Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

16-08-2010 om 14:03

Makro; pasje nodig?

nog nooit gewinkeld bij de makro maar heb me laten vertellen dat dat erg lollig kan zijn.

ik dacht dat je daar een pasje voor nodig hebt maar weet het niet zeker (volgens dochter namelijk niet).

dus, moet ik een pasje aanvragen of kan ik ook gewoon rondwinkelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

16-08-2010 om 14:23

Pasje nodig

het is een groothandel waar mensen die ingeschreven zijn bij de KvK een pasje voor aan kunnen vragen.

Sterre42

Sterre42

16-08-2010 om 16:23

En legitimatie

Dus je kunt niet zomaar even een pasje lenen van iemand die een bedrijf heeft. Je moet je kunnen legitimeren.

Hanne.

Hanne.

16-08-2010 om 16:24

Pasje is zeker nodig, bij binnenkomst moet je pasje en legitimatie laten zien.

Pasje lenen (met machtiging) is evt wel een optie. Maar realiseer je dat de Makro zeker niet goedkoper is dan de supermarkt.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-08-2010 om 20:30

Pasje

kun je aanvragen als je bij de KVK staat inderdaad. Niet alles is goedkoper, maar sommige dingen wel. Aanbiedingen kunnen best interessant zijn, maar dan moet je ook op tijd zijn....

Sterre42

Sterre42

16-08-2010 om 20:57

Ooit

liep ik er eens en rekende mij rijk en gooide mijn kar vol. Met gemak. En een schik dat ik had dat het zo goedkoop was en hoeveel voordeel ik ging behalen.

Totdat ik (was bijna bij de kassa) een stel hoorde praten in een gangpad dat ze vonden dat het eigenlijk oplichterij was, die Makro. Want alle prijzen waren ex BTW. Tja, zo denk je toch dat alles goedkoop is, aldus het stel.

Ik ben met de volle kar afgedropen langs de schappen die ik zojuist had leeggeraust. Juist. Om eea terug te zetten. LOL

Was toen een beetje naief... Een beetje maar.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-08-2010 om 21:28

Incl btw prijs

staat er gewoon bij hoor...en toch kan het best schelen, heb weleens Playmobiel dozen gekocht (van die grote) en dat scheelde soms behoorlijk op de prijs met Bart Smit enzo....incl BTW dus...

Pasje

Ik weet niet waar je woont anders mag je mijn pasje wel een keer lenen. Wij gaan regelmatig in delft. Erg groot en er is nu opruiming. Kledong voor 2.50. Enz. Geweldig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nasha

Vroegah.....stond het er niet bij Toen mocht je het in de winkel zelf gaan uitrekenen of gokken op het te betalen bedrag bij de kassa. Nu is het inderdaad beter geregeld met de inc prijs in de folder en op het schap.

Suzanne

Suzanne

17-08-2010 om 09:19

Id wordt bijna nooit gevraagd

Makro pasje wordt gescand als je binnenkomt maar ID hoef ik nooit te laten zien.
Inderdaad leuke aanbiedingen en goed opletten! Alle prijzen staan digitaal bij de artikelen, met en zonder BTW. Zelf al flink wat schoenen en andere kleding gescoord wat veel scheelde. Supermarkt-artikelen scheelt nauwelijks vind ik. Sowieso leuk om daar af en toe rond te neuzen, enorme winkel waar je heul veul kunt kopen.

Rembrand

Rembrand

17-08-2010 om 10:35

Id.

Bij de Makro waar ik winkel moet ik altijd mijn ID laten zien .
M.

Anonix

Anonix

17-08-2010 om 12:23

Hier ook

Altijd ID én pasje laten zien.

Maylise

Maylise

17-08-2010 om 13:49

Meestal niet

Hier vragen ze meestal niet naar id maar je kan er niet van uit gaan want soms vragen ze het weer wel
Ik was een keer mijn id vergeten toen ze er wel om vroegen maar ik mocht gewoon naar binnen. Daar kan je uiteraard ook niet vanuit gaan.
De Makro kan wel geld besparen als je slim winkelt. Ik kom er niet zo heel vaak want het is ver weg dus ik haal er voornamelijke non food producten en lang houdbare etenswaren. Altijd goed in je hoofd houden wat je bij je gebruikelijke supermarkt kwijt zou zijn en dan zie je gelijk of het wat oplevert.

Maylise

Ilse

Ilse

24-08-2010 om 11:25

De makro is er niet voor particulieren!

De makro is een groothandel, bedoeld voor bedrijven en niet voor particulieren. Natuurlijk zijn de prijzen ex BTW, logisch, want een bedrijf kan de BTW aftrekken. Natuurlijk is bijna alles in grootverpakking: het is ook voor bedrijven! En natuurlijk weet ik ook wel dat er veel mensen zijn met een kvk-inschrijving die heel veel particulier kopen omdat hun bedrijf(je) feitelijk geen doelgroep is voor Makro. Kijk, als ik voor mijn kantoor koffie/thee/cup a soup ga halen, vind ik het fijn dat er grootverpakkingen zijn; 20 zakjes cup a soup schieten tenminste op en 100 theezakjes ook. Ik moet er privé niet aan denken. Maar aan de andere kant, als ik een nieuwe stofzuiger nodig heb (privé dus) en de Makro heeft een aanbieding, ben ik gek als ik die daar niet koop. Is de BTW ook nog aftrekbaar!
En bij de Maktro bij ons in de buurt moet ik mijn pasje en ID laten zien. Ik kan wel iemand machtigen, maar dan moet er ook een kopie van mij ID bijzitten. Ik leen mijn pasje liever niet uit, dan gaat er maar een keer iemand mee.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

24-08-2010 om 12:55

Ilse

Als jij voor privégebruik een stofzuiger bij de Makro koopt, mag je de BTW toch niet aftrekken ?!

ishtar

ishtar

24-08-2010 om 13:00

Lelietje

klopt

Scheelt wel hoor

Speelgoed, luiers, maandverband, toiletartikelen, inktpatronen en elektrische apparaten haal ik meestal bij de Makro, al is de Mediamarkt tegenwoordig voor de laatste categorie een mooi alternatief. En het scheelt meestal echt hoor. Ik doe er bijna al mijn sinterklaasaankopen en dat is natuurlijk allemaal echt voor onze buurtvereniging .

Ik ga altijd naar binnen met mijn pasje en mijn bankpas. En ik heb ook wel eens mensen gemachtigd, maar die hoefden toen echt geen copie van mijn ID mee te nemen. Ik denk dat het toegangsbeleid per Makro vestiging erg verschilt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.