Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

19-05-2009 om 21:12

Mijn man en ik zijn allebei vrij donderdag

zoals heel Nederland En we wilden er met zijn drieën een leuk dagje uit van maken. (Ook zoals heel Nederland)

Maar de voorspellingen zijn slecht, uiteraard want ik ben vrij.
Dus wat kunnen we doen.
We hebben een dreumes van 14 maanden
Het moet dus niet erg zijn als het gaat regenen
Het liefste moet mijn zoontje er ook iets aanvinden
En het liefste kom ik niet half Nederland tegen, maar dat zal wel een onmogelijkheid zijn.

Ik hoor graag jullie tips!

groetjes
Kiki

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

19-05-2009 om 21:19

Thuisblijven!

Wat dacht je van gewoon lekker thuis blijven? Haal wat lekkers te eten, ga spelen met die kleine, relax een beetje. Waarom moet vertier toch altijd buitenshuis gezocht worden?

M@

Guinevere

Guinevere

19-05-2009 om 21:23

Ik heb een topidee voor jullie: ga naar het peuterspeeltuintje in de buurt of het parkje en neem wat lekkers mee. Dat wordt een héérlijk relaxed, topdagje uit!

Rafelkap

Rafelkap

20-05-2009 om 07:07

Droog

M@: een posting naar mijn hart
Je kan misschien ook een treinreisje maken. Zit je ook droog. Op familiebezoek ofzo maar dan eens zonder auto.

Mijn ervaring

..is dat het op dat soort dagen altijd ontzettend rustig is in de bossen en parken bij mij in de buurt. Iedereen gaat eerst ver reizen voordat ze uitstappen.

Linda99

Linda99

20-05-2009 om 08:47

Kiki

Ik herken het wel hoor, ergens heen willen op zo'n dag. Normale weekenden zijn altijd gevuld met sport, boodschappen, zwemles en dat soort dingen. Dus als je dan met je gezin zo'n extra lege dag hebt......

Maar toch gaan we meestal nergens heen. Ook vanwege die drukte overal. Wat wel een optie is: dierentuin (we hebben een abb. dus kunnen ook gewoon 2 uurtjes gaan), kinderboerderij in de buurt, vroeg naar een zwembad, als het droog is naar een speeltuin of een stuk fietsen.

Veel plezier in elk geval

Tihama

Tihama

20-05-2009 om 10:41

Dat van die trein

dat vind ik een heel goede. Omdat wij 2 auto's hadden, zagen de kinderen nooit een trein van binnen. Of een station. Ik maakte met de kinderen regelmatig een rondreis door de stad. Dan gingen we met de bus naar het uiterste treinstation. Aten daar een ijsje of zo. Dan met de trein naar het andere uiterste station (3 stops) en daar kocht ik dan in het winkelcentrum iets leuks om thuis mee te spelen. En tot slot met de bus terug naar huis, twee keer overstappen.

De kinderen vonden het heel leuk, spannend. Intussen vertelde ik van alles over wat we zagen en meemaakten. Op je knieën op de bank uit het raampje kijken en rondlopen is voor een peuter ook heel erg leuk, want in de auto zit je altijd vast in je stoel.

Ik heb dit jarenlang gedaan. Toen ze ouder werden, namen we de kaart van de stad mee, zodat ze de weg beter leerden kennen. Dat doen we trouwens nog steeds op de fiets ook. Maar goed, die optie is niet leuk als het regent.

Ik zou met een dreumes vooral niet naar allerlei attractieparken of musea gaan. Daar maak je je kind niet blij mee, maar jezelf ook niet.
Ik herinner me nog dat man en ik een bezoek brachten aan het gemaal, dat een open dag had. Wij hadden amper kans om de uitleg te horen, want we waren veel te druk om in de gaten te houden dat zoonlief niet in een pomp belandde. Op de foto's zie je hem vooral enthousiast spelen met zijn grote auto (die overal mee naar toe ging)

Tihama

Zo simpel mogelijk inderdaad

Ook hier hebben we wel eens puur als vermaak een trein- of busreis gemaakt met dreumesen en peuters. IJsje op het station, treintjes kijken, het is blijkbaar allemaal zó leuk. Met broodjes en wat drinken in een peuterspeeltuintje neerzijgen is ook best een goed idee. Verder ook leuk: niet uitgaan maar thuisblijven met een leuk DVD'tje en dan maar "bioscoopje spelen", oftewel met wat lekker drinken en een bakje popcorn en de gordijnen dicht.
Ik denk dat wij dat ook maar 'ns gaan doen morgen, gezien de weersverwachting

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 13:02

Haha grappig m@, tikkeltje flauw wel

ga jij nooit wat met je kinderen doen dan? Vermaak hoeft toch niet altijd binnenshuis te zijn?

Peuterveldje, het park en kinderboerderij doen wij natuurlijk altijd al op onze vrije dagen en weekenden.

Af en toe afwisseling is toch leuk.

Treinen doe ik regelmatig met hem, bussen kijken doen wij ook al regelmatig. Tramhalte is voor de deur
Ik rijd al een enorme bak kilometers voor mijn werk dus als ik privé de auto kan laten staan doe ik dat met liefde.
Thuisbioscoopje (zou het overigens echt zo slecht weer worden) wordt een beetje lastig. Wij hebben geen televisie en eigenlijk ook niet de mogelijkheid om gezellig languit op de bank een film te kijken

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 13:05

Moet ik waarschijnlijk er ook bijzeggen

dat mijn zoontje nog niet loopt. Luier donder dat hij is

Dierentuin ga ik niet doen op hemelvaartdag, daar neem ik wel een ander keertje een dag vrij als niet iedereen vrij is. Een keer op zaterdag naar Blijdorp geweest, nooooit meer

Maylise

Maylise

20-05-2009 om 13:31

Iets wat jullie leuk vinden

Ga gewoon iets doen wat jullie leuk vinden. Een bepaald museum wat je altijd al hebt willen zien, een boswandeling maken (eh als het regent misschien geen optie) of een ander stadje bezoeken. Met een kind van 14 maanden hoef je echt niet veel rekening mee te houden. Die vinden alles nog leuk.

Met slecht weer zou ik er denk ik in jullie geval voor kiezen om een museum te bezoeken en daarna ergens wat te eten met z'n drietjes.Mocht de zon doorbreken kan een wandeling ook nog. Voor een kind van die leeftijd hoef je nog niet speciaals iets voor kinderen te gaan doen.

Maylise

Zelf zou ik

niet iets al te duurs uitzoeken. Mocht je zoon toch plotseling in opstand komen, dan is het in elk geval niet zo "zonde van het geld"

Plaatselijke speeltuin

Ik ga naar de nieuwe speeltuin hier vlakbij. Daar kan zoon met de waterpomp kliederen en modder maken. Daarna gaan we thuis een filmpje kijken ofzo en koekjes bakken. Kost bijna niks en ik word er ook niet moe van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.