Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

28-10-2009 om 15:56

Marktplaats Bieder reageert niet op mail.

Hoi,

Wat is dat toch met Marktplaats? Ik heb er nu een advertentie op staan. De hoogste bieder mailde ik vorige week dat hij het ding mocht komen halen voor 20 euro meer dan hij had geboden (nog even uitonderhandelen), geen reactie. een dag later werd hij overboden en mailde ik de hoogste bieder dat hij hem mocht halen. Beiden hebben tot op de dag van vandaag nog niet gereageerd. De hoogste bieder bood op maandag en kreeg mijn antwoord ook op maandag. Hoe lang zal ik wachten?
Ik vind het zo stom. Als ze zich hebben bedacht, kunnen ze me dat toch ook laten weten?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

Mensen die alleen bieden, en niet bellen of mailen, neem ik nooit serieus. Een bod is zo gedaan, daadwerkelijk belangstelling hebben is heel iets anders.

Oooo vandaar!

ik bied wel eens maar hoor dan nooit een reactie, nu snap ik waarom (terwijl mijn bod wel serieus is)

Ik dacht juist dat het bieden bedacht was om mensen tegen elkaar op te laten bieden, biedt er bijna niemand, dan neem je toch contact op als verkoper?

Maar dan..

Als je contact opneemt als verkoper hoor je van de bieder niets meer....zie liora's ervaring.

Bastet

Bastet

28-10-2009 om 18:12

Ik reageer wel

Mijn ervaring is dat als mensen bieden,het in 50% vd gevallen wel degelijk serieus is!Dus ik reageer kort,ik vraag eerst of ze nog belangstelling hebben.
Groetjes,bastet

Tink

Tink

28-10-2009 om 18:26

Niet altijd hoor

Pas nog vlotjes iets verkocht nadat ik meteen gereageerd had op het bod van de koper.
Ik ben er wel achter dat niet iedereen dagelijks zijn/haar mail checkt. En soms komen de mailtjes in de spambox terecht dus dan kan het ook zijn dat mensen het niet zien.

Tink

Tink

28-10-2009 om 18:27

En oja

Als ik zelf op iets bied, stuur ik er altijd een mail achteraan. Of ik mail meteen, en doe het bod per mail.

Herfstvakantie

Het zou ook nog kunnen dat de mensen op vakantie zijn omdat het herfstvakantie is, sommige reageren gewoon niet als ze ervan afzien of inmiddels al voorzien zijn.
suc6 met de verkoop groetjes krulleke

Rafelkap

Rafelkap

28-10-2009 om 19:20

Belangstelling

Wat ook hinderlijk is: laatst deed iemand een goed bod voor onze oude tv, die mailde ik, hoor ik niks, na een paar dagen automatisch bericht dat bod is ingetrokken wegens geen belangstelling meer... grr.

Soms kun je haast hebben

ik doe vaak ook meerdere biedingen: sommige mensen willen dagen wachten totdat ze besluiten aan wie ze het ding willen verkopen. Ook moet je anders voortdurend in de gaten houden of je niet overboden wordt. Je loopt ook het risico dat je overboden wordt en dat het voorwerp dan vrijwel meteen aan de hoogste bieder wordt verkocht zonder dat je de kans kreeg om een nog hoger bod te doen. Ook ik heb de ervaring dat sommige verkopers niet meer reageren. Meestal wil ik na een dag of twee toch wel weten of ik het ding kan kopen.

Ik trek wel altijd netjes het bod weer in bij de andere aanbieders. Kreeg laatst wel een heel pissig mailtje van iemand om die reden. Ik vind het echter een beetje bij het marktplaatsspel horen. Je moet niet te hooggespannen verwachtingen hebben als verkoper en ook bereid zijn dingen eventueel na een tijd opnieuw aan te bieden.

liora

liora

28-10-2009 om 21:09

Vreemd hoor

Hoi,

Ik bied heel vaak op een advertentie, en ben dan echt serieus! Als ik niks hoor, mail ik er vaak nog wel achteraan. Ik vind bieden buiten de advertentie om soms een beetje oneerlijk juist, want je ontneemt de verkoper de kans op een hoger bod.

Nou goed, weer wat geleerd. Ik heb beide bieders nog gemaild, eentje reageerde dat ze echt haar hoogste bod heeft gedaan, de ander reageerde niet. Ik heb de advertentie nu verwijderd en zet hem er over een weekje wel weer op.

