Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marie L

Marie L

26-01-2010 om 09:14

Marktplaats etiquette

Wat vinden jullie? Stuur je iedere bieder op marktplaats een berichtje als je liever wacht op een hoger bod?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minka

Minka

26-01-2010 om 09:20

Afhankelijk van serieus bod

Als het een belachelijk laag bod is, dan reageer ik niet meer. Man had bijvoorbeeld een keyboard te koop staan, minimaal 200 euro (was al een koopje) en daar werd een bod van 25 euro op uitgebracht. Daar reageer ik niet meer op en ik verwijder hem. Net als een bod van 1 euro op een wii spel dat nog in de winkel verkrijgvbaar is. Ligt het bod niet zover van de vraagprijs af, dan reageer ik wel.

Linda99

Linda99

26-01-2010 om 09:20

Nee

Dat is niet gebruikelijk. Heb het in mijn 4 jaar MP-ervaring ook nog nooit meegemaakt en ik koop en verkoop daar regelmatig iets.

Puck

Puck

26-01-2010 om 09:21

Ligt eraan

Als ik een bod persoonlijk via de mail krijg dan ga ik wel direct in onderhandeling. Biedt iemand alleen maar via de knop "bieden" dan laat ik dat rustig staan en mail niet terug.

Linda99

Linda99

26-01-2010 om 09:22

Wat ik trouwens wel doe

Ik krijg ook vaak een bod via mail en daar reageer ik wel altijd meteen op. Maar emt de biedingen wacht ik op een bod wat ik acceptabel vind.

Salie

Salie

26-01-2010 om 16:29

Ja en nee

Als ik een bod krijg, dan laat ik die lekker staan tot ik het acceptabel vindt. Meestal krijg je ook via de mail de nodige biedingen en vragen wat je er voor wilt hebben. Die meldt ik altijd netjes dat ik nog even afwacht, omdat ik soms geen idee heb wat ik er echt voor zou kunnen krijgen.

Ik had laatst een bod gedaan op een kinderfietsje. Kreeg een mail dat ze akkoord waren en wanneer ik kon komen. Ik mail, binnen een uur, terug. In die tussentijd was een hoger bod uitgebracht. 5 euro meer dan ik. Vervolgens hoor ik niks meer en na twee dagen wordt mijn bod verwijderd met de mededeling dat ik niet op de mail reageer. Ja, ik ben gek, hij is gewoon ingegaan op die andere bieding. Op zich begrijpelijk hoor, maar mail me dan even dan ben je eerlijk.
Gr. Salie

Marie L

Marie L

26-01-2010 om 18:02

Eerste bod was niet serieus

Het eerste bod dat ik nu binnen kreeg, vond ik echt te laag. Ik vroeg me alleen af of het wel of niet netjes is om te laten weten dat je wilt wachten op een hoger bod. Dat is inmiddels binnen dus ik wacht nog heel even met reageren.

Overigens mail ik wel altijd een verkoper i.p.v. te bieden. Ik vind dat gewoon prettiger. Ik heb het ook nogal eens gehad dat ik als verkoper een bieder mailde om te zeggen dat zijn/haar bod ok is, nooit meer iets hoorde.

Jakiro

Jakiro

26-01-2010 om 20:19

Waarom?

Ik vraag me echt af waarom mensen biedingen verwijderen die naar hun idee te laag zijn.
Ik irriteer me daar mateloos aan en ben dan ook niet bereid om hoger te gaan bieden.
Terwijl als het bod blijft staan en er een hoger bod komt, ik wel eventueel wel bereid ben om een hoger bod te doen.
Als je een minimaal bedrag voor je artikel wil, geef dat dan aan in je advertentie en vink het ook nog eens aan in de opties (bieden boven € x,xx)
Zo had ik een poosje geleden geboden op een advertentie die al 3 maanden stond, met 0 biedingen. Dus ik doe een bod, wordt zonder bericht verwijderd. Ik doe hetzelfde bod nog een keer, weer verwijderd. Toen werd het een spelletje en heb ik 11x hetzelfde bod gedaan. Tot ik een boos mailtje kreeg...
Na 2 maanden kreeg ik weer een mailtje, of ik het alsnog voor dat bedrag wilde kopen: Nee dus....., ik had allang wat beters voor goedkoper.
Jakiro

Jakiro

Jakiro

26-01-2010 om 23:24

In mijn geval

Ging het om een Kipling rugzak, waar ik € 25,00 op bood.
Jakiro

Asa Torell

Asa Torell

27-01-2010 om 09:54

Ik krijg best vaak zulke berichtjes

bijvoorbeeld: ik heb 7,50 geboden en krijg dan een berichtje dat ze er e 10 voor willen hebben. Ik ga daar dan soms ook mee akkoord. Dus ik denk dat zo'n bericht wel zin kan hebben als iemand al in de richting van je gewenste bedrag biedt.
Zelf wacht ik meestal gewoon af of er hogere biedingen komen. Ik stuur pas een berichtje als ik akkoord ga met het bod.

Asa Torell

Asa Torell

27-01-2010 om 12:21

Pelle

Marie zegt niet dat het bij haar om een onzinbieding gaat, wel dat ze het bod duidelijk te laag vindt. Dat is niet per se hetzelfde. Evengoed zou ik in haar geval niet mailen. De bieder merkt vanzelf wel dat ze afwacht .

Asa Torell

Asa Torell

28-01-2010 om 21:29

Pelle

Ja, maar ik had de indruk dat die weer op de posting van Marie L reageerden.

Vic

Vic

30-01-2010 om 11:04

Proberen mag wel?

Stel dat in de advertentie wordt gezet 'vaste prijs 300 euro' of 'biedingen vanaf 300 euro', en je ziet dat het al een maand staat zonder biedingen, is het dan heel asociaal om 200 euro te bieden? In dit geval vind ik 300 ook best een stevig bedrag, voor dat geld heb je het betreffende artikel nieuw bij Ikea.

Puck

Puck

30-01-2010 om 12:15

Tuurlijk vic

Natuurlijk mag proberen wel, alleen als je een gepikeerd iemand treft kun je je voorbereiden op een pissige mail of dat je bod zonder pardon weggehaald wordt. Maar ja, dat is dan niet jouw probleem. Je kunt ook de verkoper mailen en uitleggen dat je er echt max 200 euro voor wilt geven omdat je een vergelijkbaar artikel bij Ikea nieuw haalt voor zijn vraagprijs. Direct in onderhandeling gaan viade mail werkt vaak beter is mijn ervaring.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.