Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijntje

Mijntje

07-07-2014 om 10:58

Merken van sokken

Kind gaat voor het eerst op kamp met scouting en we moeten al zijn kleding merken. Ook zijn sokken.
Iemand bij de hand gehad? Merken jullie ook 8 paar sokken? Of is dit overdreven (ben wel een beetje ons bent zuunig)

Op internet zie ik speciaal spul hiervoor, maar dan staat er geen naam op, alleen een ster. Met 32 kinderen is dat dus ook niet handig.

Hoe hebben jullie dit opgelost? En zit een label van katoen (genaaid) prettiger dan zo'n opstrijklabel (is wat harder). Heb dus wel even bezigheidstherapie de komende tijd ...

Angela67

Angela67

07-07-2014 om 11:03

leukopor

Ik gebruik voor alle merk-acties het zachte, witte spul dat ze leukopor noemen. Zelfs aan de binnenkant van deen sok blijft het zitten en kun je er prima de naam op schrijven.

Als het niet lukt daarmee dan gebruik ik nagellak óf (en dat is voor sokken denk ik het snelste) : even een paar keer met een contrasterend draadje heen en weer gaan zodat je een knobbeltje van gekleurd draad hebt. Weliswaar dus niet met naam, maar kindlief kan wel eigen spullen terugvinden (of jij, op de dag dat je 'm op gaat halen en je kijkt bij de stapel gevonden voorwerpen ).

Overigens is voor dingen als tubes tandpasta enzo ook handig om de cd-markers te gebruiken. Blijft goed zitten.

gr Angela

Thursday Next

Thursday Next

07-07-2014 om 11:21

ach,

ik denk dan ook: wat is het nou voor probleem als er een paar sokken weg is.
Ik merk de kleding meestal door de naam met pen op het merkje te schrijven. Als er been merkje meer in zit aan de binnenkant van het boord of zo.
Ze krijgen een oude theedoek mee waar ik de naam ook op schrijf met pen of stift.
Ik ga echt geen naamlabels aanschaffen en innaaien. Leukopor is wel een goed idee.

Tink

Tink

07-07-2014 om 11:59

lang leve...

... de uitvinder van het schilderstape. Dat vind ik ideaal spul voor dit soort dingen. Blijft prima zitten (zelfs in de was) en het is goedkoop spul. Je kunt er prima op schrijven, ik doe dat met een dikke zwarte Edding stift.
Laatst nog een paar rolletjes gehaald bij de Lidl toen er hier 3 tegelijk op kamp gingen.

Kleding en sokken heb ik overigens niet gemerkt, dat herkennen ze doorgaans wel als zijnde 'van mij' en bovendien komt het grootste deel van de kleding toch niet uit de koffer omdat ze het hele kamp lang in hetzelfde rondlopen, de viespeuken .
De koffers/tassen, borden, bekers, bestek, zaklantaarns, slaapzakken etc. heb ik wel van een plakbandje voorzien.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-07-2014 om 11:59

Stift

Ik heb het vorig jaar met watervaste stift op de binnenkant van de bovenrand geschreven, dat werkte prima. Overigens heb ik de hoeveelheid kleding die mijn zoon op een week scoutingkamp draagt flink overschat. Hij heeft zo min mogelijk aan andere kleding gedaan. Ook 's nachts vond hij het niet nodig om iets anders aan te trekken. Alleen sporten of zwemmen was een reden om een keer iets anders aan te trekken. Er gaat dit jaar dus veel minder kleding dan vorig jaar mee kamp.

Tink

Tink

07-07-2014 om 12:08

haha Tijgeroog

Ja, ik zei het he? Hier gaat hoogstens een trui en een lange broek mee voor als het toch fris wordt ('s nachts bijvoorbeeld), shirt en korte broek hebben ze aan en die zullen hoogstwaarschijnlijk alleen uit gaan om te zwemmen.
Zelfs douchen hebben ze niet gedaan, het stel smeerkezen

Tijgeroog

Tijgeroog

07-07-2014 om 12:30

Tink

Tegelijk gepost.
Tandenpoetsen schijnt blijkbaar ook overbodig te zijn, toen ik daarnaar vroeg vertelde hij dat hij dat op zondag had gedaan, zucht...

Mijntje

Mijntje

07-07-2014 om 12:33

Wat een goede ideeen

want ik ben eerlijk gezegd best een beetje lui. Dingen als leukopast, schilderstape, watervaste stiften en cd markers, dat heb ik ook wel in huis. En mijn kind is vast ook een viespeuk, als ik er niet bij ben om orders te geven. Nu kan ik hem wel elke dag een brief sturen: schat, trek je wel elke dag een schone onderbroek aan en poets je je tanden, maar ik denk niet dat dit werkt op schrift.

Op zich hoop ik wel dat hij z'n tanden gaat poetsen daar

dank!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-07-2014 om 12:34

niet

Hier veel ervaring met kampen, maar sokken hebben we nog nooit gemerkt. De meeste sokken blijven trouwens gewoon schoon in de tas zitten, en dat ene paar sokken dat wel wordt gebruikt... die heeft hij aan. Wij merken alleen de dingen die we echt belangrijk vinden.

Christel

Christel

07-07-2014 om 12:55

alleen belangrijke dingen

zoals scoutingbroek, baret en scoutingbloes worden gemerkt. Verder verzamel ik door het jaar heen oude shirts, korte broeken, joggingbroeken, sokken die wat dunner worden en ondergoed met een gaatje erin. Dat gaat mee op scoutingkamp en ligt na kamp nog precies hetzelfde in de tas (vorig jaar zelfs met het pakje brood van de heenweg er tussen, o gruwel).

