Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama van Jesse

Mama van Jesse

26-05-2010 om 20:02

Maxicosi op de voorstoel

Dag,

Ik wil mijn tweede kindje graag in de maxicosi op de voorstoel van mijn Peugeot 307SW vervoeren.

Ik heb dit geprobeerd maar krijg de gordel er niet omheen. Die lijkt wel te kort. Na veel gesjor lukt het net, maar dan staat de maxicosi in een vreemde hoek, voor mijn idee.

Iemand hier ervaring mee? Iemand die weet of het kan in deze auto en wat ik eventueel niet goed doe?

ALvast bedankt, MamavanJesse.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

26-05-2010 om 21:36

Stoel naar achteren?

mijn eerste gedachte: misschien moet je die voorstoel wat naar achteren verschuiven, het lijkt mij dat je dan 'meer gordelruimte' hebt.

Puck

Puck

26-05-2010 om 21:47

En denk erom

Ce veiligste manier is nog steeds achterin. Als je je kind toch persé voorin wilt vervoeren denk er dan wel om dat je de airbag door de garage uit laat schakelen.

liora

liora

26-05-2010 om 23:17

Hoi,

Ik dacht eerst ook dat de gordel te kort was (andere auto, maar zelfde probleem). Vond het een enorm gedoe waarbij het ontzwangerzweet me steevast uitbrak.

Inderdaad moet je de stoel zo ver mogelijk naar achter zetten.

Grappig genoeg kreeg ik er echt steeds meer handigheid in (echt waar) en begreep ik op het laatst al totaal niet meer waarom ik het ooit lastig vond.

Oh ja, het werkt het beste als je het hengsel omhoog klapt, want als het naar achter zit maakt dat de mc langer. Ook is het veel makkelijker zonder zonnekap.

Verder is het volgens mij superveilig! Bovendien ook fijn want een kleine baby wil je graag kunnen zien. Puck, het allerveligst is natuurlijk om je baby helemaal niet in de auto te vervoeren. Maar ja, je wil toch nog weleens ergens heen lijkt me.

Liora

Puck

Puck

27-05-2010 om 09:26

Liora?

Ik snap niet zo goed waar je zure opmerking voor nodig is. Heb ik ergens gezegd dat voorin vervoeren onveilig zou zijn en dat niet vervoeren beter is? Ik geef alleen aan dat achterin veiliger is dan voorin en dan kan jij wel vinden dat voorin superveilig is, maar instanties die dat testen die lijken me dat beter te weten dan jij.
Overigens gingen ook mijn jonge babies gewoon achterin, dan maar even wat minder zicht, maar ja dat zal je dan ook wel erg onveilig vinden.
Liora, de airbag uit laten schakelen is trouwens een must als je je kind voorin vervoert. Als je dat niet doet zijn de gevolgen echt ernstig bij een aanrijding.

Puck

Puck

27-05-2010 om 11:20

Spiegeltje

Er zijn trouwens ook spiegeltjes die je aan je binnenspiegel kunt bevestigen zodat je je kind achterin ook kunt zien. Dat werkte wel redelijk vond ik.

Maxime.M

Maxime.M

27-05-2010 om 12:04

Voorin

ik heb mijn kinderen altijd voorin vervoerd hoor, vond ik veel prettiger, om de kleine te kunnen zien. Eerst in een auto die nog helemaal geen airbag had en later dus wel, maar deze was uitgeschakeld.

Maxime

Guinevere

Guinevere

27-05-2010 om 13:26

Die beugel

Liora, ik hoop dat je die beugel na het vastzetten van de gordel weer omhoog zet. Die maakt deel uit van de "veiligheidskooi" van de maxi-cosi.

amk

amk

27-05-2010 om 15:19

Achterruit

dat tweede spiegeltje moet dan ook op de achterruit zodat je via je gewone achteruit kijk spiegel en dat spiegeltje in de cosi kijkt.

liora

liora

27-05-2010 om 21:27

Guinevere

Om de maxicosi goed vast te zetten, moet het hengsel juist omhoog. Tijdens het rijden wordt eveneens geadviseerd het hengsel omhoog te houden. Ik hoef dus niks terug te klappen.

Mama van Jesse

Mama van Jesse

27-05-2010 om 22:01

Dank

voor de praktische tips, ik zal het nog eens proberen.

Uiteraard schakel ik de air-bag dan uit. In deze auto kan ik dat zelf met de sleutel doen.

Ik heb nog een sping-in-het-veld peuter van 3, en die zit achter de passagiersstoel in een stoel. Die hou ik via een spiegel in de gaten. Ik wil mn peuter aan de stoepkant houden, qua zitten, aan de wegkant vind ik nog niet vertrouwd.
De baby zie ik nu dus helemaal niet en dat vind ik onprettig. Ik hoef niet ontzettend ver, maar heb er liever het zicht op, vandaar mijn vraag. Ik vond het gek dat ik het niet voor elkaar kreeg, maar ga het met jullie tips nog eens proberen, bedankt!!

Groet, MamavanJesse

mirreke

mirreke

28-05-2010 om 14:00

Ook voor

Kleine babies gingen bij mij altijd voorin. Tuurlijk Airbag uit, maar dat is logisch. NIet alleen voor mezelf, zodat ik uk kon zien, maar ook voor het kindje. Voor kleine babies is het heel belangrijk om hun moeder te kunnen zien. Daarom snap ik ook geen bal van die kinderwagens waarin de baby naar voren 'kijkt' als hij ligt. En dan nog met een kap erover. Zo vreemd. Kind kan jou niet zien en jij kan kind niet zien.
Oh, mama van Jesse, bij mij scheelde het ook behoorlijk als ik de stoel helemaal naar achteren schoof. Wel weer wat minder voor degene die achter de passagierstoel zit, dat wel...

angel3

angel3

30-05-2010 om 13:07

Mama van jesse en mirreke

Mama van jesse hoezo heb je je kind aan de stoepkant? ik neem toch aan dat je het kinderslot erop hebt zitten? je kunt dan alsnog toch kind aan de stoepkant uit laten stappen ook al zit ie aan de andere kant?
Toen kinderen beide in een gewone stoel zaten had ik wel de jongste aan de passagierskant omdat ik dan makkelijker contact had (even omkijken of iets aangeven)

Mirreke: mijn kind wilde helemaal niet naar mij kijken in de kinderwagen! die wilde voor zich uit kijken naar de wereld. Zoveel kinderen zoveel wensen.
Ik had zo n kap met een raampje erin dus kon kind prima zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.