Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hetty,*

Hetty,*

04-10-2009 om 20:18

Middel voor onkruid uit gras?

Wie weet er een middel dat zorgt dat onkruid uit gras gaat? Het gaat met name om paardebloemen.
Ik ben wel begonnen om alles handmatig, liefst met wortel, eruit te trekken. Maar goed, we zijn een paar weken verder en het staat er weer. Deels omdat het moeilijk is om de volledige wortel te verwijderen, er breek vaak net een stukje af.
Ik hoor het dus graag als er andere middelen zijn!
Groetjes Hetty,*

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

04-10-2009 om 20:37

Een goede maar niet zo'n aardige

Een goed middel tegen paardenbloemen is Roundup. Maaaaarrrrr... dat moet je dan echt heel goed aanbrengen op alleen de paardenbloembladeren. Spray je het bijv. lekker overal in de buurt van de paardenbloem dan gaat de rest erom heen ook dood. Maar echt met aanstippen krijg je het wel goed weg.

Hanne.

Hanne.

04-10-2009 om 20:49

Snijden en klaver

ik snijd paardebloemen er altijd uit, met een oud steak mes. Kan je lekker om de wortel heen snijden, en krijg je ze er in z'n geheel uit.

Als er iemand nog tips heeft om klaver uit het gras te verwijderen. Daar heb ik nl nog geen oplossing voor gevonden (althans niet iets wat minder drastisch is dan het hele grasveld vervangen)

Minet

Minet

05-10-2009 om 07:33

Kalk en bloedmeel

Dat riep mijn vader standaard als ik klaagde over onkruid in het gras, hij bracht het jaarlijks op zijn gazon dat er altijd prachtig bijstond.

Bloedmeel?

was da?

Ik heb er echt nog nooit van gehoord?

groetjes van Purk

Hetty,*

Hetty,*

05-10-2009 om 21:16

Thanx

tot zover bedankt, alleen kan ik er helaas nog niet veel mee, maar dat kunnen jullie niet weten
Round Up: dat durf ik eigenlijk niet te gebruiken omdat ik idd zo precies zal moeten zijn en omdat er aardig wat paardenbloemen zijn (gemaaide dan). Ik zoek iets wat over het hele gras kan en alleen het onkruid aanpakt
Kalk: heb ik wel gebruikt, maar heeft niet geholpen. Wel net gelezen dat klaver het daar goed op doet en ja, daar heb ik ook veel van
Klaver verwijderen: handmatig tot nu toe door met een hark goed over het gras te harken, dan trek je hele slierten los en dan dus zo goed mogelijk proberen weg te halen.
Handmatig paardebloemen verwijderen doe ik met zo'n uitsteekgeval, half rond. Probleem is de droogte dit jaar, we hebben in Noord-Holland heel weinig regen gehad en als je dan gaat verwijderen knapt het sneller af, ook omdat ik niet heel diep de grond in kom (klei).
Het probleem is trouwens ontstaan door braakliggend bouwterrein tegenover ons huis
Groetjes Hetty,*

Minet

Minet

06-10-2009 om 08:06

Bloedmeel tegen klaver

http://www.tuinnatuurlijk.nl/documenten/7stappen.pdf
Onder deze link vind je heel duidelijke tips om je grasmat een echt gazon te laten worden en blijven. Je moet er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat!
Het bloedmeel staat hier ook beschreven als middel tegen klavergroei.

ANNA

ANNA

16-10-2009 om 20:24

Ja hoor!

Ben de naam even kwijt, maar bij het tuincentrum is iets te koop, dat los je op in water en dan gewoon het gazen er mee spuiten, onkruid verdwijnt, echt álle soorten! Je gras blijft uiteraard ik spuit 2 a 3 keer per jaar het gras, heb nooit onkruid.

Hetty,*

Hetty,*

17-10-2009 om 18:08

Anna

Ja dat zoek ik, nu de naam nog Ben vorige week in tuincentrum gewest en heb uitgebreid gekeken maar niets gevonden. Heb je een naam alstjeblieft???
Groetjes Hetty,*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.