Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Middenhoven in amstelveen, hoe woon je daar?

We hebben misschien kans op een woning met tuin in de wijk Middenhoven. De woning ligt in de noordoosthoek van de wijk tussen de metrostations Gondel en Meent in.
Nu is mijn vraag, kent iemand deze wijk/buurt? Zijn er goede scholen? Zijn er wachtlijsten bij de scholen? Is het een veilige buurt? (Op internet heb ik aleen iets over hangjongeren in het winkelcentrum gelezen.)

Alle informatie is welkom!
Bedankt, Viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

27-10-2010 om 00:35

Middenhoven

Wij wonen vlak bij Middenhoven.

Overal is natuurlijk wel eens wat maar waar je alleen echt klachten over hoort zijn de hangjongeren bij het winkelcentrum,en in het wijkpark.Evenals oudere mensen die hun hond op de ligweide uitlaten,bij het pierenbad.Afgelopen zomer heb ik veel minder klachten gehoord/gelezen,er zijn maatregelen getroffen.

Bij de Meent zijn drie basisscholen, je moet kijken welke je het meeste aanstaat,maar ik hoor er nooit echt klachten over.De Pioneer had een jaar of 6 geleden bij de kleuters heel veel japanse kinderen, die in groep 3 van school gingen. Die kinderen en ouders trokken alleen met elkaar op.Hoe het nu is weet ik niet. De 3 basisscholen zitten nu nog verspreid over verschillende lokaties, maar de nieuwbouw is bijna af,ook weer vlak bij de Meent.
De Meent, het buurtcentrum, is een jaargeleden afgebrand, maar wordt nu herbouwd.Hier zijn vaak kinderactiviteiten, ook is daar de sporthal.
Vlak bij de Meent is ook de bibliotheek, huisartsenpraktijk,en tandarts.
Verder is Middenhoven, een doorsnee woonwijk, zeker niet exclusief.Maar in heel Amstelveen heb je geen echt slechte buurten. Groot voordeel is dat je maar heel weinig last van vliegtuigen hebt,en je dicht bij de sneltram zit.
Sommige mensen klagen dan wel weer over dat geluid.
Winkelcentrum is prima, voor je dagelijske boodschappen.
Het stadshart is 15 minuten fietsen, en heeft alles.
Ook zit je 5 a 10 minuten fietsen van de sportvelden.

Wel is er een wooonwagenkamp precies in de hoek die jij beschrijft, maar daar is zelden wat aan de hand.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.