Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jennifer

Jennifer

14-10-2009 om 16:30

Melkweg amsterdam

Wie kan me vertellen wat voor een soort tent de Melkweg in Amsterdam is? Mijn zoon van 16 wil graag met vrienden naar een popconcert in De Melkweg. Ik ben niet bekend in Amsterdam en ken de Melkweg niet. Is het te vertrouwen om een paar jongens van 16 daar naartoe te laten gaan? Is er een goede verbinding vanuit Den Haag met de trein?
Dank alvast van een bezorgde moeder....
Jennifer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verbinding

de verbinding is uitstekend: trein naar CS, tram vanaf daar (1,2, of 5 meen ik, bij het verlaten van het cs de tramhalte rechts nemen, halte Leidseplein). Trams gaan tot na middernacht, nadien gaan er nachtbussen. En taxi's, maar over Amsterdamse taxi's zwijg ik liever

Melkweg is vziw (ik moet nu mijn gebrek aan ervaring opbiechten) een nette tent, maar ik denk dat de sfeer, en de netheid, erg van het publiek afhangt en dat hangt weer af van het soort band dat er komt. Maar op zich is de Melkweg een Amsterdams instituut waar verder vziw weinig rottigheid van vernomen wordt.
Het zit om de hoek van het Leidseplein, het grootste uitgaanscentrum van de stad. Drukte genoeg dus daar. Ook vrij veel politietoezicht, zou ik denken.

Een jongen van 16 naar de Melkweg laten gaan lijkt mij het probleem niet, mijn vraag zou wel zijn wat hij doet als het concert is afgelopen. Gaat er een nachttrein terug? (zie hiervoor de NS-site) of logeert hij in Amsterdam, en zo ja, waar?

Groeten,

Temet

Jennifer

Jennifer

14-10-2009 om 18:06

Band

Het gaat om de band All Time Low, ik ken ze niet maar mijn zoon vindt ze geweldig en wil met zijn vrienden erheen, in februari pas hoor maar ze willen al kaarten halen. Desnoods ga ik ze brengen en halen en vermaak ik me wel op het Leidsche Plein in de tussentijd...

Regenboog

Regenboog

14-10-2009 om 19:38

Prima

Melkweg is prima. Geen probleem. Ik ben in mijn leven al honderden keren in de Melkweg en Paradiso geweest, en heb nog nooit rottigheid meegemaakt.

Sarcas

Sarcas

15-10-2009 om 11:33

Info

Van de site:
"De Melkweg is één van de bekendste poppodia van Nederland en daarbuiten. Het bijzondere aan de Melkweg is de programmering. Vijf kunstdisciplines worden onder één dak verenigd: muziek, dans/theater, film, fotografie en mediakunst, waarvoor in vijf zalen en enkele kleine ruimtes concerten, dance-events, theater- en dansvoorstellingen, filmvoorstellingen, mediakunstpresentaties en foto-exposities worden georganiseerd.

De Melkweg is een non-profit organisatie, die al sinds 1970 bestaat. In dat jaar vond een Nederlandse theatergroep een verlaten melkfabriek in het centrum van Amsterdam. Met hard werken, idealen en 25.000 gulden toverde de groep de fabriek om tot een ontmoetingscentrum, in eerste instantie alleen voor de zomer. In de jaren zeventig groeide de Melkweg uit tot een begrip en ontwikkelde zich daarbij steeds meer inhoudelijk, ruimte biedend aan experimenten op het gebied van muziek, theater, dans en film. Op de benedenverdieping van het gebouw bevinden zich nu The Max (capaciteit 1.500) en de Oude Zaal (capaciteit 700) die vooral voor concerten en evenementen gebruikt worden. Verder zijn aan de Marnixstraat, aan de achterkant van het gebouw, de Fotogalerie en het Café-Restaurant gelegen. Op de tussenverdieping bevindt zich een multifunctionele mediaroom. Op de bovenverdieping bevinden zich de Cinema (90 stoelen), de Theaterzaal (112 stoelen) en de Tearoom.

De organisatie bestaat uit een algemeen directeur, een zakelijk directeur, een negental programmeurs en een tiental afdelingen. Minder dan 10 procent van de begroting bestaat uit (gemeentelijke) subsidies."

Ik weet dat er ook school (eind)feesten worden gehouden. Al met al een prima tent. En... het politiebureau zit er tegenover, op een paar meter afstand

Sarcas

De melkweg heeft idd een goede reputatie

..en wat ik ook nog bedacht: op loopafstand zit de Stayokay (voormalige jeugdherberg) bij het Vondelpark. Niet goedkoop en ik weet ook niet of je de hele nacht kan binnenkomen...maar misschien toch een idee...

Margriet*

Margriet*

15-10-2009 om 20:36

De melkweg

is Ok. Goede beveiliging etc. Ik heb er nog nooit vervelende dingen meegemaakt.

Ik zou het wel aandurven, maar goed woon al 20 jaar in Amsterdam en moet mijn nu nog jonge kk straks ook loslaten in het Amsterdamse uitgaansleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.