Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

verkopertje

verkopertje

30-03-2009 om 12:53

Marktplaats

Hallo,

ik vroeg me ineens af: verkopen jullie nog wel eens iets via marktplaats? Een paar keer per jaar verzamel ik speelgoed waar ze uitgegroeid zijn en wat andere dingen en zet ze op marktplaats. Meestal verkocht ik alles of bijna alles maar nu staan de advertenties al weken op mp en er komen geeneens reacties.

Hebben jullie dit ook of ligt het aan mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Duurde langer

Hoi verkopertje,
Ik heb laatste allemaal kleuterspul verkocht, meubeltjes en zo. Goed verkocht, maar het duurde langer dan ik gewend was. Speelgoed verkoopt mijn dochter zelf met koninginnedag. Levert niet veel op, maar is wel gezellig. En we komen met evenveel andere zooi weer thuis..
JOnne

Suzanne

Suzanne

30-03-2009 om 13:12

Meer aanbod en het duurt langer

Tja, het wordt er niet sneller en gemakkelijker op. Er is nu eenmaal enorm veel aanbod, je krijgt minder geld voor je waar en het staat langer te koop. Toch raak ik het meeste nog steeds wel goed kwijt: goede foto's, duidelijke tekst en trefwoorden en de juiste rubriek doen veel!

Gisteren nog mijn tafel verkocht..

Stond er twee weken op. Mooie massief kersenhouten tafel van de Bijenkorf. Ivm verhuizing naar nieuwe woning willen we daar tafel van 3.00x1.00. Om deze niet nodeloos mee te verhuizen dus gedacht, kom ik maak een foto en eens zien.

Op Marktplaats zelf kwamen paar biedingen van 40, 60, 70. Maar via de mail kwamen veel meer vragen en biedingen. Uiteindelijk kwamen 2 stellen kijken, en werd tafel verkocht voor 250 euro. Mooie prijs, en dus snel verkocht.

Oh ja, ik heb 'm helemaal niet meer opnieuw bovenaan gezet. Kreeg ook zo'n reminder dat tafel nu op bladzijde 149 stond of zoiets, maar kreeg evengoed biedingen binnen. Denk idd dat mensen gewoon gericht zoeken op eigen postcode.
Wel zie ik soms (net als met huizen maar dat is andere discussie) dat mensen via Marktplaats nog wel een soort van hoofdprijs proberen te krijgen. Wij hebben ook erg veel via Marktplaats verkocht, fietsjes, fietsstoeltjes, schaatsen, lego, hele bakken vol met Barbie's, etc etc. Maar altijd voor heel redelijke bedragen, meestal ongeveer een kwart van originele waarde. En; het zag er altijd allemaal als nieuw uit, dat scheelt ook.
Als ik zelf wat zoek (2de hands fiets of zo) sla ik soms steil achterover van de prijzen die mensen vragen. Vaak heb ik dan toch maar besloten om iets meer te betalen en maar nieuw te kopen ....

Mare

onderuit

onderuit

30-03-2009 om 22:53

Pas

heel veel via MP verkocht en ook heel snel, spullen van mijn ouders die naar een woonzorgcentrum gingen. Vooral apparatuur ging snel...

Woutje

Ik koop en verkoop vrij veel (merk)kleding voor en van mijn peuterdochter op Marktplaats. Bij mij gaat het verkoopproces nog wel redelijk snel. De meeste kopers betalen snel en ik verstuur snel. Wat ik wel merk is dat de prijzen dalen; op oorspronkelijk prijzige merkkleding waar ik een jaar geleden nog bijna gegarandeerd een goede prijs voor kreeg wordt nu vaak niet meer dan een paar euro geboden.
Ik ververs wel elke paar dagen mijn aanbod door het weer bovenaan te plaatsen. Kwestie van de tekst in de advertentie kopiëren, plakken in een nieuwe advertentie, foto's erbij, klaar. De oude advertentie verwijder ik dan. Vaak levert dat verversen toch weer nieuwe bieders op omdat zij de advertenties nog niet eerder hadden gezien.

mar

mar

31-03-2009 om 09:25

Ik heb er momenteel een stel Teva's opstaan en het viel mij op dat het vrij lang duurde voor er iets gebeurde. Nu was het weer er natuurlijk ook niet echt naar

Ik heb ergens een hekel aan marktplaats, voornamelijk vanwege de onzinbiedingen die nog wel eens komen. In ons geval bv een paar zo goed als nieuwe Teva's en daar 5 euro voor bieden. Ik geef ze in zo'n geval nog liever weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.