Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

flora B

flora B

20-07-2009 om 10:08

Met de trein?

Ik heb vorige maand een aanbiedingkaart bij de blokker gekocht voor de trein, onze jongste is nog nooit in de trein geweest en het lijkt hem fantastisch, hij is 4 jaar, en heeft 2 iets oudere broer en zusje. Ik weet ondertussen al dat ik voor de kinderen een railrunner kaartje kan kopen,maar wat is leuk voor de kinderen om naar toe te gaan. We wonen in het oosten van het land en gaan opstappen in Hengelo (OV)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spoorwegmuseum?

Nog meer treinen...En het ligt in Utrecht, dus lekker centraal

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

20-07-2009 om 13:34

Apeldoorn

Apeldoorn, en dan evt naar 1 van de dingen daar (apenheul, julianantoren, malkenschoten). Is ook mooie afstand met 3 kleine kinderen...

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2009 om 14:34

Enkhuizen

Wij gaan over twee weken juist de andere kant op
Maar bij Hengelo vandaan is Enkhuizen lekker ver, dus haal je de kaart er goed uit. In Amsterdam kun je op de trein naar Enkhuizen stappen. In Enkhuizen heb je het Zuiderzeemuseum en Sprookjeswonderland. Sprookjeswonderland is interessant voor kinderen tot 9 jaar. Mijn dochters vonden het Zuiderzeemuseum ook leuk, maar dat is wel meer kijken en lopen.

angel3

angel3

20-07-2009 om 15:25

Mijn ervaring

met nog redelijke jonge kinderen is dat ze het best snel gezien hebben in de trein als ze het niet gewend zijn.
Overigens hoef je pas vanaf 6 jr een railrunner te komen, onder de 6 is gratis.
Anyway ik zou vanaf Hengelo zeker niet naar Utrecht of Enkhuizen gaan... (je moet ook nog terug!)

Wat wij vaak gewoon doen is richting de stad. Duurt een half uur, leuk ritje, rondje in de stad, koffie drinken en weer terug... De trein is dan het uitje niet het vervoersmiddel

Als je wel ergens heen wil zou ik iets redelijk in de buurt zoekn op max. 3 kwartier treinafstand....

suk6

Treintje

Treintje

20-07-2009 om 16:07

Wat ook kan

Hengelo-Amersfoort, met de intercity was voor mijn 2 kids (7 en 2) goed te doen.
Alleen heb ik geen idee of Amersfoort leuk is.
Wij kwamen alleen een nichtje ophalen en zijn na het eten van een broodje weer met de trein terug gegaan.
Zelf zou ik naar Deventer gaan, daar heb je een speelgoedmuseum voor de kinderen, en winkels voor jezelf
Ik dacht dat dat de stad vanuit het station goed aan te lopen is

Veel plezier

Pas op! railrunner is vanaf 4 jaar

mijn jongste is net apetrots omdat hij sinds een maand een eigen kaartje nodig heeft. En hij is net van het kdv af, dus zes is ie echt niet.

Ik heb het ook nog even nagekeken op ns.nl: railrunners zijn er voor kinderen van 4 tot 7.

In veel andere Europese landen reizen meereizende kinderen nog langer gratis, maar in NL is 4 dus de grens. Geldt ook voor de strippenkaart trouwens.

4 t/m 11 jaar

Oei rodebeuk, je laat me schrikken met je 4 t/m 7 jaar. Ik dacht echt even dat ik onze oudste al jarenlang clandestien op een railrunner liet reizen. Maar het is t/m 11 jaar, dus we kunnen tot bijna eind groep 8 vooruit.

angel3

angel3

20-07-2009 om 19:08

He?

ik kan me nl nog goed herinneren dat ik een keer een railrunner had gekocht voor zoon van 5 en dat conducteur zei dat dat niet had gehoeven....mmmm ga ineens twijfelen. Oke vanaf 4 excuses...

En hier eveneens excuses

Hoe die 7 nou weer uit mijn toetsenbord is gerold...

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2009 om 01:16

Okee enkhuizen is misschien

wel een erge wereldreis voor een kind van vier, maar een kind van die leeftijd kan echt wel iets meer aan dan een stukje van een half uur. Onze kinderen hebben van kleinsafaan door het hele land meegetreind. Na afloop waren ze wel een beetje gaar, maar ze hadden een leuke dag gehad.
Misschien is het een goed idee om eens te kijken wat er op een uur reizen ligt. Het is toch zonde van het geld als je een doel kiest wat goedkoper te bereizen is dan de kortingskaart waard is?

Hele dag

Als een trein helemaal nieuw is en je kind heeft er zin in hoef je geeneens ERGENS naar toe te gaan. Gewoon grote zak eierkoeken en krentenbollen mee, flinke fles drinken en lekker de hele dag in de trein zitten en de landschappen aan je voorbij laten glijden.

tonny

tonny

21-07-2009 om 11:11

Nergens naar toe met de trein

hm, dat lijkt me niet zo leuk.

Ik ga sowieso graag ergens naar toe, zomaar wat rondrijden, nee... Al is het maar een simpel reisdoel.

tonny

flora B

flora B

21-07-2009 om 14:22

Spoorweg museum

Dat lijkt ons wel wat, met name de ouderen van 9 en 11, maar zou het ook voor de 4 jarige iets zijn?? Ik vind de entree nog al pittig. Voor wie er geweest is, was het de prijs waard??
Bedankt voor het meedenken, we stappen morgenochtend vroeg op, met als doel Utrecht, en gaat het niet gaan we er toch iedere keer uit. Groeten Floortje

Yta Chalne

Yta Chalne

21-07-2009 om 15:36

Sprwgmsm

Hier vindt jongste (3) het spoorwegmuseum erg leuk (vandaag nog geweest met z'n grote zus). Is ook genoeg te zien en te doen voor kleintjes: gewoon treinen kijken, leuke voorstellingen, kindertreintje, bijna alles wat er is is ook goed te doen voor kleuters.
Qua prijs: koop morgen gewoon een museumjaarkaart bij de kassa. Nog even naar het openluchtmuseum deze vakantie en je hebt de aanschafprijs er al uit, en elk museum waar je daarna nog naartoe gaat (was pas nog een draadje over leuke musea met kinderen in deze rubriek) is gratis (en er zijn heel veel leuke musea met kinderen!)

flora B

flora B

23-07-2009 om 15:13

Geweest

En ze vonden het heel erg leuk, die van bijna 4 vond het theater net iets te lang duren, maar we hebben genoten met ons allen. De treinreis was anderhalf uur, goed te doen, naderhand in Utrecht nog allerlei dingen bezocht en bekeken, om 21.00 stonden we weer op station Hengelo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.