Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meisjesboeken

Hier in Schotland) liggen zo'n 25 meisjesboeken van het "Olijke tweeling" genre. Ik denk niet denk dat mijn eventuele kleindochters ooit Nederlandse boeken zullen gaan lezen, dus moeten ze weg. Bij het oud papier vind ik zonde dus wil ik ze meenemen naar NL. Kan ik deze bij een kringloopwinkel afleveren of weten jullie nog een ander "goed doel" ?
NOg een andere vraag. Hier hebben we veel charity shops en weet je precies waar de opbrengst voor is, maar waar gaan de winsten van een kringloopwinkel eigenlijk naar toe ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2011 om 02:08

Is er in gb geen marktplaats?

Heb je in Groot Brittannië geen Marktplaats-achtig iets? Er zullen toch wel meer Nederlanders wonen die graag een Nederlands boek voor hun dochters kopen? Met 25 boeken reizen, zuiver om ze weg te brengen, is nogal wat

Volgens mij

maar dat is een aanname maakt een kringloopwinkel geen winst maar is het kosten dekkend.

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 12:05

Manda

Manda, hier zit een kringloop die hun winst besteed aan goede doelen.

Shonagh

Shonagh

27-06-2011 om 18:14 Topicstarter

Kaaskopje

Nee ik ga echt niet op het vliegtuig met de boeken hoor, in september ga ik weer met de auto.
Een verkoopsite (E-Bay of Gumtree hier) is een goede, nooit aan gedacht, een leuke handeltje voor dochter.
De jongensboeken ben ik allemaal wel kwijtgeraakt in het Nederlandse circuit hier, maar ik ken helemaal geen (meestal half NL/ half Schots) meisjes die behalve het (een beetje) kunnen spreken ook Nederlands kunnen lezen.

Hollandse club

Waag eens een mailjte naar de Hollandse club. In Londen heb je de PWA-school, daar kunnen ze allemaal Nederlands lezen.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

28-06-2011 om 13:13

Hier een tweetalig meisje van 7

maar we wonen wat ver weg (Z-Londen, jullie wonen toch in Schotland)? 25 boeken versturen gaat handenvol geld kosten, denk ik. Je lokale Nederlandse vereniging of school is idd een goed idee.

Shonagh

Shonagh

29-06-2011 om 00:11 Topicstarter

Reactie

Ik ben vrij actief in de Nederlandse gemeenschap hier, maar een georganiseerder NL club of school is hier (Glasgow) niet. In dit NL circuit raak ik ze dus niet kwijt.
Engelandvaarder, als je echt geinteresseerd bent, wil ik weleens kijken wat opsturen kost, het hoeven natuurlijk geen 25 boeken te zijn :o) Binnen de UK vallen de portokosten wel mee hoor.
We zijn 3 weken geleden nog met de auto naar Londen geweest.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.