Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bahati

Bahati

08-09-2009 om 22:07

Mobiele telefoon en bereik in kenya

Welke provider heeft goed bereik in Kenya weet iemand dat? En kan je ook iemand een telefoon kado doen (in Kenya) met een prepaid sim-kaart die je hier kan opladen of die ik hier in Nederland kan opladen zodat die persoon in Kenya beltegoed heeft om hierheen te bellen of te sms-en?
En bij welke provider moet ik dan zijn?
Heel erg bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 02:06

Ik heb hier eigenlijk totaal geen verstand van

maar in al mijn blondheid heb ik het gevoel dat het niet interessant is welke Néderlandse provider een goed bereik heeft in Kenia.

Vera*

Vera*

09-09-2009 om 09:56

Afhankelijk

In Nederland heb je ook niet overal goed bereik. Mijn schoonouders hebben binnen bij hen geen bereik van de verschillende providers. Dat zal in Kenya niet anders zijn.
Je zou kunnen uitvogelen of het niet goedkoper is met een Kenyaanse provider het goedkoper is te bellen naar NL dan met een Nederlandse provider.

Handigste

Het handigste is een simlock vrije telefoon aan die persoon geven. Dat kan een oude telefoon van je zelf zijn waar je de simlock voor een tientje van af laat halen of je kan een nieuwe simlock vrije telefoon kopen.

Laat de persoon de telefoon naar Kenya meenemen en daar een simkaart kopen, geef daar gewoon geld voor. En dan bel je die persoon op zijn telefoon. Als hij wil bellen kunnen ze je smsen of bijvoorbeeld een missed call geven. Dan kun jij terug bellen zonder dat dat hem erg veel kost.

Nederlandse kaart wordt hardstikke duur, en op die manier kan hij nooi iemand anders bellen.

Overigens is naar Nederland bellen in dat soort landen vaak goedkoper van uit een belwinkel die in bijna alle grotere steden zit.

Mariel