Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

02-07-2011 om 13:43

Magimix (oid) nespresso of krups koffie, boormachine en telefoontoestel thuis

Hoi allen,

ik ben net gescheiden en moet nu voortdurend allerlei zaken uitkiezen en beslissen; zit mijn eigen huisje in te richten en ga de komende vakantieweken rustig klussen.
De dingen waarover ik op dit moment moet beslissen zijn dus dat ene koffiezetapparaat,die goeie (lees: makkelijke) boormachine en die fijne draadloze telefoon , liefst met 3 stations.

Via de consumentenbond kwam ik voor de telefoon uit op een siemens gigaset, maar daar kan je ook mee sms-en en dat vind ik overbodig, en ook niet wenselijk gezien jongstes voortdurende sms-tikkende mobiel. (Ik kan hem dat natuurlijk wel gewoon ontzeggen te gaan doen.)
Hebben jullie ervaring met die gigaset? Hij is redelijk prijzig.De reviews op internet hierover wisselen nl. nogal.

WB het koffiezetgebeuren; ik kan in ons kleine stadje geen koffie uitproberen wb die magimix, dat Krups gebeuren.Ik heb ooit een koffie geproefd van Nespresso, die was lekker. Krups is weer wat anders geloof ik .
Ik hoef niet zo'n heel groot apparaat, 1 kopje per keer zetten vind ik prima.Ik ben tot voor kort een heel gewone, ouderwetse filterkoffiedrinkster. Een goeie cappucino of koffie verkeerd vind ik soms wel lekker, maar is geen must, ik kan zelf ook melk opschuimen.
Senseo vind ik helemaal niet lekker.

En w.b. de boormachien: ik ben echt een klussende beginneling, maar ik zag bij iemand anders een draadloze boormachine, kennen jullie die, is die aan te bevelen ?

Ik ben benieuwd naar jullie reakties,

groet,shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

04-07-2011 om 09:09

Boormachine en telefoon

Over de koffiezetter kan ik geen zinnig oordeel vellen, behalve dat zo'n ding met aluminium cupjes milieubelastend en megaduur is.
Siemens gigaset: goede makkelijk te bedienen toestellen maar ik vind de kwaliteit van de accu's dramatisch. De capaciteit van de accu's neemt heel erg snel af als je ze niet iedere keer helemaal leeg laat lopen. Wat dat sms-en betreft: dat kan met heel veel toestellen tegenwoordig, maar dat zou ik gewoon niet tegen je kind zeggen dat dat kan. Dus qua gebruik vind ik de Gigaset erg goed, maar onze set is nu een jaar oud en de accu's laden nog maar tot 1 streepje (van de 3 of 4) op.
Boormachine: Zoals Pelle zegt zou ik investeren in een goede die ook door dikke betonmuren kan, een boorhamer dus.

Hibiscus

Hibiscus

04-07-2011 om 11:37

Nespresso

Ik heb al twee jaar een Siemens Nespresso apparaat en ben er erg gelukkig mee. Wat Puck zegt klopt, het is niet goedkoop. Tegenwoordig kun je wel je cupjes laten ophalen voor recycling, ik wil graag geloven dat ze dat ook daadwerkelijk doen want het is inderdaad aluminium verspilling.

Maar ik vind de koffie het allerlekkerst en voor die 2 kopjes die ik per dag drink hoef ik het qua prijs ook niet te laten. We hebben een gewoon koffiezet apparaat voor als we meer koffie moeten zetten en man vindt filterkoffie lekkerder, hij zet iedere ochtend 1 grote mok koffie.

Hibiscus

Hervulbare cups?

Kom ik er hier dus achter dat er dus hervulbare cups zijn van nespresso? Nooit geweten, en ik ga er direct mee aan de slag! Bedankt, wat een handig forum is dit toch...

Dorry

Hibiscus

Hibiscus

04-07-2011 om 17:22

Niet hervulbaar

Dorry, de recycling waar ik het over heb bestaat alleen uit het ophalen van de cupjes, niet uit het hervullen. Dat zou handig zijn, maar ik denk dat Nespresso dat niet zo prettig zou vinden! Ze zijn slim genoeg om op deze manier de consument te laten denken dat ze milieubewust bezig zijn, maar ondertussen hebben zij weer goedkoop aluminium, denk ik.

