Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meike

Meike

06-05-2009 om 09:35

Mobiel bellen en gebeld worden in frankrijk

Wie weet hoe je mobiel gebeld kan worden in Frankrijk door een fransoos op je nederlandse mobiel? Ben niet zo'n ster met bellen en de info van de provider was niet duidelijk.
Kan ik de fransoos gewoon mijn mobiele nummer geven of moet er een toeganscode voor? Als ik een andere nederlander bel die zich in Frankrijk bevind met een nederlandse mobiel moet er dan ook iets voor?

Hopelijk weet iemand meer, groetjes Meike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als een fransoos jou wil bellen...

op je nederlandse mobiel, dan moet ie er gewoon het internationale toegangsnummer + (NL) landcode voordraaien (00-31) en dan de '0' van jouw 06 weglaten.

net als met een vast nummer eigenlijk.

Waar jij je bevindt met jouw mobiel maakt niet uit.

Ingrid

Adresboek

Het handigst is om in het adresboek van je mobiel alle (Nederlandse) nummers niet op te nemen als:
0612345678

maar als:
+31612345678
Dus met + ervoor, gevolgd door 31 (landnummer NL) en dan het telefoonnummer zonder de eerste 0 (geldt ook voor vaste nummers)

Voor buitenlandse nummers op dezelfde manier maar dan met het betreffende buitenlandnummer ervoor. Voor Frankrijk is dat 33. Een mobiel nummer in Frankrijk wordt dus +33612345678.

Succes!

Vergeet nog

Ik vergeet nog te zeggen dat je een nederlands nummer ook als je gewoon in Nederland bent kan bellen met +31612345678. Je betaalt dan het normale tarief.

Daarom is het juist zo handig je hele adresboek op deze manier aan te passen. Het maakt dan niet uit vanuit welk land je belt. Gaat altijd goed!

Meike

Meike

06-05-2009 om 21:50

Bedankt

Bedankt, voor de antwoorden, het is duidelijk.

mirreke

mirreke

07-05-2009 om 15:46

En meike, de kosten zijn hoog!

Ik zou zo min mogelijk gebeld willen worden door een Fransoos. Kun je niet een franse prepaid kaart kopen voor daar?

mirreke

mirreke

07-05-2009 om 15:50

Ha ha!

Het klinkt wel raar zoals ik het schrijf. Gebeld worden door een Fransoos kan heel leuk zijn hoor, maar door een Fransman in Frankrijk gebeld te worden op je Nederlandse mobiel is daarnaast ook heel erg duur!
Ook als je in Frankrijk op je nederlandse mobiel gebeld wordt door mensen uit Nederland is het heel erg duur voor jou!
Het is leuk om bereikbaar te zijn, maar ga geen gezellige gesprekjes houden...

Meike

Meike

08-05-2009 om 10:34

Even ter verduidelijking

Ha ha, ik zal ook niet voor de gezelligheid gebeld worden door een Fransoos of Francaise. Hopelijk wordt ik helemaal niet gebeld want het nummer schrijf ik op een sticker die ik op de halsband van de hond plak, voor het geval hij zo erg opgaat in iets spannends dat hij ons vergeet en z'n neus achterna gaat. Mocht hij dan ergens voor een franse hoeve staan om avances te maken naar een frans teefje dan kunnen ze mij bellen. De vraag is of ik er iets van zal snappen met mijn steenkolen frans. Maar het geeft mij een rustig idee.

Groetjes Meike

amk

amk

08-05-2009 om 10:58

Fransoos of kaaskop

in prijs maakt het niet uit wie je belt. Jij betaalt vanaf de Franse grens naar je mobiel. De andere beller betaald van zijn grens naar de Franse grens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.