Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

12-07-2010 om 23:08

Mijn desigualjurk onder het bloed

en ik krijg het niet schoon, ik heb geprobeerd:

uitspoelen met koud water
ossegal
nog een keer weken in biotex
zoutwater

Is er nog iets anders, want ik vind het zo'n mooie jurk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

naaisters gebruiken hun eigen speeksel.., maar je hebt het over "onder het bloed". Ik gebruik zelf wel eens glassex ( altijd eerst op een klein plekje proberen (binnenzijde zoom, beleg...)
mamsa

Ykinas

Ykinas

13-07-2010 om 06:41

Vanish?

Dat wil hier nog wel eens helpen.

Gewoon wassen?

Kan hij gewoon in de was? Ik heb regelmatig bloed in mijn kleren (SEH arts voor ik heel raar overkom!) en eigenlijk heb ik bijna nooit iets wat er niet uitgaat als ik eerst met koud water spoel en dan gewoon veertig graden was met gewoon wasmiddel. Overigens is dat wel eigenlijk altijd katoen.

Succes, wat jammer, Mariel

Gerdina

Gerdina

13-07-2010 om 08:30

Melk

hier helpt poetsen met melk goed. Ik doe dat dan wel op een verse vlek. Ik weet niet of het nog werkt na alles wat je al hebt geprobeerd.

Als je alles geprobeerd hebt

en hij lijkt niet te redden, zou ik hem nog es goed insmeren met ossegal en op 60 graden wassen.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

13-07-2010 om 09:19

Verven

als echt niets meer lukt zou je kunnen overwegen de jurk te verven in donkerrood bijvoorbeeld...of een andere goed dekkende kleur...

Femke:-)

Femke:-)

13-07-2010 om 09:56

Koud water

Lukte het niet met koud water?

Ik heb eens een witte jas gehad...helemaal onder het bloed. Deze had ik aangedaan toen we uitgingen, we komen een kroeg binnen en men droeg net een gast naar buiten (onder het bloed, na een vechtpartij!!!!) Ik zat helemaal onder.

Ik heb hem toen pas die nacht (paar uur later dus) in een emmer met koud water gezet, na een dag weken was al het bloed eruit!

Polly Shearman

Polly Shearman

13-07-2010 om 09:57

Is er dan niemand

die net zo nieuwsgierig is als ik en wil weten hoe het bloed daar komt?? Van wie het is???
en of er personen vermist worden in de omgeving van kiki?

Merel78

Merel78

13-07-2010 om 11:32

Zout?

oef hoe zat dat ook alweer...3 jaar geleden na de bevalling van mijn dochter, toen ook het e.e.a. onder het bloed zat heeft mijn kraamverzorgster alles in een emmer met water (ik dacht koud, maar dat weet ik dus niet meer zeker) met een flinke portie zout gedaan.
daarna gewoon gewassen, en was het eruit.

sterkte met je zoontje

Merel

Puck

Puck

13-07-2010 om 13:31

Verse vlekken of ingedroogd?

Mijn ervaring is dat verse bloedvlekken goed te verwijderen zijn door het een nacht in koud water met een flinke hand zout te laten weken. Vooral nooit heet water gebruiken op bloedvlekken. De bloedeiwitten stollen dan (net als in een gekookt eitje) en dan krijg je het er nooit meer uit. Als een bloedvlek al is ingedroogd is het een stuk lastiger, maar dan zou ik toch kijken wat er gebeurt als je het langere tijd in zout water laat weken. Betere tips kan ik je niet geven, dit werkt altijd bij mij.

sjalot

sjalot

13-07-2010 om 13:38

Toch ossengal?

Mijn ervaring is dat je met ossengalzeep bloedvlekken wel weg moet kunnen krijgen, zelfs als ze er al een tijdje inzitten.
Hoe heb je de zeep gebruikt? Misschien moet het iets fanatieker: stof natmaken; vlek insmeren met ossengalzeepje; schrobben met oude tandenborstel; uitspoelen met heet water. Als je dan ziet dat de vlek iets lichter is geworden, is er hoop. Zeep, schrobben, uitspoelen en herhalen tot het weg is.
Het kan natuurlijk zijn dat je jurk te delicaat is voor stevig schrobben met oude tandenborstels enzo. Dan kun je nog proberen de vlek van de binnenkant aan te pakken. Of heel voorzichtig schrobben...

Verven

Mijn lievelingsdesigualjurk is na vele wasbeurten echt helemaal vaal geworden. Ik overweeg nu een verfbadje, misschien voor jou ook een optie?