Het is al gezegd, ze doen gewoon niks schoons aan. Tandenpoetsen doen ze hooguit 2 keer, maar ze douchen wel elke dag (dat zeggen ze in elk geval, het is niet te ruiken). Hier gaan ze twee weken op kamp, je zou ze daarna het liefst in de dettol zetten.

Thursday Next

Thursday Next

07-07-2014 om 12:58

haha,

elk scoutingkamp is ook hetzelfde!
Al geloof ik dat ze hier wel de tanden poetsen... Haal me alstjeblieft niet uit deze droom... Hier douchen ze 1x en gaan ze 1x zwemmen.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-07-2014 om 13:06

Omdenken

Omdenken Mijntje, omdenken... Zie het als een voordeel dat ze steeds dezelfde kleren dragen. Dat scheelt een hoop was aan het einde van de week.

Mijntje

Mijntje

07-07-2014 om 13:32

hahahaha

hahahaha. Ik heb al gehoord gisteren dat ze wel elke dag moeten douchen en dat er dan een tekencontrole volgt. Tanden poetsen doet mijn kind hopelijk wel omdat hij op wat tanden glazuur mist. Hij weet dat hij extra goed moet poetsen om geen gaatjes te krijgen.

Ik maak me ook niet druk om vieze kleren, dat scheelt mij in ieder geval weer was. Maar ik zal zeker geen mooie kleren meegeven en niet teveel moeite doen om alles te merken.

Ik zag mezelf al zitten, avonden lang merkjes borduren. Bedankt, dit beeld is nu helemaal weg. Omdenken!

Angela67

Angela67

07-07-2014 om 13:41

leiding vragen tandenpoetsen

ik weet niet hoe oud je zoon is, maar als er echt iets 'moet' dan kun je het best aan de leiding vragen, of ze een oogje in het zeil houden. hier zijn er bijv ook altijd kinderen die nog wakker gemaakt worden om te plassen (lft 7-10 jr) en dat is geen probleem. dus bijv zo'n tandenpoets ding, als het echt belangrijk is (als een week weinig/slecht poetsen impact heeft) dan zou ik het vragen.
gr Angela

Tink

Tink

07-07-2014 om 18:17

hahaha

Holy smoke, Christel, 2 weken? Dan blijven die sokken onderhand rechtop staan denk ik ). Ach, alle kinderen veranderen op kamp in vieze varkens, dat is een vuistregel volgens mij. Van de kleren kon ik na 3 dagen kamp al bijna soep koken.

Dat tandenpoetsen zou ik idd even aangeven bij de leiding. Van smerige sokken krijgen ze verder niks

goedgemerkt en stiften

Ik zweer bij de merkjes van goedgemerkt.nl, alleen voor de sokken houd ik het op het schrijven van de initialen in de sokken. Ik geef ze een paar goedkope sokken mee van de Zeeman en allemaal in dezelfde kleur, zodat het niet erg is als er een oneven aantal terug komt.
Overigens merk ik wel alle kledingstukken. Ze dragen ze idd langniet allemaal, maar in de loop van de kampweek gaan ze in hun tas nog wel eens op zoek naar spullen en dan kunnen de kleren eruit gegooid worden en vervolgens in andermans tas terecht komen. Elk jaar is het vaste prik: als we allemaal weer thuis zijn en de kampwas gedraaid wordt komen de mailtjes: jantje is zijn tshirt kwijt en bij marietje is ineens een onbekende korte broek opgedoken.
Hera

Marijke

Marijke

07-07-2014 om 19:27

Gelukkig!!

Ik ben niet de enige met zo'n vies kind!Dacht echt dat ik in de opvoeding een steekje had laten vallen. Die van mij komt ook met een tas vol schone (maar wel een beetje muffe) kleren thuis, plus een tandenborstel die vrijwel ongebruikt is.
Met pinksteren was hij drie dagen op tafeltenniskamp, komt-ie zonder schoenen thuis! Die had hij bij vertrek onder de voorstoel geschoven, en daar lagen ze een week later gelukkig nog. Dat sokkenprobleem kennen wij dus niet; hij loopt gewoon dagenlang op blote voeten....

Batje

Batje

07-07-2014 om 20:23

Marijke OT

Toevallig op kamp in Belgie geweest? Hier ook 3 dagen met de pinkster in H. geweest.
Douchen deed mijn kind in het zwembad

Ampersand

Ampersand

07-07-2014 om 20:29

Inderdaad

Belangrijke dingen merk ik, maar andere dingen niet. Niet voor scoutingkamp trouwens, maar voor school. En alles blijft in de tas. Twee jaar terug kwam zoon terug met de boodschap dat hij ALS ENIGE geen hoeslaken bij zich had. Ja, schat, dat zat gewoon in je tas. Niet eens diep, maar net onder de knuffel, zwembroek en zakje snoep. Daar was hij nog niet geweest

Marjoleine64

Marjoleine64

07-07-2014 om 22:02

Haha iedere dage een schone onderbroek

en dan aan het eind van de week 7 onderbroeken over elkaar! Dat is een mooi verhaal wat hier de ronde doet (en het is echt waar, ik heb het gehoord van de moeder zelf). Want niemand had toch gezegd dat je de andere eerst uit moest trekken?

Mijn zoons doen ook op scoutingkamp overigens wel regelmatig schone onderbroeken en sokken aan, de rest inderdaad zo min mogelijk. Douchen doen ze de hele week niet (tandenpoetsen toch wel ieder dag zeggen ze), maar halverwege de week wordt er altijd een zwem-meer of zwembad opgezocht zodat ze toch weer een keer echt schoon zijn.

Tekencontrole doen ze iedere dag bij zichzelf en bij elkaar, en aantal en lokatie wordt keurig bijgehouden door de leiding en na het kamp doorgegeven aan de ouders. Met Hemelvaartkamp had hij er 'slechts' 7...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.