Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

11-02-2011 om 14:31

Meisjeskamer met stipjes/ruitjes,bloemetjes/etc

De kamer van mijn dochtertje (2) wil ik pimpen tot een leuke meisjeskamer. Haar kamer is 2,5 bij 3,5. Aan één lange kant, wit behang, zit een kastdeur (mooie deur met omlijsting) en iets verderop een nisje (roze behang) waar ik een soort van speeltafeltje in wil maken. Om de hoek zit een muur van 3,0 meter met in het midden een raam (ruim 1 meter breed). Dan een lange roze muur waar haar bed (stalenbed, volwassenmaat of peutermaat) tegenaan komt. Dan weer een korte muur waar een schattig whitewash kastje-met-dakje tegenaan staat en dus weer de deur in de hoek.

Het roze behang is niet knal en niet pastel. Helemaal effen. Van het witte behang heb ik spijt, dat is te saai. Maar hoe kan ik, zonder al te veel klussen de kamer wat leuker maken. Ik houd van de stippeltjes/ruitjes/bloemetjes/roze/rood look. Maar ik ben zo bang dat het niet echt uitkomt tegen het behang. Hoe pimp ik de muren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

11-02-2011 om 15:45

Half half?

Je kan misschien in 2 delen behangen? Bovenste deel gestreept, roze wit en onderkant gebloemd? Of ruitjes met bloemetjes gecombineerd? Op de scheidingsrand, die je ergens halverwege de muur doet (je kan zelf kiezen op welke hoogte dat goed uitkomt natuurlijk) zou je ook een lat kunnen bevestigen, je kunt die lat zelfs zo maken dat je er iets op kunt zetten, bijvoorbeeld een L-vormige lat met een randje van 2/3 cm. Als je de trends van nu ziet (pip of blond) dan is dat bonte (bloemetjes met ruitjes en streepjes gecombineerd) juist erg leuk.

Allemaal losse dingen

Ik denk dat de kamer van jouw dochter vergelijkbaar is met die van mijn dochter (ook 2). In die kamer zijn alle muren wit, plafond wit, whitewash-achtig laminaat en witte kast. Maar dan de accessoires, daar heb ik me heerlijk op uitleefd. Ik heb een paar lappen stof gekocht in het roze en rood (gestippeld/geruit) en daarvan heb ik gordijnen gemaakt, de lamp bekleed, een prikbord gemaakt. Ik heb rode ronde kleden op de grond gelegd, een rood/roze-dekbedhoes gekocht, een rood ikea-lack-tafeltje met 2 witte stoeltjes. Kapstokje bekleed met stof. Haar naam in rood/roze/gestippelde/geruite houten letters besteld. Bij de Hema hadden ze bij de slingers/ballonnen-afdeling roze/rode harten-slingers. Die harten zijn van karton, die heb ik los geknipt en die heb ik voor het raam gehangen en ook een paar aan de muur. Ik heb me echt helemaal uitleefd (en van te voren zei ik dat mijn dochter nooit een roze kamer zou krijgen ).

Kortom, de kamer oogt helemaal rood/roze maar dat zijn alleen maar losse dingen.

Hibiscus

Hibiscus

11-02-2011 om 15:52

Muurstickers

Zou je daar iets mee kunnen op dat witte behang? Ik heb geen idee hoor, nooit zelf gedaan, maar dat lijkt me een makkelijke manier om de muren op te leuken.

En dan een bloemen- of stippendekbed met kussentjes

Ik heb pas een foto gezien van allerlei grote stippen op een witte muur, zag er heel leuk uit. Volgens mij via Funda dus dat kan ik denk niet meer terug vinden.
Dochter heeft een kamer met rood, bloemen en stippen, het hoort niet bij elkaar maar ik heb zelf een quilt gemaakt waarin alle kleuren en patronen terug komen, dat maakt er wel een mooi geheel van. Ik heb trouwens weinig verschillende kleuren gebruikt, voornamelijk rood en creme met wat groen en roze erbij.

De muren heb ik heel rustig gelaten.

Hibiscus

Muursticker

heb ik inderdaad ook nog. Deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30167574.

Fiorucci

Fiorucci

11-02-2011 om 17:31

Kwantum enzo hebben ook muurstickers in het assortiment!

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 21:56

Muurstickers

Muurstickers zijn toch voor een (geverfde) muur en niet voor een behangen muur?
Je kunt misschien leuk cadeaupapier kopen en daar vormen uitknippen. Die kun je weer op het witte behang plakken.

Vera

Chippie

Chippie

11-02-2011 om 22:53

Wat ik eigenlijk bedoel

Ik zit te denken om de witte muren eventueel te sausen. Maar in welke kleur dan. Rood lijkt me iets té. Of misschien een soort van lambrisering van rood/met/witte/spikkeltjes behang.
Maar waar ik vooral bang voor ben is dat het een niet/bij/elkaar/passend/zooitje wordt. Dat soort kamertjes zien er altijd zo nonchalant-niets-past-bij-elkaar uit maar ondertussen klopt het helemaal. Wie kent de trucs?

Maxime.M

Maxime.M

12-02-2011 om 00:04

Kleurenpalet

"nonchalant-niets-past-bij-elkaar uit maar ondertussen klopt het helemaal" heeft denk ik te maken met het gebruik van een kleurenpalet. Dus als je 4 of 5 kleuren kiest en zorgt dat wat je ook doet of koopt, die kleuren terugkomen, dat je dan een harmonieus geheel krijgt? Bestudeer die kamertjes maar eens die je ziet in magazines, of gewoon de patronen van Pip en Blond. Je ziet veel kleuren terug komen. En wat let je om gewoon zo'n kamertje grotendeels na te apen? Koop of leen een paar ariadnes?

Fiorucci

Fiorucci

12-02-2011 om 07:23

Die witte muur

Ik zou behang van Pip overwegen voor die witte muur. dan heb je in een keer het effect wat je zoekt!
www.pipstudio.com

Fiorucci

Fiorucci

12-02-2011 om 07:24

Vera

Ik gebruik dergelijke stickers ook op behang.

Vera*

Vera*

13-02-2011 om 11:27

Fio

Dan ben ik weer wat wijzer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.