Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda99

Linda99

28-05-2009 om 17:26

Mini muffins

Ik zoek (met enige spoed) een mini-muffin bakvorm. Dacht het wel bij Blokker te kunnen vinden maar helaas. Wie weet waar ze worden verkocht. Morgen is de enige dag nog dat ik op pad kan, zaterdag moet ik met minimuffins bij een picknick verschijnen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-05-2009 om 17:49

Dille en kamille

die hebben ook mini papierenvormpjes.

Bastet

Bastet

28-05-2009 om 18:25

Xenos

Volgens mij slaag je wel bij Xenos!
Bastet

Ik heb het bij de kookwinkel gekocht

geen idee waar je woont, Betsy in Utrecht was mijn adres.
De vormpjes zijn veel minder makkelijk te krijgen dan de 'normale'. Inslaan dus!

Off topic: in Amerika hebben ze inmiddels dubbel grote muffins, daar heten onze normale alweer klein en ze bakken van die caloriejoekels waar je de hele dag op kunt lopen, en die noemen ze dan normaal.

Linda99

Linda99

28-05-2009 om 20:49

Okee

Dille en Kamille hebben we niet maar wel een Xenos en ook een kookwinkel. Daar kan ik morgen gericht zoeken. Thanks!

Enne Rodebeuk: Amerikanen sporen niet

Soms heb ik daar ook wel mijn twijfels over linda

.. ik meldde dat maatverschil vooral omdat je als muffin-novice anders wel eens van een kouwe kermis kan thuiskomen als je recepten van internet plukt.

Een amerikaans muffinrecept voor 6 muffins levert bijvoorbeeld 24 mini-muffins op...stel je maakt 2 batches omdat je een factor 2 (van europees 'normaal' naar 'mini') in acht neemt maar de andere vergeet...dan heb je toch maar mooi 48 van die dingen op je aanrecht liggen.

Zelf maak ik ze ook net te weinig om goed te onthouden welke hoeveelheid het handigst is. Tegenwoordig zet ik dat er dan maar in potlood bij in mijn kookboek. Ik geloof dat 2 eieren en 125 g meel een blik met 12 gewone of 24 mini's vult.

Maar dat vroeg jij allemaal helemaal niet.

Oh ja nog een toevoeging: zonder papiertjes worden ze raar. Dan komen ze niet goed in vorm.

Linda99

Linda99

29-05-2009 om 12:15

Geslaagd!

Xenos had geen mini maar de kookwinkel wel. Nu maar hopen dat mijn experiment gaat slagen: glutenvrije muffins met vanille-cakemix maken voor de kinderen (1 dus met coeliakie) en kleine harige taartjes voor de ouders.

@ Rodebeuk: zal opletten op Amerikaanse recepten Is nu nog even niet van toepassing omdat ik mix uit de winkel gebruik. Oh en zal toch zonder papiertjes moeten, ze hadden geen mini-maat. Maar volgens mij ging het met gewone muffins maken ook altijd goed zonder papier. Nou ja, we zien wel

Laat je even weten hoe lang de haren waren?

Hihi, harige taartjes.
Dat probeer ik al jaren..
Doet me ook een beetje aan studentenkeukens denken.
Succes met bakken he!

Wilma

Wilma

29-05-2009 om 16:16

Linda99

Mochten de glutenvrije muffins lekker zijn, wil je dan even laten weten welk merk mix je hebt gedaan?? Ik eet ook glutenvrij (ook coeliakie) en heb ze een keer geprobeerd, maar die waren niet lekker (geen idee meer welk merk).

alvast bedankt!!

Groetjes,

Wilma

Linda99

Linda99

29-05-2009 om 19:04

Haha

Tja, ik en tikfouten.........komt wel goed met die taartjes, denk ik. Was zo zonnig vandaag dat ik ze vanavond moet gaan maken :s

Wilma: ik heb in elk geval een mix van Lhian's Kitchen van de Natuurwinkel. Hoop dat het lekker is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.