Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

17-04-2010 om 21:47

Mieren vluchten voor lokdoos

Wij hebben mieren, echt zo veel. Waardeloos gewoon.

Wij hebben lokdoosjes neergezet, maar de mieren gaan er niet in. Sterker nog, ze rennen er voor weg.

Het helpt dus niet, wij hebben slimme mieren.

Is er nog een andere mogelijkheid.

We hebben twee kinderen en twee katten, dus gif strooien is geen optie. Kokend water in hun hollen gooien ook niet, want ze hebben ergens (maar waar) een hol in mijn huis.
Groene zeep smeren op hun geurspoor ook niet, want ze lijken geen geurspoor te hebben. Ze zijn gewoon overal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nathalievdp

Nathalievdp

17-04-2010 om 21:55

Ik ben ook benieuwd

Er staan maar liefst 3 lokdoosjes van drie verschillende merken in mijn keuken. En mijn keuken is heel klein.

Maar de mieren liggen op hun rug van het lachen. Ze roepen hun familieleden, vrienden en kennissen op om bij ons een kijkje te komen nemen.

What's next ?

Gr,

Nathalie

Erna

Erna

18-04-2010 om 19:55

Kaneel

Hier staat nu al een tijd een schoteltje kaneel en ik zie geen mier meer.
Groet, Erna

Mayte*

Mayte*

18-04-2010 om 21:36

Schoonmaakazijn

Vorig jaar een hele mierenplaag gehad, van alles geprobeerd, maar ze bleven pas weg toen mijn moeder schoonmaakazijn in de kieren had gegoten waar ze uit kwamen.

Kaneel...nog niet geprobeerd, ruikt in ieder geval lekkerder dan azijn.

Lusitaantje

Lusitaantje

19-04-2010 om 10:28

Talkpoeder

Wij hebben ook af en toe enorme mierenplagen (stroken van centimeters breed helemaal zwart van de mieren die langs een muur lopen) en na een aanval met de stofzuiger strooien we alle gaten en kieren waar ze uitkomen vol met talkpoeder. Daar kunnen ze niet doorheen lopen en dan zijn ze zo verdwenen. Of ze stikken erin, ik weet niet hoe het werkt, maar het werkt.

Niet schadelijk voor je vloer, ruikt lekker en niet duur.

Lusitaantje

maan.

maan.

19-04-2010 om 11:29

En wat met mieren buiten (2hoog)?

Hier dus ook mieren, buiten op twee hoog. Ik denk te weten waar ze vandaan komen. Buren vier huizen verder zetten hun vuilniszak nog weleens een nachtje buiten (ondanks dat dat 'verboden' is) en vanaf die kant komen de mieren ook aangewandeld. Ik wist niet dat die beesten zo hoog konden klimmen maar dit terzijde.

Het zijn er nu (nog) niet zoveel maar behalve doodtrappen heb ik geen idee wat ik hiermee kan. Aangezien de 'bron' elders zit. Buurvrouw naast ons heeft vorig jaar al lokdoosjes neergezet maar gaf al snel aan dat dat weinig resultaat had.

Ik blijf voorlopig dus even meelezen.

Nathalievdp

Nathalievdp

22-04-2010 om 20:42

Kaneel geprobeerd

Er staan nu drie bordjes kaneel in de keuken en het lijkt erop dat de mieren nu weg blijven op een enkele die-hard na.

Erna, bedankt voor de tip !

Kiki

Kiki

22-04-2010 om 22:14

Ik het bakpoeder geprobeerd

en het werkt geloof ik redelijk.

Gewoon iedere avond twee bakjes met bakpoeder en wat poedersuiker op de mierenplaatsen. Gaat best goed eigenlijk

Wilma

Wilma

23-04-2010 om 14:13

Heb nu mierenbuffet (ja, dat bestaat!)

en waarachtig, 't is een stuk beter, paar dooie mieren, maar niet meer hele kolonnes die de kiertjes van mijn keukenkastjes in hun wandelroutes hebben opgenomen. Dit goedje (vloeibaar in een soort mierenlokdoosje) zou 't hele nest uitroeien ... ben benieuwd !

Kaneel hier al geprobeerd, vonden ze héérlijk. Bakpoeder staat op 't programma als ze 't buffet alleen als smakelijk hebben aanschouwd :-S.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

26-04-2010 om 18:02

Nérgens meer een mier te bekennen!

Of ze zitten allemaal volgegeten te wachten bij 't nest of ze zijn werkelijk weg. Eén keer bij moeten vullen ( er zit een vulflesje bij), maar nu wordt er niet meer van gegeten. Voor mij was 't dus die acht euro meer dan waard.

Groetjes,
Wilma

eva

eva

12-05-2010 om 21:50

Pokon

Ik heb ook elk jaar colonnes in huis. Dit jaar een wit doosje van Pokon gekocht bij de bouwmarkt, en ik zie geen enkele mier meer

groeten van Eva

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.