Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maatje

maatje

23-06-2009 om 13:36

Maatje m gelijk aan 38 of 40?

De titel zegt het al hè
Ik heb een heel leuk jurkje gezien via internet. Twee eigenlijk, bij de één staan de maten M - L- XL en bij de ander de maten 38 - 40 - 42- etc. Nu heb ik altijd maatje M, maar staat die dan gelijk aan een 38 of 40? (Voor het andere jurkje)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

23-06-2009 om 13:50

Hangt erom

Mijn ervaring is dat de ene maat M de andere niet is en de ene maat 40 ook nog al af kan wijken van de andere. Laastt in 1 winkel 2 fitnessbroeken gekocht, zitten allebei goed: de een was M en de ander XL. Kortom, je kunt er niet echt op vertrouwen. Persoonlijk zou ik voor een M eerder op 40 gaan zitten dan op 38.

Brianna F

Brianna F

23-06-2009 om 13:57

Winkel

Ligt ook aan de winkel bij een doorsnee zal M 38 zijn, bij zo'n "heavymetal/house" winkel waar de kinderen graag komen is XL nog net 38.

Astrid

Astrid

23-06-2009 om 15:26

Verschilt heel erg per winkel

Ik heb maat 42, zowel boven, als onder. Bij de Hema en H&M heb ik altijd maat M. Bij andere winkels heb ik toch echt een L of zelfs XL.

maatje

maatje

23-06-2009 om 15:46

De winkel...

is geen heavymetalhouse winkel gelukkig Het is gewoon de Wehkamp!
Misschien voor de zekerheid maar een 38 en 40 nemen en dan één van de twee terugsturen (nadeel is dat dat volgens mij niet bij een "gewoon" postkantoor kan)

Puck2

Puck2

23-06-2009 om 16:08

Maatje

Over dat terugsturen bij Wehkamp: kijk even op de site, daar staan alle lokaties waar je een retourzending kan afgeven op aangegeven. Hier kan het bij het postagentschap in de supermarkt.

Jaymza

Jaymza

23-06-2009 om 18:39

Postorder

Maten verschillen enorm. Ik kocht een paar jaar geleden in een winkel 2 shirtjes voor mezelf, de een maat 38 en de ander maat 46. En ze waren toch echt even groot.
in de ene winkel moet ik een S, in de andere winkel is L me nog te klein. Mijn ervaring met postorderbedrijven is wel dat het daar altijd heel groot valt.

Jaymza

Rafelkap

Rafelkap

23-06-2009 om 18:43

Opmeten!

Je kan jezelf opmeten en vergelijken met de maattabel die wehkamp aangeeft. Ik zou voor M - 38 kiezen bij de wehkamp.

Brianna F

Brianna F

23-06-2009 om 18:50

Maatje

retouren kun je via internet aangeven en dan komen ze het thuis halen.
Wehkamp heeft kleding van c&A, H&M, esprit, MS etc. en veel verschillende merkkleding, dus veel verschillende maten. Ik bestel soms van elk kledingstuk 3 verschillende maten en stuur terug wat niet past. Reuze gemakkelijk voor iemand die echt een hekel aan winkelen heeft.

maatje

maatje

23-06-2009 om 21:06

Besteld

en toch allebei de maten maar voor de zekerheid. Zul je net zien dat het jurkje voor geen meter staat :-S
Het wordt morgen al bezorgd, dus hopen dat het door de brievenbus past, want ik moet werken. Ach, anders wordt het meestal wel afgegeven bij buren.
Ik ben benieuwd hoe ze zijn en of welke maat past
groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.