Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ilsepilse

ilsepilse

18-04-2010 om 20:03

Manchet ? vuldeur rubber ? aeg wasmachine

Ik doe net mijn wasmachine open na een wasbeurt (aeg oko lavalamat 86760) en de hele manchet of vuldeurrubber is verwrongen , de machine staat ook bijna halverwege de zolder en er lekt wat water...
Mijn zoontje belde me al dat de wasmachine veel lawaai maakte... ik dacht al...
Ik had eergisteren een zakje poeder met ontkalker erin gedaan en op 90gr de machine leeg laten draaien , kan dit de oorzaak zijn ???
helup kan ik dat zelf herstellen???of toch even een handy man inhuren ?? (heb niet zo'n handy man in huis) : ik vond deze site :
http://www.datrepareerikzelfwel.nl/Store/Store_Product_Detail.php?front_id=24&product_id=989&store_cat_id=58
alvast bedankt voor de reacties !
ilse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

18-04-2010 om 21:46

Lastig

Waarschijnlijk is 1 van de veren waaraan de trommel hangt stuk. De trommel hangt dan scheef en daardoor is het vuldeurrubber verwrongen. Als de machine een tijdlang zo gedraaid heeft is het rubber waarschijnlijk ook beschadigd en moet vervangen worden.

(de veren waaraan de trommel hangt kun je volgens mij wel zelf vervangen als je de juiste reserveonderdelen hebt, het rubber zelf vervangen is veel lastiger).

ilsepilse

ilsepilse

19-04-2010 om 09:52

Toch maar

gebeld naar de monteur, die kon morgen al langskomen...
hij had het ook over een veer die stuk zou zijn ...
hij vraagt geen voorrijkosten maar wel 35 euro consultatiegeld lijkt me hetzelfd toch ...

ilsepilse

ilsepilse

20-04-2010 om 16:21

Kostenpost - oorzaak te volle machine ....

het grapje koste mij 145 euro, de ophanging vd trommel was losgeschoten, waarschijnlijk laad ik dat ding toch te vol, en dan gaat de trommel dan wat te hard tekeer bij het centrifugen ...
dus dames niet teveel id machine proppen ook weer wat geleeerd ...

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 15:40

Offfff

een bovenlader kopen. Die zijn veel stabieler, die hangen namelijk aan twéé punten vast.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.