Weken in koud water

met zout is mij altijd geleerd en werkt bij mij altijd goed. Verven kan wel maar als er oude vlekken inzitten dan wijkt de kleur af na het verven.
Laatst had ik een verkleurde was en heb van hg ontkleurder gehaald en die werkte ook goed, je hebt ook voor bloedvlekken weg te halen maar of die van hg is weet ik niet.
krulleke

Kiki

Kiki

13-07-2010 om 21:50

Dank, dank, dank

mijn Desigualjurk ga ik niet verven

Maar de andere oplossingen ga ik allemaal uitproberen.
Ik heb het toen ik weer thuiskwam (alleen dus pas veel later) de hele nacht in koud water laten weken, helaas werd het daarvan niet schoon.

Ik weet niet, ik was met neutral. Misschien een agressiever wasmiddel?

Polly, mijn zoontje heeft inderdaad over mij heen gebloed en nogal veel. Arm ding

Ik ga het gewoon allemaal proberen en als het dan nog niet schoon is, is er niets meer aan te doen

Vic

Vic

13-07-2010 om 22:25

Gelijk

Je moet die vlekken eigenlijk direct weken in koud water met zout. Als het al ingedroogd is wordt het een stuk lastiger om de vlek te verwijderen. Dat is een tip voor de volgende keer, helaas. Nu lijkt ossengal me de meest kansrijke oplossing.

Werkt zon niet?

hiermee haalde ik wortelvlekken en andere babyhap gerelateerde vlekken uit kinderkleding. Dus in de zon hangen, geen idee of het met bloed ook werkt.

Leony

Leony

14-07-2010 om 00:15

Ik hoop dat je dit nog leest

... maar je kunt voor bloedvlekken ook een vlekkenmiddel tegen roest proberen (HG of zo). Het ijzer uit bloed veroorzaakt die bruine vlekken namelijk.
Wel eerst controleren of de stof dat kan hebben natuurlijk.
Succes, Leony

Koud zout water inderdaad

Lang laten weken, wie weet helpt het.
Met ossengal zou ik oppassen, probeer dat eerst even op een onzichtbaar stukje uit. Voor je het weet gaan de kleuren er ook aan namelijk en dan ben je verder van huis.

Kijk inderdaad uit voor de kleuren

Mijn zwart-met-fel-rood-en-turquoise desigualjurkje is inmiddels grijs-met-roze-en-bleu geworden. Vandaar dat ik aan verven denk. Want leuk is ie niet meer (en hij was zo duur!)

Raar...

Ik doe met bloedvlekken nooit iets bijzonders. Gewoon wassen, maar niet heter dan 40 graden, want dan stollen idd de eiwitten. Nog nooit een bloedvlek gehad die niet verdween....

Ingrid

Wat is

Een desigualjurk?

Aha

Heb ze gezien, vind ze wel mooi! Alleen de broeken niet, met zo'n hangend kruis Kinderbroek wel weer erg leuk.

Glorix o2

Als ik iets niet meer uit mijn was krijg, gooi ik er Glorix O2 over. witte fles met rode dop. Hierin zit geen bleek maar krijgt werkelijk alles uit mijn was goed. Er staat standaard een fles bij de wasmachine sinds jongste geboren is. Fruitvlekken, bloedvlekken, smeervlekken, grasvlekken. En het maakt niet uit van welk materiaal de kleding is. Mijn man heeft sinds kort verplichte kledij op zijn werk. Onmogelijke zwarte overhemden. Zweet zich een ongeluk (ieuw). Dus in de oksels van de overhemden doe ik een hoeveelheid Glorix O2 (spreek uit oo twee) en zelfs zweetgeur gaat hier mee uit.
Succes.

Desigual over het algemeen

niet zo kleurecht. In mijn t-shirts met lange mouwen staat dat ze met de hand gewassen moeten worden.

Petra Kappers

Petra Kappers

18-07-2010 om 09:40

Corine

'Mijn man heeft sinds kort verplichte kledij op zijn werk. Onmogelijke zwarte overhemden. Zweet zich een ongeluk (ieuw). Dus in de oksels van de overhemden doe ik een hoeveelheid Glorix O2 (spreek uit oo twee) en zelfs zweetgeur gaat hier mee uit.'

En bleekt die Glorix o2 dan niet de zwarte kleur van de overhemden uit?

Voor zweet gebruik ik trouwens sinds kort groene zeep (OOL-tip). Met succes!

Petra

Nee deze glorix bevat geen bleek. Overhemden blijven heel mooi. Er staat bij ons op iedere verdieping wel een Glorix O2. Gebruik het voor vele dingen. Maar vooral voor de vieze kleding.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.