Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mag ik jullie favoriete couscous-recepten?

Ik ben best een gevarieerde koker, al zeg ik het zelf. We eten hier regelmatig aardappelen, peulvruchten, pasta, soep, salades en hartige taarten. Met vlees, vis of vegetarisch.

Maar om een of andere reden eten we nooit couscous. Dus ik heb van de week in het kader van 'weer eens iets anders' maar eens een pak meegenomen.

Tuuurlijk kan ik op webchef gaan neuzen tussen de honderden recepten die ik vast en zeker kan vinden...maar wat is jullie favoriete recept met couscous?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Salade

of iets met een stoofschotel, dan eten wij kale couscous erbij.

Die salade moet iig groene kruiden hebben en citroensap/olijfolie. Verder wat er te krijgen is en wat je hebt en waar je zin in hebt. Wat groente, feta, olijven. Ik houd van die kleine smaakvolle olijven die er een beetje treurig uitzien, met zo'n rooiig zwarte tint.

Het lekkere van die salade is dat je heel fijne smaken proeft. Het lekkere met een stoofschotel is dat het een heerlijke sausdrager is.

Abel

Abel

10-09-2010 om 10:39

Couscous

Heerlijk, couscous.
Wij eten het graag als salade, met lekkere slablaadjes (bijv. mesclun, uit de tuin of uit een zakje. Geen ijsbergsla), gegrilde courgette in stukjes, gegrilde paprika (evt. uit pot), en dan feta erdoor. Soms wat olijven. Soms ook vlees of vis erbij, maar voor mij hoeft dat niet perse.

Ook lekker warm met pijnboompitten en rozijnen, in plaats rijst.

Eet smakelijk!

IngridT

IngridT

10-09-2010 om 11:45 Topicstarter

Jammie

Laat ik nou net feta en olijven hebben gehaald op de markt. een courgette ligt wel in de groentela, en sla en groene kruiden tieren nog welig in de tuin. Dit biedt perspectief. Heb ook gegrilde kippepoten van de markt. En een turks brood. Ha. klinkt goed!