Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

12-03-2009 om 14:45

Meubelhoezen (hoes voor over bankstel)

Onze oude, leren bankstel is eigenlijk aan vervanging toe. Het leer wordt slecht en er beginnen zich scheurtjes en gaatjes af te tekenen. Maar helaas, een nieuw bankstel staat niet op de financiele planning. Dus zoek ik een andere oplossing.
Een vriendin maakte me attent op het feit dat er meubelhoezen bestaan; hoezen met de pasvorm van een bank, meestal van stretch-stof, die je zo over de bestaande bank heen trekt. Inderdaad, Neckermann blijkt aardige collectie te hebben. Alleen; ik ben bang dat zo'n hoes niet blijft zitten bij een (gladde!!) leren bank. Reden waarom ik het niet ga proberen met een grand foulard... Of dat het alleen werkt wanneer je zo'n hoes onder de bestaande kussens kunt stoppen, terwijl ons bankstel geen losse kussens heeft. De hoezen zijn er trouwens niet alleen in stretch maar ook in gewoon katoen, met strikken.
Voordat ik een miskoop doe; heeft iemand ervaring met die hoezen en zou dat toch voor ons bankstel kunnen werken?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geprobeerd

maar wij kwamen er niet eens uit HOE de hoes om de bank moest, dus hij is gelijk retour afzender gegaan ..

Misschien

Misschien kun je met stukjes klittenband de boel op zijn plek houden?
Ank

Ja geprobeerd

en nee het is niets...
100 euro voor twee hoezen. stretch inderdaad. eerst een heel zoekwerk hoe het werkt idd.
dan zitten er, bij ons dan, schuimrubber dingen bij die je zeg maar tussen de zittingen doet om het goed te houden .staat super!
alleen...als je zit en beweegt schiet het zo los.
niets dus. ik heb er hier 2 voor een 2 zits en 3 zits. als je het wil proberen? 25 euro,hahaha

MaximeM

MaximeM

13-03-2009 om 09:19

Lijkt met niets

Hoi,

Wij hebben dat vroeger wel eens met grandfoulards opgelost. De enige die de banken netjes kon houden was ik. De rest van de familie gaat zitten, tilt hun billen niet meer op, gaan vervolgens een beetje verzitten/draaien naar links en rechts om vervolgens de halve bekleding onder hun billen te hebben. Volgens mij is dit alleen iets voor hele voorzichtige types. (al sowieso niet als je kinderen hebt)

Maxime

reina

reina

13-03-2009 om 19:11

Maxime

Wat herkenbaar, ik ook maar trekken aan die foulards om de boel nog een beetje netjes te houden Nooit meer!

Vic

Vic

13-03-2009 om 20:12

Nieuwe

Ik weet niet welk budget je in gedachten hebt voor een hoes, maar ik heb al meerdere malen gehoord dat mensen voor heel weinig een nieuwe bank op Marktplaats kochten. Misschien is dat een optie?

reina

reina

14-03-2009 om 11:44

Hes@

Dan hebben wij kennelijk geluk, want er zijn hier zelden verkouden gezinsleden en toen ik ooit last had van zwemmerseczeem heeft de rest van het gezin het niet gekregen. Ik vind het echt erg milieu-onvriendelijk om elke witte was op 60 graden te wasse, en dat aspect telt voor mij zwaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.