Liora

Tink

Tink

28-10-2009 om 21:23

Liora

"vind bieden buiten de advertentie om soms een beetje oneerlijk juist, want je ontneemt de verkoper de kans op een hoger bod."
Dat vind ik onzin, het is nog altijd de keus van de koper of hij ingaat op mijn bod per mail. Gaat hij er niet op in dan loopt hij ook de kans om het voorwerp niet meer te verkopen, er kan nl. ook géén bod meer komen. En hij kan ook nog terugmailen dat hij niet akkoord gaat met mijn bod en meer wil hebben. Waarna het weer aan mij is om daarop in te gaan of niet

Bovendien, als ik mail is het meestal om meer info te vragen (bv. laatst bij een broekje voor mijn jongste, de exacte maten, om te kunnen vergelijken met andere kleertjes). Dan heb je al contact en dan is mijn volgende mail vaak meteen een bod, als ik geïnteresseerd ben.

Advertenties tussendoor verwijderen doe ik dan weer nooit, zolang het bod er staat, is het zichtbaar en heb je kans op een hoger bod

liora

liora

28-10-2009 om 22:49

Tink

Hoi Tink,

Als je ziet dat een hoogste bod er al vijf dagen staat, is het niet meer zoveel waard lijkt me.

Ik begin weer even fris!

Liora

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-10-2009 om 22:57

Tja

Tja, Marktplaats is gewoon een prikbord. Niet meer en niet minder.
Je vraagt 'wat is dat toch met Marktplaats'? Nou, met Marktplaats is helemaal niets. Je bedoelt eigenlijk: 'wat is dat toch met sommige mensen?' Een aangezien zo ongeveer heel Nederland wel eens iets koopt of verkoopt via Marktplaats, weet je dus ook dat het wel eens anders kan lopen dan je graag wilt.
Wil je een échte veiling, waar een bod bindend is, overweeg dan om je spullen op ebay te zetten.

Puck2

Puck2

29-10-2009 om 09:15

Bij marktplaats maak ik me nergens meer druk over

Ach, als je je bij Marktplaats op gaat winden over alles wat anders gaat dan je zelf zou doen dan heb je geen leven. In het begin verbaasde ik me ook over sommige mensen, nu kan ik me er totaal niet meer druk om maken. Het heeft wel tot gevolg dat ik er zelf ook wel wat makkelijker in wordt. Als ik ergens op geboden heb en ik krijg 4 dagen geen reaktie dan laat ik het ook voor wat het is en kijk verder. Krijg ik daarna alsnog een reaktie, tja dan kan het zijn dat ik ineens geen interesse meer heb. En sommige mensen zijn gewoon vreemd. Ooit eens iemand die 5 euro bood voor ons gehele keukenblok. Ik hoefde er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar dit was wel errug minimaal. Dus ik heb het bod verwijderd met het vriendelijk verzoek dat bij oprechte interesse ik een serieus bod in overweging zou nemen. Kreeg ik een pissige mail terug waar ik het lef vandaan haalde om het bod te verwijderen, er stond toch bieden dus alles mocht. Tja, jammer dan hoor. Wat ik wel ergerlijk vond: hetzelfde keukenblok, maten doorgegeven, meneer zou komen kijken. Lijkt serieus en ik geef aan dat er nog meer kopers zijn die ik afgezegd hebt omdat hij aangaf het te willen kopen als het gaaf was. (dat was t dus ik maakte me geen zorgen). Komt meneer, meet nog eens op, komt op dezelfde maten uit en zegt dan, nee het past toch niet, ik zie ervan af. Of een meneer die achteraf verhaal komt halen omdat de gameboy die hij kocht kapot was. Ja hallo, dat stond met grote letters expliciet in de advertentie en bij het ophalen heb ik hem ook laten zien wat er kapot aan was.
Maar eerlijk gezegd zijn mijn meeste ervaringen met Marktplaats wel goed en zijn de meeste mensen waar ik "zaken mee heb gedaan" gewoon eerlijk en oprecht.

Maxime.M

Maxime.M

29-10-2009 om 09:53

Minimaal bod

Hoi,

Ik las onlangs op marktplaats dat ze een nieuwe optie hebben ingevoerd bij de optie Bieden, en dat is een minimaal bod. Dus bij het keukenblok van hierboven kan je dan aangeven dat je wel wilt laten bieden maar dat het minimale bod 100 euro moet zijn ofzo.

