Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ineke P.

Ineke P.

01-05-2010 om 14:00

Midden-oosten buffet

Ik heb zin om een buffet te maken met een midden-oosters karakter.Lekker feestelijk en vakantieachtig.Nu ben ik dus op zoek naar allerlei recepten. En in het bijzonder naar auberginegerechtjes, daar heb ik in de vakantie zo van gesmuld. Ik hoop dat ik hier op vele ideeën word gebracht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

01-05-2010 om 15:44

Aubergine, mmmmmm

Ik heb wel een lekker receptje voor je:
Dit is een hoofdgerecht voor 4 personen, dus je moet zelf de hoeveelheden aanpassen afhankelijk van het aantal personen en of je het een hoofd- of bijgerecht wil laten zijn.
Nodig:
2 aubergines,
2 uien
4 tenen knoflook
3 ons rundergehakt
2 blikken tomatenstukjes
1 blikje tomatenpuree
geraspte belegen kaas
olijfolie
kaneelpoeder
oregano
marjolein/marjoraan
tijm
zout/peper

Aubergines in dunne plakken in de lengte snijden. Aan beide zijden bestrooien met zout en ca. een half uur laten uitlekken in een vergietv(vocht komt er dan uit). Daarna met keukenpapier nog even droog deppen. De plakken in een koekenpan in flink olijfolie rondom bruin bakken (gezien het aantal plakken moet dit meestal wel in 3 beurten). Op keukenpapier leggen, zodat het vet er een beetje uitgaat.
Uien snipperen en met de knoflook in wat olijfolie glazig bakken in een (wok)pan. Gehak erbij rullen, tomatenpuree toevoegen en even bruineren. Alle overige kruiden toevoegen en de tomatenblokjes en aan de kook brengen. Laat dit ca. 20 minuten zachtjes sudderen.
Ovenschaal bedekken met helft van de aubergineplakjes, hierop de helf van de tomaten/gehakt saus. Dan weer een laag aubergines en een laag saus. Bestrooien met geraspte kaas.
In de oven op ca. 200 graden (hete lucht 175 graden) ca. 20 minuten.
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Groetjes,
Bibi

Google maar naar de volgende recepten:

Baba ganoush (aubergine dip)
Humus (kikkererwten puree)
Labne (uitgelekte yoghurt)
Mejadra (rijst met linzen)

Ik zou er dan wat taboule bij doen en Turks brood.

Ineke P.

Ineke P.

04-05-2010 om 20:41

Bedankt

Heb al even gegoogeld en dat is al vast een mooi begin, ik kom al in de stemming. ook het auberginegerecht lijkt me erg lekker!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.