Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kookmoe

kookmoe

24-10-2009 om 01:37

Makkelijk maar heel erg lekker recept

Ik zoek zsm :
-een zeeeeer lekker recept, mag wel een beetje apart
-niet duur
-Snel en gemakkelijk te maken
Geen standaard stamppotten( alhoewel heerlijk natuurlijk maar helaas die vallen af)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

24-10-2009 om 08:05

Spaanse aardappeltortilla?

Is heel goedkoop, makkelijk en verrukkelijk. Schil een kilootje vastkokers en kook ze een minuut of twee, drie voor. Even laten afkoelen, intussen wat teentjes knoflook persen, een ui snipperen en een groene paprika in kleine blokjes snijden. Pak een koekenpan met een deksel. Dat deksel heb je straks nodig om je tortilla om te keren. Aardappels in driehoekjes snijden en aanbakken in olijfolie. Daarna heel even de groenten erbij roerbakken. Intussen kluts je vier grote eieren met wat lekkere pittige kruiden of een theelepeltje sambal/harissa. Eventueel kan er een eetlepel melk door, doe ik zelf nooit. Zet het vuur onder je aardappelmengsel laag en giet je geklutste ei langzaam over de aardappels, zo gelijk mogelijk. Wacht tot de tortilla helemaal is gestold (dan kun je hem verplaatsen door de pan te schudden) en draai hem om met behulp van het deksel.
Je eet de tortilla met Turks brood of stokbrood en bijvoorbeeld een simpele tomatensla. In plaats van groene paprika kan er ook wat tonijn in of kaas of chorizo. Het is zo ongeveer het goedkoopste recept dat ik kan bedenken (nou ja, macaroni met smac is geloof ik nog goedkoper, maar als ik dat aan mijn man voorzet, krijgt-ie een toeval, haha).
Groetjes
Massi

Snelle pasta

kook pasta (penne)halfgaar,gooi er dan een pond brocolie roosjes bij en laat het beiden gaar worden.
tot slot 100 gram roomkaas en een blikje tonijn erdoor.et voilá. eet smakelijk.

Kookmoe

Kookmoe

24-10-2009 om 08:13

Geweldig

Ik krijg vanavond mensen te eten maar na een bezoekje aan Ikea gisteren moet ik het nu een beetje rustig aan doen. Met deze recepten kan ik wel uit de voeten !Maarre... ik kan er altijd nog meer gebruiken want dat soort recepten zijn altijd handig.

Bedankt alvast !

liora

liora

24-10-2009 om 10:18

Couscous

Hoi,

Zoek even in het archief op mijn couscoussalade met zalm of geitenkaas en groenten. Kan je namelijk grotendeels van tevoren maken en is heerlijk.

Liora

Minet

Minet

24-10-2009 om 10:39

Pasta met paddestoelen en spekjes

Pasta naar keuze koken.
2 pakjes magere spekjes uitbakken, pond paddestoelen naar keuze erbij, veel tenen knoflook ook , basilicum erover strooien, 1/4 liter slagroom erover, even laten inkoken, en smullen maar!

bertje1

bertje1

25-10-2009 om 10:57

Venkelschotel

heeerlijk: snijd enkele venkelknollen in stukjes, kook ze ong. 15 min. Kook intussen aardappels tot ze bijna zacht zijn. Intussen oven aan. Als het gaar is geheel in oven: venkel, aardappels in 'grove' stukjes, plakjes tomaat er tussen, kaas er over, kruiden met nootmuskaat, peper, iets zout. heeerlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.