Maxime

Puck2

Puck2

29-10-2009 om 10:49

Mensen negeren minimaal bod

Maxime, er stond ook een minimaal bod bij, maar mensen negeren dat. Als ik zie bij hoeveel advertenties een minimaal bod staat en wat er dan toch onder geboden wordt, dat is meer dan de mensen die zich er aan houden. En ook als er staat onzinbiedingen worden verwijderd dan zie ik toch regelmatig nog een onzinbieding voorbijkomen.

Jessica de Vries

Jessica de Vries

29-10-2009 om 10:58

Reageren

Soms gaat het snel met marktplaats, soms tijden niet. Als er een bod gedaan wordt reageer ik zodra ik het zie, hoor ik niets meer terug dan mail ik na een paar dagen nog eens met de vraag: heb je nog belangstelling. Dan krijg je meestal wel antwoord, zo niet, jammer dan, is het voor een ander. Dat is nou eenmaal het spel op Marktplaats.

Jessica de Vries

Jessica de Vries

29-10-2009 om 11:04

Lachen trouwens

Was ik laatst met iemand aan het heen en weer mailen over wat stenen van verbouwing overgebleven, al drie of vier keer over en weer gemaild (dus met echte mailadressen niet via marktplaats meer), krijg ik plots een mailtje:

'ja, niets meer van je laten horen, he, rot jij maar op met die stenen van je'. Kennelijk had meneer geen zin meer in die stenen en wist-ie geen nette manier om het te zeggen....

Was de stenen een week later kwijt aan iemand die meer bood.

notje

notje

29-10-2009 om 11:41

Nog even uitonderhandelen?

Misschien zit hem daar de kneep.Degene die een bod heeft gedaan zit misschien al aan zijn budget.Jij vraagt er nog € 20 meer voor dan zijn bod.Misschien heeft hij daar geen zin in.Dan nog vind ik dat iemand even kan reageren,maar toch.
Mijn ervaringen zijn hetzelfde,ook dat mensen niet komen om iets af te halen.Maar er zijn ook genoeg mensen die het wel netjes afhandelen.Een beetje pech dit keer.
groet Notje

liora

liora

29-10-2009 om 11:46

Bieden vanaf

Hoi,

Bieden vanaf kun je niet onder zitten, kan technisch niet. Ik denk Puck dat je in de wat bent met de vraagprijs.

Ik heb de advertentie eraf gehaald en zet hem er volgende week weer op.

Ik heb al jaren ervaring met Marktplaats, maar dit viel me nogal tegen. Twee bieders met een redelijk bod, die beiden niet reageren!

Verder alle reacties die zeggen dat iedereen het recht heeft het spel te spelen zoals hij wil: ja duh, en ik heb het recht dat in sommige gevallen onfatsoenlijk te vinden!

Liora

Zoveel mensen zoveel wensen

Tja, mijn ervaringen met marktplaats zijn dat iedereen zijn eigen regels hanteert. De ene verkoper reageert niet op je bod omdat hij graag persoonlijke mailtjes ontvangt. De ander reageert niet op mailtjes omdat hij graag heeft dat je via marktplaats biedt... Sommige mensen bieden op van alles, zelfs als er al "gereserveerd" bij staat. En sommige mensen zijn inderdaad pissed als je niet op hun bod van 5 euro voor een complete keuken reageert.
Marktplaats blijft een vrijplaats en regels worden niet al te nauw nageleefd. Over het algemeen tref ik serieuze kopers en verkopers en de "bagger" die erbij hangt neem ik dan maar voor lief.
n@nny

inky

inky

29-10-2009 om 16:25

Mijn motto is

een ander behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. In ieder geval de basale fatsoensnormen hanteren zullen we maar zeggen. Dus als je vraagt wat iemand er minimaal voor wil hebben en je vind het teveel: even netjes laten weten. En als je op iets biedt en het wordt aan je verkocht: afnemen. Of binnen een dag laten weten dat je het toch niet wilt.
Ik merk ook steeds vaker dat iemand iemand een bod doet en als je laat weten dat je het graag wilt verkopen niets meer laat horen (ik herken het zeker Liora). Kan bij het spel horen, maar ik vind het onbeschoft. Maak me er overigens niet druk om, daarvoor is het dan weer te onbelangrijk.

liora

liora

29-10-2009 om 18:17

Pelle

Wat maakt het uit dat mijn mailadres dan zichtbaar is? Ik begrijp je point niet.

