Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jo Hanna

Jo Hanna

15-09-2009 om 12:17

Maillots voor lange mevrouwen

Lieve lange dames,
Waar kopen jullie je maillots/panty's? Ik heb er laatst weer eens een gekocht en hij zit zoals gewoonlijk weer helemaal niet lekker, kruis hangt ergens rond de knieën. Ik ben 1.84 en draag qua broeken lengtemaat 36. Iemand tips?
Groet, Jo Hanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

15-09-2009 om 12:29

Hema

ik vind zelf die van de Hema erg prettig. Ik heb lange benen en een kort lijf, maar deze zitten erg prettig. Wel koop ik 1 maat groter dan de tabel op de verpakking aangeeft.

Verder heb ik ook goede ervaringen met Ordo bleu (oid) te koop bij V&D en Bijenkorf. Die ladderen ook niet zo snel, en dat vind ik ook wel heel erg fijn.

jippa

jippa

15-09-2009 om 13:07

Ja....en t-shirts?

Hier maat 38 en 1.76 lang. Ik koop maillots en panties altijd in enorme maten vanwege lange benen. Maar de hema heeft lengtematen panties schijnt het. Ik koop ook vaak OROBLU, bedoel je die?
En als we toch bezig zijn, weet iemand ook nog t-shirtmerken die lange en smalle t-shirts hebben? Ik loop vaak met een stuk buik bloot. Nu valt mijn buik bnog best mee voor mijn leeftijd al zeg ik het zelf, maar het is toch niet zo gepast en ook koud.
Jippa

amk

amk

15-09-2009 om 14:01

Ja die oroblu dus

en voor die t-shirts houd ik me ook aanbevolen, want ja, mijn sixpack is wel mijn! sixpack.

Geen

Ik ben weliswaar verre van een lange mevrouw, maar panty's zitten toch niet lekker. Vandaar dat ik ben overgestapt naar "kleefkousen" (zelfophoudend ofzoiets, heet dat). Zo ben je af van dat ergerlijke kruis dat weer ergens zit waar je het niet hebben wilt.

Goede maat?

Koop je de panty's wel groot genoeg? Panty's moet je een stuk groter kopen dan je eigenlijke kledingmaat. Ik heb bijvoorbeeld maat 38, maar panty's koop ik zo rond maat 44. Er hangen vaak wel van die omrekentabelletjes. Dat helpt niet alles, maar wel een stuk.
Wat ik daarnaast vaak doe: nog een onderbroek over de panty heen aantrekken. Eigenlijk werkt dat het beste!

Vic

Vic

15-09-2009 om 14:51

Nooit in eigen maat

Volgens mij zijn er geen panty's in mijn maat (32/34), dat zegt al genoeg Maar ik vraag me ook af of maat 36 überhaupt verkocht wordt. Ik moet minstens maat 38/40 hebben om geen hangend kruis te hebben, en om nog te kunnen ademen.

Marlou H.

Marlou H.

15-09-2009 om 14:54

Legging?

Als je de maillot combineert met laarzen kun je ook kiezen voor een legging of voetloze maillot. Zit veel lekkerder.

Marlou

Van die zelf-ophoudende kousen...

...die heb je vast ook wel in wat dikkere varianten? (hoop ik).

Zelf vind ik 'geen kruis' nog handiger dan 'geen voeten' eerlijk gezegd. Makkelijker als je moet plassen, minder broeierig ook.

T shirts lang

lange smalle shirts koop ik bij Miss Etam,zij hebben een long wear collectie.
deze collectie is ook bij Wehkamp te bestellen.

Haha ingridt (ot)

Kleefkousen tegen de broekbroei, LOL!

amk

amk

16-09-2009 om 12:21

Mag ie nog mee (ot)

in het fuilleton?

Margriet*

Margriet*

16-09-2009 om 20:28

Lange t-shirts

heb je ook bij Sissy Boy. ik ben 1.81 en heb met deze shirts genoeg lengte.

Helen

Helen

17-09-2009 om 13:43

Maillots voor in laarzen? voeten eraf!

Vorig jaar ben ik begonnen met de voeten eraf te knippen. In mijn laarzen zie je geen verschil en wat was ik blij dat eindelijk van die hangende kruizen af was...!

Gewoon de grootste maat

Ik heb confectiemaat 38 ben 1.80 lang en koop van panty's altijd maat 48. En dan zit het bij vrijwel elk merk prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2009 om 15:25

Een grote maat

rekt inderdaad lekker lang op. Ik ben ongeveer 1.82 en heb vrij lange benen. Ik heb altijd panty's gevonden die lang genoeg zijn. De Hema, V&D, maar ook sokkenspeciaalzaken hebben genoeg keus. Ik heb vorig jaar de legging als vervanging van de mailot/panty ontdekt en vind dat heerlijk zitten. Alleen een panty in laarzen glijdt nogal vind ik. Sokken over een panty geeft vaak een onplezierig gevoel in de laars, mijn tenen kwamen nogal eens knel te zitten in de panty. Met een legging is ook dat opgelost.

Jo Hanna

Jo Hanna

17-09-2009 om 21:26

Breed denken dus

Dankjewel voor jullie tips. Ik was maar tot maat 44 gegaan maar als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon de grootste maat nemen die ze hebben. Ik dacht dat dat zou gaan slobberen maar kennelijk loopt dat wel los. Die onderbroek er over aan doe ik trouwens al maar dan nog krijg ik die maat 44 niet strak in het kruis. Ik ga morgen naar de HEMA
Groet, Jo Hanna

Hanne.

Hanne.

18-09-2009 om 11:49

Inderdaad grootste maat

Bij panty's vooral niet naar je eigen maat kijken, hieronder staat een maattabel, uitgaande van lengte en gewicht. Met een lengte van 1.85 kom je automatisch uit in maat 48/50.

http://files.underfashion.nl/maten.htm#damespantys

Heb zelf met m'n 1.80 ook altijd minimaal maat 44 van panty's aan. Slobberen doet het echt niet, maar eindelijk genoeg beenlengte.

groene specht

groene specht

24-09-2009 om 15:55

Altijd maat xl

Ja, ooit ontdekt: die grote maten kunnen natuurlijk ook heel erg in de lengte rekken. Daarom koopt Specht (1.79, maat 38) haar maillots en panties in maat XL. Nooit meer het kruis tussen de dijen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.