Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

30-04-2009 om 19:27

Melk op kloppen

hallo

ik wilde graag vragen of iemand weet hoe je het beste melk kunt op kloppen voor de koffie ??
ik weet dat je een melk op klopper hebt in de winkel, maar hoe doe je dat dan met de melk ???

stomme vraag ????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

30-04-2009 om 19:58

Ik doe het zo

Melkopklopper vullen met koude melk. Echt koud, anders lukt het niet.
Opkloppen, klopper eruit en beker in magnetron zetten tot de melk omhoog komt. (Ik laat 'm meestal nog op de laagste stand iets warmer worden)
Beetje roeren en bij de koffie lepelen.

tonny

tonny

30-04-2009 om 20:37

Ouderwets

gewoon een steelpannetje melk op een warmtebron zetten en lekker kloppen met de garde. Je kunt er al je dagelijkse frustraties in kwijt

Tonny

Omgekeerd

Hier laatst weer eens gedaan, en omgekeerd aan Brianna's methode: eerst de melk verhitten, dan opkloppen in zo'n klopper. In een steelpannetje met de garde gaat inderdaad ook, maar nog beter gaat het dan met een echte klopper, die ziet eruit als een platgeslagen zeefje.

Groeten,

Temet

Prulletje

Prulletje

30-04-2009 om 20:58

Hema

Bij kassa hebben ze melkkloppers getest. Die van de hema vond men het best.

Prulletje

Polly Shearman

Polly Shearman

01-05-2009 om 12:45

Staafmixer

ik lust geen melk, maar voor manlief en vrienden maak ik het altijd zo:

koude melk in een kom, opwarmen in magnetron, daarna vaniliesuiker erbij, en dan met de staafmixer bewerken, dan de koffie erbij en een snuifje kaneel, of chocolade op het schuim.

ze vinden het heerlijk!!

Eerst koud dan warm

Tegenwoordig ben ik een verwende bofkont met mijn Aeroccino (electrische opklopper van Nespresso) maar voorheen deed ik het zoals eerder beschreven: ijskoude melk eerst opkloppen (met een "officiële" klopper)en daarna pas in de magnetron. Echt, het resultaat is een stuk minder als je het andersom doet.

Ivanka10

Ivanka10

03-05-2009 om 15:26

Welke melk?

hoi hoi

ik heb de melkopklopper van de hema gekocht (die het beste uit de test kwam van kassa,, maar ik doe denk ik iets fout krijg geen schuim (als ik zo als in de bijsluiter 15 a 20 sec.klop gebeurt er niets) ik heb nu eerst opgewarmd en dan kloppen zal vanavond eens anders om proberen.

maar hoeveel sec. moet hij in de magnetron en welke melk is het best ? ik drink altijd half volle dus die hebben we altijd

help

Ivanka10

Ivanka10

03-05-2009 om 20:27

Ja gelukt!

hoi hoi

ik heb nu eerst oplkoppen gedaan , daarna in de magnetron en hopla schuim !!!

heerlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.