Bibi72

Bibi72

29-10-2009 om 20:58

Herkenning en mailadres(pelle)

Ook hier herkenning, ik (ver)koop best veel via marktplaats, en de laatste tijd gebeurd het wel steeds vaker dat er niet gereageerd wordt als je een mail stuur na een bod!
Pelle, je kan ook gewoon via de advertentie mailen, volgens mij ziet de verkoper dan je mailadres niet (dus niet antwoorden op de mail van de verkoper, maar via "mail de verkoper" bij de advertentie)

inky

inky

29-10-2009 om 23:08

Emailadres

dat iemand dat emailadres heeft kan mij niet zo boeien, het is niet mijn "thuismail" maar een yahoo account dat ik ook voor acties etc. gebruik wanneer ik iets wil winnen (hahaha niet dat dat ooit lukt.. maar je weet nooit). Als het vervelend wordt dan open ik gewoon een ander mailadres. Overigens sta ik gewoon met naam en achternaam als verkoper. Ik heb weer 3 geinteresseerden voor mijn waar.. ik wacht af

Pagina 10

Om eerlijk te zijn, zoek ik als koper juist vaak op pagina 10 of verder. De kans is veel groter dat ik dan de enige of een van de weinigen ben die een redelijk bod doet

Tihama

Tihama

30-10-2009 om 10:50

Genista

Dat doe ik nu ook altijd!
Meestal gaan mensen dan direct accoord met mijn bod, want ze zijn allang blij dat er eindelijk iemand reageert

Tihama

mirreke

mirreke

30-10-2009 om 12:40

Zo doe ik het juist niet (berber)

Ik reageer op advertenties waar een telefoonnummer of mailadres bij staat. In mijn marktplaats-begin heb ik ook vaak braaf geboden, maar dat gaf voor mij veel minder vaak het gewenste resultaat. Bovendien, als ik wil bieden ga ik wel naar Ebay, dat is wat bieden betreft veel rechtlijniger, d.w.z. Ebay houdt zich aan die spelregels.
Wat ik nu doe, is ofwel bellen als het nummer erbij staat, en anders mailen. Anders vind ik het ook veel te lang duren, ik wil niet dagen of weken wachten totdat een verkoper eens een keer heeft bedacht dat ik de hoogste bieder ben. Dat is hier ook lastig, omdat er geen maximumtermijn wordt aangegeven, zoals wel het geval is bij Ebay.
Ik krijg vrijwel altijd het object dat ik wil, voor de prijs die ik wil.
Andersom is ook mijn ervaring dat het zo gaat als ik zelf iets op Marktplaats zet. En zo zie ik Marktplaats ook, als idd een soort markt waarbij het je vrijstaat om een lagere prijs te roepen. Het is wat informeler. Ik heb zelf nog nooit een nare reactie gehad.

mirreke

mirreke

30-10-2009 om 12:44

Liora, bieden

Juist omdat het bij bieden (veel) langer kan duren voordat je een reactie van de verkoper hebt, denk ik dat mensen die iets bepaalds zoeken misschien wel bij meerdere verkopers bieden, en dan gewoon wel zien van wie ze de eerste reactie krijgen.
En ik denk ook dat het wel heel gemakkelijk is om een bod te doen bij Marktplaats, omdat er geen koopverplichting aan vast hangt, zoals wel bij Ebay.
Zelf heb ik de indruk dat mensen die rechtstreeks bellen of mailen (vaak idd met extra vragen) veel serieuzer in hun belangstelling zijn.
Je kunt ook de optie kiezen om geen biedingen via Marktplaats te accepteren.
En van mij iets persoonlijks, ik vind het heel naar, het idee dat iemand ergens zit te wachten totdat er nog een hoger bod komt... Ik wil gewoon iets hebben, en heb dat en dat er voor over, ik ben geen spelletje aan het doen. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk.
Je zou ook eens een experimentje kunnen doen, iets met bieden te koop zetten, en iets met alleen rechtstreeks reageren.

Ach ja

ik verkoop zoveel op marktplaats, ik heb volgens mij alles al een keer gezien.

Nu is er een mevrouw die al 2 weken zegt dat ze het gaat betalen maar het telkens niet doet. Zolang niemand anders haar overbiedt laat ik het staan anders plaats ik de advertentie opnieuw en dan is haar bod sowieso weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.