Hibiscus

Bij bol

Ik kreeg de mail van bol en moest ook gelijk aan dit item denken...alleen vandag, phillips met drie toestellen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hibiscus

Ik heb ondertussen toch echt iets gevonden over hervulbare cups!!!

http://www.espressocupjes.nl/

Of Nespresso daar blij mee is weet ik niet

Dorry

Niet hervullen

Je kan ze hervullen, maar dan kan je net zo goed weer goedkope koffie gaan drinken.
Ik heb navulbare pads gehad, ook totaal niet vergelijkbaar met echte.
Verder vervalt dan de garantie, omdat er koffieprut in het apparaat kan komen en je niet de officiële cups hebt gebruikt.
Niet doen dus.

Shifra

Shifra

04-07-2011 om 20:51

Filterkoffie,telefoonstraling,boormakkelijk

....was en ben erg blij met jullie reakties! wat is dit toch fantastisch, dit forum.
Van die boor, sja, inderdaad, waar moet ik in boren... Ik moet alleen maar gaten in de muur boren en in het plafond, om dingen op te kunnen hangen. Dan hoef ik toch niet zo'n groot ding voor te kopen? Ik heb wel eens iemand heel kwiek met zo'n accuboor gaten zien maken in de muur, om daar dan pluggen in te doen etcetcetc.

Van die nespresso, ik was blij met jullie reakites. Maar ben ondertussen toch gaan twijfelen.Ik kan heel makkelijk allerlei kleuren en vormen voor het huis bedenken en uitvoeren, maar met dit soort beslisdingen zoals HET koffiezetapparaat ben ik volkomen wonderlijk en twijfelzuchtig bezig. Ik heb nl vandaag op de site van DE een koffiezetapparaat gezien met thermoscan. Dat lijkt me dus opeens superhandig. En dan koop ik er later zo'n dure aerocino bij, voor de broodnodige melkschuim, bedacht ik me.
Ik word nl lichtelijk nerveus van dat gedoe met die pads, cups, en extra bakjes enzo en wil het milieu ook niet erfelijk belasten.
Ik ga daarom denk ik uiteindelijk toch maar voor het ouderwetse gefilter. En die thermoskan erbij lijkt me helemaal makkelijk.
Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

En die telefoon, weer zoiets: een vriendin van mij had het vandaag over allerlei soorten straling die in dect telefoons zouden zitten. Ik kon alles kopen volgens haar, behalve die dect telefoons (jammer, Pelle, hij moet trouwens ook nog op loudspeaker kunnen want mijn tante belt het liefst op momenten als ik hier schoonmaak,dan kletsen we bij).
Ik ben van die stralingsberichten toch iets aangeslagen, dus wil nu het liefst maar géén dect telefoon. Blijft er dan nog wel iets over ,vroeg ik me af.Ik speur verder, dank jullie voor jullie reakties!!

groet,shifra

Hibiscus

Hibiscus

04-07-2011 om 21:36

En bedankt!

Fijn Dorry, die site, lees ik precies wat ik per jaar aan koffie wegdrink

Of die navul dingen lekker zijn weet ik niet.

Ik ga die site in ieder geval niet aan man laten zien, dan blijft hij ieder weekend de kosten noemen.

Shifra, als onze huidige Bosch (die het al ruim 10 jaar doet) het leven geeft willen we ook graag zo'n thermos apparaat. Maar ik kan je nu dus niet zeggen of het handig is en of de koffie lekker blijft. Het lijkt me wel handig voor visite.

