Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

een moeder

een moeder

13-07-2009 om 11:54

Marktplaatsvraagje: prijsopdrijving?

Wij hebben niet veel ervaring op marktplaats, vandaar deze vraag, misschien een les voor de volgende keer.
Onze dochter heeft geboden op iets op marktplaats. Huidige eigenaar wil er 30 voor hebben, advertentie staat al er al meer dan een maan op, dochters bod is het 3e, tussen de andere boden zat steeds een klein bedragje. Laatste bod dateert van ruim 2 weken geleden. Dochter heeft 20 geboden (was ook haar uiterste prijs wat het haar waard was), was 1 euro hoger dan het 2e bod en ineens wordt ze nu 7 euro overboden, nog geen dag later, terwijl daarvoor maar weinig gebeurde.
Wat denken jullie, prijsopdrijving? Dochter biedt in ieder geval niet meer, want meer was het haar niet waard, omdat er ook nog verzendkosten bijkomen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
een moeder

een moeder

13-07-2009 om 12:46

Pandia

Inderdaad, daar zat ik ook aan te denken.
De bieder heet trouwens webverkoper. Zegt dat iets?

Tijgeroog

Tijgeroog

13-07-2009 om 13:07

Bod laten staan

Ik zou het bod ook laten staan, dan merk je vanzelf wat er gebeurt. En ondertussen verder kijken naar een alternatief.
Ik heb er zelf nogal moeite mee om meteen maar beschuldigingen van prijsopdrijving te doen. Ik heb zelf een keer iets via marktplaats verkocht, waarbij een paar verschillende mensen achter elkaar boden, steeds een beetje hoger. Vervolgens verwijderde de een-na-laatste bieder haar bod, prima allemaal. En stuurde mij een erg onvriendelijk mailtje waarin ik ook van prijsopdrijving beschuldigd werd. Jammer, dat dat zo klakkeloos aangenomen werd.

MaximeM

MaximeM

13-07-2009 om 13:35

Laten staan inderdaad

Hoi,

Gewoon bij het bod blijven wat je in je hoofd had, als het echt prijsopdrijving is dan neem je als verkoper ook het risico dat mensen afhaken bij een hoger bod, en dan hebben ze niemand om aan te verkopen.
Soms wil een mailtje naar de verkoper toe wel eens helpen. Dus mailen welke prijs je ervoor wilt hebben en hoe jullie het eventueel kunnen laten opsturen/ophalen/bekijken...zoiets...? Als je wat persoonlijker reageert heb ik de indruk dat het vaak wat serieuzer wordt genomen.
Ik heb ooit eens een hele inboedel na overlijden verkocht op marktplaats en werd gek van de biedingen die geen biedingen bleken te zijn. Dus ik ging in op hun bod, maar dan hoefden ze het ineens niet meer (zonder ooit iets gezien te hebben) die mensen bleken over al en nergens op te bieden (ik verkocht een bed en zag dat die persoon op wel 10 bedden had geboden) erg lastig voor de verkopende partij.

Maxime

Margriet*

Margriet*

13-07-2009 om 13:49

Mijn tip

niet bieden maar direct contact opnemen met de verkoper als je ergens in geinteresseerd bent. Zo gebeurt het ook bij wat ik aanbied. Mensen mogen voor de vorm bieden, maar als ze geinteresseerd zijn mailen of bellen ze wel direct.

Zo heb ik het snelst gehandeld op marktplaats.

mirreke

mirreke

13-07-2009 om 18:11

Rechtstreeks mailen of bellen

Ik doe nooit een bod op Marktplaats, ik mail altijd naar de verkoper of ik bel als er een nummer bijstaat. Ik geef dan aan dat ik het wil hebben voor dat en dat bedrag en dat ik het direct kom ophalen (bijvoorbeeld). Als het er nog is krijg ik het vrijwel altijd.
Ik raad je dochter dus aan te bellen of te mailen.

een moeder

een moeder

13-07-2009 om 21:12

Bedankt

Bedankt voor jullie tips, we hebben zojuist gemaild, er staat geen tel. nr. bij :dit is het bedrag en we halen het binnen een dag op, dan.
Blijft wel nog dat rare bod staan van webverkoper dat 7 euro hoger ligt. Enfin, voor de volgende keer weten we beter.
En normaal denk ik helemaal niet aan prijsopdrijvingen of zo, maar dit bod viel zo uit het niets met een rare naam en dan ook nog eens veel hoger, dat ik het niet helemaal vertrouw.

een moeder

een moeder

14-07-2009 om 08:46

Raad eens?

Er is gereageerd op onze mail, dochter krijgt ze voor haar eigen bod! Vanavond gaat ze het halen.

mirreke

mirreke

16-07-2009 om 14:35

Mooi zo! en:

weer wat geleerd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.