Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

28-06-2011 om 15:49

Man zoekt een engels boek, hulp gezocht

Mijn man heeft bedacht dat hij eens een Engels boek wil gaan lezen zodat hij zij Engels wat kan ophalen. Nu is zijn Engels niet echt geweldig vandaar dat het een niet te moeilijk boek moet zijn. Wie weet wat leuks? Hij houdt van (historische) thrillers. Ik hoop op veel titels want je moet het ijzer smeden.......

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet echt een thriller,

maar Harry Potter deel 1 lijkt me een mooi begin. Is van oorsprong een kinderboek, dus leest redelijk gemakkelijk weg. En het is natuurlijk gewoon LEUK!

Verder kan ik je de wereld aan spannende engelse boeken aanraden, maar ik weet niet precies hoe moeilijk het mag zijn...beetje lastig om onderscheid te maken tussen 'verhaaltechnisch gemakkelijk weglezen' danwel in redelijk eenvoudig engels geschreven. Misschien genre Dan Brown/Michael Chrichton/John Grisham? Is in elk geval genre lekkere vakantielectuur, leest ontspannen weg. maar het engels is wel gewoon 'grotemensenengels'

Hmm. Zal er nog eens over nadenken.

Ingrid

Belle Époque

Belle Époque

28-06-2011 om 18:02

Dit misschien?

Public Enemies van Bryan Burrough. Over het ontstaan van de FBI en de beroemde gangsters in de jaren dertig. Ik vond de Engelse versie makkelijk weghappen.
Ook mooi om te lezen, niet helemaal thriller en achteraf iets minder autobiografisch dan de schrijver claimde, maar toch behoorlijk spannend: Shantaram van Gregory David Roberts.
Beide zijn flinke deurstoppers dus leuk voor de vakantie!

Vertaalde boeken

In het Engels vertaalde boeken zijn meestal wat gemakkelijker te lezen, dus bv thrillers van Zweedse schrijvers, zoals Henning Mankell ( Wallander), Stieg Larson, Jo Nesbo enz

rosa

rosa

29-06-2011 om 09:29

Curious incident

wat ik een heel makkelijk boek om te lezen vond (en ook een heel goed boek) was The curious incident of the dog in the night-time van Mark Haddon. Op Bol.com kun je een paar pagina's inzien.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-06-2011 om 09:50

Ha rosa

Dat boek schoot mij ook te binnen! Ontzettend goed boek in vrij eenvoudig Engels.
Groetjes
Massi

Vera*

Vera*

29-06-2011 om 10:21

Curious

Twee dames met dezelfde tip, die moet ik wel gaan bestellen. Als dit aanslaat kan ik ook de tip van Shonagh ter harte nemen. Meer tips zijn welkom.

Vera

dc

dc

29-06-2011 om 10:57

Bernard cornwell

Vrij makkelijk te lezen, en spannende boeken, al niet echt thrillers. De serie over Alfred vind ik echt aan te raden!

Oh js, mark haddon!

die's leuk Vera!

Hij heeft ook 'boem' geschreven...da's een echt kinderboek, maar ik vond hem hilarisch. Geen idee hoe die in het oorspronkelijk engels heet (had hem van de kinderen geleend omdat die steeds de slappe lach hadden onder het lezen)

A spot of bother is ook erg grappig. Geen thriller, maar wel erg leuk.

Ja, goed idee, Mark Haddon.

Ingrid

Vera*

Vera*

29-06-2011 om 21:33

Besteld

Ik heb Mark Haddon besteld en het eerste deel over Alfred. Als man ze niets vindt wil zoon ze erg graag lezen.
Ik ben benieuwd.

Vera

Kiki

Kiki

29-06-2011 om 23:04

The curious incident moest ik ook gelijk aan denken!

die is echt heel mooi! Ik heb net de "the dry grass of August" gelezen van Anna Jean Mayhew. Gaat over de segregratie eind jaren 50 in het zuiden van Amerika en is ook vrij makkelijk te lezen. Maar niet heel opwekkend. Beetje "the Help" achtig alleen dan door de ogen van een kind bezien.

En volgens mij zijn alle boeken van Karen Slaughter en/of Nikki French zo weg te lezen. Jody Picoult leest ook vrij aardig weg, alleen zijn de boeken van Jody Picoult allemaal schematisch een beetje op dezelfde manier opgezet en dat gaat wel irriteren. Ze laat graag goed zien dat ze onderzoek heeft gedaan voor haar boeken.

Ik vind de boeken van Chaim Potok (The chosen die ik voor mijn eindexamenjaar moest lezen) ook heel makkelijk weglezen.

en Ira Levin natuurlijk, Rosemary's baby is vrij aardig leesbaar.

The boy in the striped pyjama's (ben schrijver even kwijt) is ook heel simpel en in hetzelfde genre (WOII) heb ik onlangs "Far to Go" gelezen van Alison Prick (die vond ik niet zo geweldig, beetje overdreven metaforisch allemaal. Maar de recensies zijn goed, dus stoor je niet aan mij)

Bridget Jones Diary, is die al genoemd? Wellicht herkenbaar van de film

The Da Vinci Code (hoewel ik daar niet stuk van was, maar als je de mooie geïllustreerde versie hebt is het best amusant)

En was 1984 of the Animal farm ook niet verplicht leesvoer op de middelbare school?

Vera*

Vera*

30-06-2011 om 09:01

Kiki

Ook jij bedankt voor de ideetjes. Ik sla ze op en als man na the curious incident en dat andere boek nog zin heeft nog zin heeft kan ik hem nog van alles aan leuk leesvoer voorzetten.

Vera

Vera

Mijn man vond dit boek ( curious accident) dus helemaal niks aan, geef hem maar een detective/ thriller.

Vera*

Vera*

30-06-2011 om 11:47

Shonagh

Helaas lees ik zelf enkel gesproken boeken maar gelukkig heb ik zoon die hem kan en wil lezen .
Over drie weken zijn we in Engeland en duiken we ongetwijfeld nog wel een boekwinkel in (stond al op lijstje van zoon).

Vera

Vera

Leuk, naar Engeland, maar kijk voor boeken vooral in de (grotere) supermarkten, daar zijn boeken veeeeeel goedkoper ( geen minimum boekenprijs) en ook heel veel keus. Fijne vakantie.

Goedkope engelse boeken...

Amazon UK heeft op het moment free delivery naar nederland voor een beetje formaat order! Trlala! Zal zometeen het boekendraadje wat nieuw leven inblazen, benm mijn vakantiestapel aan het uitzoeken!

Ingrid (ik vind die dog in the nighttime ook wel een beetje een vrouwenboek trouwens, nu ik erover nadenk..maar je zoon vindt hem wie weet ook wel leuk)

Vera*

Vera*

30-06-2011 om 14:14

Ingridt

Ik bestel graag bij amazon.de. Totnutoe heb ik nog geen verzendkosten betaald voor Engelse boeken en een pc-spel.
Ze zijn goedkoper dan bol.com.

Vera

Anonix

Anonix

30-06-2011 om 15:43

Dé tip...

Dé tip voor Engelse boeken: play.com! Zowel nieuw als tweedehands, altijd gratis verzenden, ook voor boeken van 3 euro. Ik koop daar al mijn leesvoer (boete bij de bieb is meestal hoger )

Valkyre

Valkyre

05-07-2011 om 19:48

Lord of the flies

Stond vroeger ook op de leeslijst, en is behoorlijk spannend (ook verfilmd trouwens). En makkelijk te lezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.