Hibiscus

Puck

Puck

04-07-2011 om 22:07

Plafond boren

Plafonds en dragende muren zijn meestal niet de meest gemakkelijke gaten om te boren en al helemaal niet met een gewone boormachine. Hier in huis heb je daarvoor in ieder geval een boorhamer nodig.
En qua telefoon: volgens mij zijn tegenwoordig alle draadloze telefoons dect, niet dect-telefoons zijn namelijk onveilig voor wat betreft telefoonbankieren etc. En overal is straling, overal zijn dect- en mobiele telefoons, draadloos internet, etc. Persoonlijk vind ik die stralingsverhalen schromelijk overdreven en neem ze met een zak zout.

Nou, toch maar even reageren

1. koffie: filter met de hand is lekker snel voor 1 kopje. Scheelt ook nog een apparaat.
2. telefoon: wij hebben telefoons met snoeren, stelselmatig, niet alleen vanwege straling maar vanwege de kosten. Een simpele telefoon met kabel kost 20 euro bij de bouwmarkt en gaat niet kapot. Een simpele Gigaset van Siemens kost meer en vroeg of laat gaat de batterij eraan. Ik wil geen batterijen als het me geen comfort oplevert waar ik werkelijk op zit te wachten.
3. Boor: graag preciezere info over het huis waar je ingetrokken bent/ gaat wonen. Als het nieuwbouw met betonnen muren tussen de woningen is heb je niets aan een accuboormachine. Je kunt niet zeggen "ik wil weinig gaten boren dus ik neem een accuboormachine". Weer hetzelfde verhaal van de batterij: een accuboormachine zal op den duur minder kunnen dan een met een kabel. Maar veel belangrijker is dat je drie sterktes hebt, schroefboormachine, klopboor en boorhamer. Voor muren van harde beton heb je de derde sterkte nodig. Anders kan je uren staan met je goedkope boor en er komt nog geen deukje in.

Nou, dat waren mijn 2 centen...

Shifra

Shifra

04-07-2011 om 23:41

Uhm

okee, ik voel me lichtelijk beschaamd maar zoals ik al eerder heb gezegd; ik ben een absolute beginster met boren in muren.
Het huisje waar ik in zit is in 1934 gebouwd. Een oud huisje dus. Klopt het dan dat ik een schroefboorhamer nodig heb in dat gaval?
Misschien moet ik eerst maar eens,zoals Pelle zei,een boor huren en dan gewoon uitproberen.

Van die telefoon, met draad, snoer, misschien wel handig ook: de kinderen laten snel telefoons slingeren overal in huis.
Aan de andere kant kan je je dan niet makkelijk terugtrekken met zo'n telefoon in een aparte kamer. Dat kan wel met zo'n draadloze.

groet,shifra

Shifra

Shifra

04-07-2011 om 23:50

Rode beuk o.t.

ik heb ooit op dit form een oproep gedaan omdat ik leuke tegels zocht voor mijn badkamer/keuken.
Jij hebt toen getipt met de mozaiekwinkel in Utrecht. Een gouden tip.Ik heb op die site 'mijn' tegels gevonden en die besteld via een winkel in de buurt bij mij, en die liggen nu dus sinds enkele weken in mijn badkamer. En ze zijn heel leuk, ik ben er zo blij mee.Dagelijks.
Voor mijn keukentegels ga ik nu ook bij die winkel langs, het is voor mij niet in de buurt nl.
Bedankt dus!!
groet,shifra

Shifra (o.t.)

Leuk! Ja, ik ben ook nog steeds erg blij met de tegels van M. Bij mij liggen ze in de keuken.
Ik had nog in mijn achterhoofd dat jij ooit een tip van mij had opgepakt, maar ik wist niet meer wat het was. Ik dacht misschien dat uitje naar Amsterdam, maar jij bleef bij je besluit om niet te fietsen, dacht ik, en verder kwam mijn geheugen niet meer...
Voor lekkere koffie kan je trouwens ook een koffiemolen overwegen, en dan met de hand een kopje zetten, filterhouder op het kopje. Verslavend!

Vera*

Vera*

05-07-2011 om 09:22

Thermoskan

Hier hebben we een 'gewoon' koffiezetapparaat met daarbij een losse thermoskan. De kleine kan wordt gebruikt als man alleen is en een grote voor bezoek. Zelf houd ik het bij mijn theepot.

Vera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.