Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Microscoop

Wie heeft er verstand van microscopen en wil mij een beetje wegwijs maken.

Voor mijn zoon wil ik voor zijn verjaardag een microscoop kopen. Ik heb al een keer een kindermicroscoop gebruikt maar dat was niets.

Nu op internet zag ik een advertentie met deze tekst.

BYOMIC STUDIE/SCHOOL MICROSCOPEN
Kenmerken:
Metalen behuizing
Groothoek oculair 10x
Achromatische objektieven: 4x, 10x en 40xR
Metalen tafel van 110x120mm met 2 objektklemmen
Plano-concaaf spiegel 42mm
Soepel lopend scherpstelwiel.
Standaard vergroting van 40x tot 400x uit tebreiden tot maximaal 1500x
Alle optische delen zijn voorzien van een anti schimmel coating

Is dit wat of waar moet ik op letten.

Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mykje

mykje

12-10-2009 om 20:21 Topicstarter

Dank

ik ga eerst eens kijken, maar nu weet ik dat het wel een goede beginner is.

Dank je wel.

69er

69er

12-10-2009 om 22:38

Ook ik

ben op zoek naar een microscoop voor mijn kind.
Heb in het archief van dit forum gezocht en daar werd geschreven dat het voor kinderen heel moeilijk is om te werken met een doorlicht microscoop. ( kan me eerlijk gezegd van de middelbare school nog herinneren dat niet niet makkelijk was). Met een dergeljke microscoop kan je alleen preparaten bekijken, hele dunne plakjes van een materiaal, zo dun dat je er "door"kunt kijken. Cellen bijv. Je moet je afvragen of dat de bedoeling is.
Verder werd geschreven dat het voor kinderen moeilijk is om door een enkele buis te kijken ( sorry, ben er nog niet zover in thuis dat ik weet hoe het heet...tubus?), met een stereo zou dat makkelijker zijn.
Ik zoek dus een stereo met een 20- 40 x vergroting, te gebruiken, voor blaadjes insecten, steentjes.....alles tastbaars dat nader bekeken kan worden.
Heb ook contact gehad met een leverancier met de vraag of ik met iets eenvoudigers kon testen hoe serieus de vraag naar een microscoop is voor ik zo veel geld uitgeef. De reactie was dat het voor kinderen moeilijk werken is met een loep, omdat deze dichtbij het oog gehouden moet worden. Een mogelijkheid zou een loeppotje zijn, maar nog niet te vergelijken met een microscoop.
69er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.