Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Make up voor bruiloft

Ik maak me nooit op, hooguit een enkele keer een beetje mascara. Nu heb ik komende week een bruiloft en daar wil ik toch wel wat feestelijk en opgemaakt voor de dag komen. Maar dan wel met een naturel 'look', want anders zou ik me helemaal niet prettig voelen. Wie heeft er tips om er feestelijk, maar naturel uit te zien, ik heb werkelijk geen idee.... Ik ben overigens een brunette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

08-05-2009 om 17:48

Ben nu druk aan het koken

Ik kom straks wel met een uitgebreide reactie. Ben je meer winter- of meer herfsttype (sproetjes)?

Mamba

maddie

maddie

08-05-2009 om 18:20 Topicstarter

Uhh..

ik heb geen sproetjes, maar wat ik verder voor type ben, geen idee!

Jet Burg

Jet Burg

08-05-2009 om 18:25

Misschien zo?

Koop (of misschien heb dat al) een mooie bronzing poeder (liefst 1 met meerder tinten, bijv bolletjes poeder van de hema) of een rouge in meerdere tinten (ook in bollen vorm hema bijv) neem een kwast en poeder je dan extra op ogen en wangen, zet eventueel met bruin potlood een streepje boven en onder je ogen, mascara en lipgloss en klaar.
Zoiets? Toch een beetje neutraal, maar toch make up, en zomers met die bronzing poeder.

Mamba

Mamba

08-05-2009 om 23:09

Ha berber + uitgebreid advies (lang)

Haha ik ben zelf een uitgesproken herfsttype. Als iemand ook herfst is, maakt het qua advies natuurlijk wel enorm makkelijk .
Okee, daar komt 'ie: aangezien je weinig make up gebruikt zou ik geen wagonladingen duur spul aanschaffen. Dat bronzing spul van de Hema is prima, koop er wel een enorm grote kwast bij -de grootste die ze hebben nl formaat scheerkwast. Na de dagcreme (even in laten trekken) roer je flink in die bak met bolletjes. Klop de steel een paar keer op de wastafel zodat de poeder in de kwast blijft en blaas het overtollige spul er af. Veeg dan -en dit is echt heel belangrijk! van boven naar beneden over je hele gezicht. Andersom komt er poeder onder je haartjes en zie je een dikke laag poeder zitten. Vanaf je neus zijwaarts vegen, neem ook je oorlelletjes mee en je decolleté. Voor naturel oogschaduw gebruik ik zelf 'cream to powder eyeshadow' van de Hema. Er staat helaas geen kleurnummer op maar het is een beetje bronsachtig. Zit in soort lipglossachtige verpakking. Dit smeer je op je bovenste ooglid tot aan je het bot van je wenkbrauw. Trek een denkbeeldige lijn van je buitenste ooghoek tot hoek wenkbrauw: tot daar mag de make up komen. Het is heel naturel, maak je geen zorgen. Trek een heel dun lijntje bruin kohlpotlood op het bewegende ooglid, zo dicht mogelijk tegen de wimpers aan. Het is makkelijk als je je oog een beetje strak trekt. Begin zoveel mogelijk in de hoek en trek het helemaal door. Eventueel heel dun ook onder doen, dit dan wel vervagen met bijvoorbeeld een wattenstaafje. Zelf vind ik de bruine potloodjes van de Hema niet zo fijn, ik gebruik meestal een uitdraaibare van Rimmel. Als je het leuk vindt kan je een klein beetje bijna witte oogschaduw in het hoekje bij je neus doen en een stipje vlak onder je wenkbrauw. Wel vervagen, dit geeft een heel feestelijk effect. Krul je wimpers met wimperkrultang (hema) en doe mascara op eerst je onderste en dan je bovenste wimpers. Niet andersom omdat je dan van die mascarastreepjes op je oogschaduw kunt krijgen. Breng je wenkbrauwen in model met bijvoorbeeld een heel klein beetje gel (of speciaal wenkbrauwenspul). Echt heel weinig doen anders krijg je een soort wetlook-effect.
Breng rouge aan in cirkelvormige bewegingen in de vorm van \ en /, van wang tot slaap. Als je het goed doet, zie je er niets van.
Ik zou niet voor een lipgloss gaan. Het gaat er snel af, plakt en je geeft af op mensen en glazen. L'Oreal heeft hele fijne lippenstiften passend bij haarkleur/kleur huid. De serie heet 'made for me naturals'. Ik weet niet of je hetzelfde kleurtype bent als ik maar mijn naturel tint uit deze serie is nr 232. De lippen zien er met deze stift echt een stuk mooier uit terwijl je er niet super opgemaakt uitziet. Erg goede aanschaf om te doen! Als je alles op hebt, zie je er bijna niets van maar ben je wel onweerstaanbaar mooi geworden
Zo, het is een heel verhaal geworden. Ik doe dit (maar dan met foundation en poeder) of met meerdere kleuren oogschaduw elke ochtend. Kost me 6 minuten, het opschrijven duurt langer .
Eerst een paar keer oefenen voordat je de bruiloft hebt. Veel plezier, en laat je nog weten of het gelukt is?

Groetjes, Mamba

maddie

maddie

10-05-2009 om 22:39 Topicstarter

Mamba!

Mamba, super, deze uitgebreide uitleg! Ik ga eerst eens een bezoek brengen aan de Hema en ga dan wat experimenteren. Ik laat nog weten hoe het is gelukt!

maddie

maddie

16-05-2009 om 14:52 Topicstarter

Succes!

De make-up is een succes geworden! Ik heb het bijna gedaan zoals Mamba schreef, eerst een paar keer geoefend. Op het feest zelf kreeg ik verschillende complimenten! Ik ga het zeker nog eens doen, misschien ook buiten feesten en partijen.

Mamba

Mamba

16-05-2009 om 20:42

Leuk!

Leuk om te horen Maddie! Fijn dat het zo'n succes is geweest. Zelf vind ik het gebruik van make up bijna verslavend, vooral als het lijkt alsof ik 'niets' op heb. Nog een tip voor als je meer zou willen kopen: als je wilt weten hoe lippenstift bij je kleurt, kan je het kussentje van je vingertop een beetje opduwen zodat het bloed naar boven komt. Dit komt nl overeen met de natuurlijke kleur van je lippen. Als je op je vingertop lippenstift test, weet je of en hoe het staat.

Groetjes, Mamba

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.