Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2009 om 21:55

Menselijke urinegeur verwijderen

Ach, wat een naar verhaal. Vriendin belt net, heeft haar moeder gevonden die al twee dagen in haar eigen urine lag op de vloer van haar woonkamer. Alles beredderd en gedaan, moeder in ziekenhuis, alles lijkt weer goed te komen, maar zowel de kleding als het huis (ook het zeil) stinken ongelooflijk naar de urine. Ook na drie keer dweilen met sop en twee keer wassen (kleding).
Ik kan wel van alles vinden over kattenpis-geur enzo, maar geldt dat ook voor menselijke urine? Iemand praktijktips? Hele sterke wasverzachter? Bleekmiddel om te dweilen?

Bah. Ze wil gewoon niet dat haar moeder zo thuis komt, in die lucht. Ze heeft al genoeg meegemaakt

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

08-08-2009 om 21:59

Tirza

Wat een nare situatie. Maar ik denk dat tips tegen kattenurine ook voor menselijke urine opgaan. Ze vallen in ieder geval wel te proberen lijkt me. Volgens mij hebben ze in de dierenwinkel ook wel middeltjes om vieze geurtjes te verwijderen. Die werken ook bij kinderkots, dus waarom niet bij mensenurine.

Schoonmaakazijn?

Wel raar dat de kleren na 2x wassen nu nog naar de urine stinken. Dit moet eigenlijk na 1x wassen gewoon weg zijn.Een wasmachine heeft met een goed spoelprogramma dit toch zo schoongewassen? Maar goed, die kleren kunnen dan misschien beter in de vuilnisbak?
Het zeil moet ook prima te reinigen zijn. Misschien met schoonmaakazijn dweilen?
Wat een triest gedoe, zo`n mensje 2 dagen op de vloer...

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2009 om 00:29

Andere link, ook van ecodor

De vorige link was UF2000, deze link gaat om UF2000 Semi-Pro met een sproeifles:

http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=176&option=com_virtuemart&Itemid=448&lang=

Bente2

Bente2

09-08-2009 om 11:22

Waspoeder / biotex groen

een sopje maken van waspoeder / biotex groen.
een tijdje laten intrekken, daarna opdweilen met schoon warm water.
Door de enzymen werkt het prima!

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 13:31

Dank jullie wel

Met al jullie tips gaat ze vandaag weer aan de slag. Lekker een bovenhuis soppen in deze hitte En ze is zoooooo boos op de thuiszorg, die zijn donderdagochtend aan de deur geweest en hebben een briefje in de bus gedaan: twee keer gebeld, geen gehoor. Toen lág ze er dus al (vanaf woe.avond waarschijnlijk). De afspraak is, dat de thuiszorg de huismeester waarschuwt als ze geen gehoor krijgen. Ik zeg: klacht indienen. Toch? Ach ach ach, je moeder zo moeten vinden.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 13:32

O, kaaskopje, vergeet ik nog

Dat spul lijkt me wel wat, maar is dat alleen via internet te bestellen (zo lijkt het?) of ook gewoon in de dierenwinkel te krijgen?

Tirza

Bastet

Bastet

09-08-2009 om 13:53

Tirza

Jee,dat is schrikken! En ja,zeker een klacht indienen,als dat de afspraak was.
Beterschap voor je moeder,groetjes,Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2009 om 14:05

Via internet inderdaad

De levering gaat vrij snel.

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 15:04

Bastet

Het gaat over de moeder van mijn vriendin. Mijn moeder leeft al lang niet meer. Wat het in principe niet minder erg maakt, alleen maar dat ík niet sta te soppen. Haar moeder woont niet echt hier in de buurt, ze ging er naar toe omdat ze vakantie heeft. Kom, gezellig eens een dagje naar mijn moeder.

Tirza

Bastet

Bastet

09-08-2009 om 15:59

Tirza (ot)

Oh sorry,ik moet echt zorgvuldiger lezen dus...ik ben wel blij dat mijn ma hier heel vlakbij woont,dat ik er een oogje op kan houden,ze woont ook alleen.
Groetjes,Bastet

tonny

tonny

09-08-2009 om 16:50

Wat waardeloos van die thuiszorg!

Je hebt toch juist thuiszorg om dergelijke calamiteiten te voorkomen!! Schande! Een klacht is zéker op zijn plaats.

Had die moeder trouwens alarmering om, zo'n armbandje of ketting? Het is echt een heel triest verhaal...

Tonny

tonny

tonny

09-08-2009 om 16:52

En zelfs als het een vakantiehulp was...

... zoals mijn dochter die nu als bijbaantje in de thuishulp/huishouding werkt, dan is dat beslist geen reden voor deze treurige gang van zaken. Als je geen gehoor krijgt, als aanbellende hulp, moet je meteen de teamleider of wie dan ook bellen tot helder is waar de bewoner/bewoonster is!

Tonny

Nasha 1st

Nasha 1st

09-08-2009 om 17:11

Schandalig inderdaad!

En erg triest voor dat arme mensje....hopelijk komt ze er weer boven op....

Werk zelf

ook in de thuiszorg en bij ons is de regel, als er iemand niet open doet bellen we het contact adres en die gaan dan kijken, wij kunnen ook niet binnen en we nemen daarna altijd even contact op of dat alles wel goed is.

krulleke

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 23:37

Inderdaad

een inval-oproep-weetikveel-vakantiekracht. Maar dan nóg. Ze woont in het serviceflat of hoe het heten mag, niet echt een verzorgingstehuis, maar wel een soort bejaardenhuis-idee zeg maar. Zorg moet je dus gewoon zelf inkopen, maar er zijn wel afspraken. De huismeester waarschuwen is er daar eentje van, die was dus ook zeer boos dat dat niet gebeurd was.
Ja, ze heeft een alarm, dat lag onder haar bed , samen met de telefoon en haar bril, het nachtkastje lag ondersteboven. Waarschijnlijk is ze bij het naar bed gaan (ze was nog aangekleed) onwel geworden.
Ik zal vriendin in elk geval helpen met een klacht. Daar staat haar hoofd nu helemaal niet naar, maar een brief ondertekenen kan ze vast wel.

Tirza

tonny

tonny

10-08-2009 om 09:40

Succes met de brief tirza!

Da's tenminste iets wat je kunt doen!!

In de tendens iedereen zo lang mogelijk thuis te laten wonen, en niet ergens intramuraal, is het zeer, zeer belangrijk dat de 'ingekochte zorg' (brr) waterdicht en verantwoordelijk werkt!

Tonny

Asa Torell

Asa Torell

10-08-2009 om 13:43

Ja klacht

want er kan niet genoeg aan gedaan worden om dit voor andere mensen te voorkomen! Wat ontzettend slecht.
Mijn oma is ook eens door haar belkring in de steek gelaten, die er speciaal voor was om elke ochtend bij alle leden te controleren of er nog werd opgenomen. Wat mijn oma dus niet deed omdat ze te benauwd was om uit bed te komen. Maar dat waren nog vrijwilligers. Evengoed is mijn moeder nog wel even flink boos op ze geworden en toen mijn oma een jaar later echt dood was neergevallen werd ze binnen het kwartier gevonden dankzij de wel werkende belkring dit keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.