maar dan kan je weer niet vanuit Nederland opwaarderen. Het is veel gemakkelijker om de vader een bedrag te geven waarmee hij zelf opwaardeert, maar je hebt er vast je redenen voor om dat niet te willen. De vraag is dus: is het zo belangrijk dat jij hem zelf op kunt waarderen dat je het er voor over hebt dat je dan zo ongeveer het dubbele betaalt?
Mocht je toch iets uit Nederland kiezen: welke provider je dan kiest is niet zo belangrijk, want eenmaal in Kenia kies je toch een Keniaanse provider. Je moet alleen wel even uitzoeken of de betreffende provider wel afspraken met de plaatselijke providers in Kenia heeft gemaakt, anders kan je er alsnog niet mee op het netwerk. Maar daar weet ik verder niets van.

Nog iets

Bahati je kan via Western Union Money Transfer naar bijna overal ter wereld geld overmaken. Kijk maar even op hun website. Persoon kan het gewoon zelf ophalen en heeft dus ook geen bankrekening nodig.

Ik denk dat bellen naar een Keniaans nummer vanuit Nederland goedkoper wordt dan het betalen van telefoontjes van een Nederlands nummer uit Kenia. Heb je ook nog aan een bel of internetwinkel gedacht zoals ik al eerder schreef?

Heeft de vader van je kind er nog ideeen over? Als hij in het land woont heeft hij zelf misschien ook een oplossing en mensen doen meestal makkelijker wat ze zelf verzonnen hebben dan wat een ander voor ze verzint.

Mariel

Voor jezelf

Voor jezelf is het het goedkoopste om een simlockvrije telefoon mee te nemen en bij aankomst in Kenia een prepaidcard aan te schaffen. Doe ik ook als ik in Afrika of Azie ben. Nummer aan thuisfront doorgeven en je bent betaalbaarder bereikbaar in noodgevallen.

Voor papa: ook een simlockvrije telefoon meenemen. Prepaid vanuit Europa opladen kan niet.

Eerlijk gezegd: ik kan me haast niet voorstellen dat er op Lamu geen belwinkel is, die zitten namelijk OVERAL. En waarschijnlijk is dat een goedkopere optie, mobiele telefoons hebben namelijk de nare eigenschap dat ze gemakkelijk gestolen of verkocht worden.

Voor geld om te bellen zou ik inderdaad ook gewoon Western Union nemen. Ik maak daarmee ook regelmatig probleemloos geld over naar o.a. landen in Afrika. Maar om zo'n bedrag goed aan te kunnen laten komen heb je toch wel ofwel een telefooncontact, of wel een telegramcontact ofwel e-mail nodig (brief kan ook, maar is onbetrouwbaarder).

Je hebt al vaker vragen over Lamu gesteld. Is het niet makkelijker om papa op een toeristenvisum een weekje hierheen te halen?

Ander tempo

Het is gewoon weer even wennen joh. In andere delen van de wereld gaan zaken in een heel ander tempo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.