Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bloem

Bloem

25-01-2010 om 11:19

Met kleine ingrepen je huis verfraaien

Wij zijn begonnen met een ronde 'woningverbetering'. Willen met kleine dingen de woning mooier maken. Dus wanden een kleur en....ja dat was het eigenlijk wel, want veel verder komen we niet. Tenminste, dan wordt het ingrijpend. Wat zijn nou kleine (goedkope) dingen die je kunt doen om je woning helemaal leuk te maken?

Bloem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

25-01-2010 om 11:32

Doel?

is je doel het verkoopklaar maken of gewoon opleuken voor jezelf?
Als het verkocht moet worden zou ik zeggen: less is more. Dus veel weghalen ipv toevoegen

Opleuken voor jezelf: wat echt helpt is kleureenheid. Dus als je een wand in een bepaalde kleur doet laat dit dan terugkomen in accessoires. Bijv kussens op de bank, kleur van de kaarsen weet ik veel.
OOk vind ik dingen aan de muur veel verschil maken. Niet teveel maar correct opgehangen. Bijv vier lijstjes in een vierkant. Zoiets.

Opleuken kan ook door de bank net even anders neer te zetten. Wereld van verschil!
Kleine dingen kunnen het hem wel doen. Nieuw tafelkleed, alle potten van planten in een eenheid ipv 5 verschillende soorten. Dat soort dingen? denk je daaraan?

amk

amk

25-01-2010 om 11:44

Kunstuitleen

elk half jaar een ander kunstwerk aan de muur. En iedere keer lijkt mijn kamer weer heel anders.
In de zomer kies ik voor lichte kleuren, in de winter voor warme kleuren.

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 11:44

Of...

Wat ik soms doe: haal alle accessoires van vensterbanken, kastjes e.d. af. Verzamel ze op de eettafel. Bekijk ze eens kritisch en kijk ook eens de lege kamer rond en besluit dan wat je terugzet. (laat bijvoorbeeld de helft eens weg) Verder misschien kleine onderhoudwerkzaamheden; losse plintjes vastmaken, snoeren herschikken, enz.
Ik heb onlangs wat gaatjes dichtgestopt waar een schilderij hing en ben met de tube vulmiddel meteen maar even het hele huis rondgegaan, hier dus geen zichtbare gaten, kieren en scheurtjes, het staat meteen een stuk strakker. En ik heb hier de kamer weer eens gewit (na 13 jaar was het écht eens nodig)

Succes!
Maxime

p.s. zo'n 101 woonideeen magazine of ariadne wonen is ook eens leuk om door te spitten op ideetjes.

Mamvantwee

Mamvantwee

25-01-2010 om 11:52

Andere gordijnen

Gordijnen in een andere kleur, contrasterend of juist niet. Geeft een heel andere kamer.
En misschien wat meer werk, maar alle kozijnen en plinten opnieuw lakken, dat staat trouwens ook al een tijd op mijn lijstje.

De rest is wel al gezegd.

groet, Mamvantwee

Kussens

Ik zag al een heleboel goede dingen staan, maar woonkussens ontbraken nog! Die kun je kant en klaar kopen, maar ook zelf maken. Als je er een rits in doet, kun je de hoes ook wassen. Ik maakte deze hoezen vaak van het formaat waar een opgevouwen logeerdekbed in paste. Had ik die ook direct opgeborgen het hele jaar.
Kleureenheid vond ik al een hele goede en marktplaats! Ik heb daar echt zoveel weggehaald. En dan bijvoorbeeld schilderen in de kleur die het een eenheid maakt. Zo heb ik ooit van een foeilelijke kast een echte blikvanger gemaakt en iedereen wilde weten waar ik hem gekocht had.
Gordijnen; je hebt ook hele goedkope gordijnen die de sfeer zo kunnen opleuken. En een mooie lamp, ben zelf dol op (nep)kroonluchters. Kost weinig leuk resultaat. Ik ga ook graag naar kringloopwinkels, maar dan moet je wel inzicht hebben hoe je het kunt opknappen of gebruiken in je interieur. Bijvoorbeeld oude manden aan de muur hangen; direct opbergplekken, of een oud rekje waar je weer wat favoriete spullen van je uitstalt. Laat de dingen zien die bij je horen, dan krijg je altijd een interieur wat bij je past en uniek is.

Succes!

Dorry

Frutsels weg

Haal alles wat kleiner dan 10x10 cm is weg. Leef een paar dagen of weken in de leegte en vul die op met mooie grote (en minder) accesoires. Kijk ook eens kritisch naar je kleinmeubels als cd-rekken, salontafel, lectuurmand/bak etc. Heb je het echt nodig of kun je ook zonder. Leegte ruimt op in je hoofd.

Bloempotten schilderen

Misschien heb je nog een blik met een leuk kleurtje staan. Kost dan niets. Ik heb al eens potten zilver en potten wit gespoten/geverfd.

Heirthe

Heirthe

27-01-2010 om 21:30

Nieuwe stoelhoezen

Ik heb vandaag bij de Ikea witte stoelhoezen gehaald en over mijn donkerbruine stoelen gedaan. Geeft een compleet andere sfeer in huis. En als ik weer zat ben van het wit kan ik ze makkelijk verven omdat ze van katoen zijn. Heerlijk toch, elke keer een ander kleurtje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.